На лов за инфлуенсъри

На лов за инфлуенсъри

Инфлуенсър маркетингът е една от най-ефективните техники за дигитален маркетинг, която помага на марките да се свържат с аудиторията си. Защо? Защото хората са склонни да се доверяват повече на инфлуенсърите и тяхното съдържание за продукта, отколкото на компаниите. Нещо повече, предвижда се брандовете да похарчат колосални 15 милиарда долара за инфлуенсър маркетинг през 2022 г. И така, сътрудничеството с инфлуенсър за мащабиране на вашия бизнес е умен ход, но има няколко неща, които трябва да знаете. Ето някои от най-добрите практики за по-добро сътрудничество между инфлуенсър и марка.

1. Изберете правилната платформа, която отговаря на вашия продукт или услуга 

Основна част от вашата стратегия за социални медии е изборът на правилната платформа. Той обаче зависи от няколко фактора:

  • Вашите цели: Искате ли да привлечете повече трафик към уебсайта си, да увеличите продажбите или да насърчите повече ангажираност от вашата аудитория? Някои социални платформи насърчават ангажираността и разговорите, докато други насърчават възгледите. Това може да ви помогне да идентифицирате платформата, върху която трябва да се съсредоточите, когато търсите инфлуенсър. Например, ако целта ви е да насърчите ангажираността, препоръчвам TikTok, където средният процент на ангажираност на публикация достига 5,9%, докато е само 0,83% в Instagram и 0,13% във Facebook. Да приемем, че продавате B2B продукти или услуги, LinkedIn ще бъде най-подходящата платформа за изграждане на разпознаваемост на марката, стимулиране на трафика на уебсайта и генериране на потенциални клиенти.
  • Вашата целева аудитория: Трябва също да имате предвид демографски данни като възраст, пол и местоположение, когато избирате платформа. Възрастните на възраст между 24 и 34 години, например, съставляват 31% от аудиторията на Instagram, докато 24% от глобалната аудитория на TikTok са жени на възраст между 18 и 24 години, за които е по-вероятно да бъдат в TikTok. Facebook е най-посещаваната платформа за социални медии в САЩ, докато Twitter е най-популярната социална медия в Япония, ако изключим LINE, приложение за съобщения, основано в Южна Корея. Направете проучване, преди да изберете платформата. Подкрепете решенията си с демографски данни, вместо да се подчинявате на текущите тенденции.
  • Къде са конкурентите: Може да ви спести време, като видите как се представят конкурентите, какви неща са направили добре, на какви неща са изпуснали топката и се учите от грешките си.
  • Определете дали инфлуенсърът е добре познат в платформата: Може да намерите инфлуенсър с повече от милион последователи в TikTok, докато има малко или никакво присъствие в YouTube. Така че, потвърдете, че инфлуенсърът има силно ангажираща аудитория в избрания канал(и) на социални медии.

2. Изберете подходящ инфлуенсър 

От съществено значение е да изберете инфлуенсър, който се обръща към същата целева аудитория като вас. Например, когато предлагате на пазара фитнес продукт, подходящ инфлуенсър може да бъде някой, който споделя образователно съдържание за здраве и фитнес или видеоклипове за тренировки. Уместността е решаваща част от избора с кого да си партнирате, за да изградите доверие с аудиторията си и да предоставите съвети и препоръки от експерти с авторитет в областта.

Трябва да имате предвид, че има различни видове инфлуенсъри и че можете да очаквате различни резултати от всеки. Има четири основни типа инфлуенсъри, когато става въпрос за тяхната база от последователи:

  • Наноинфлуенсъри: 10 000 последователи или по-малко.
  • Микроинфлуенсъри: между 10 000 и 100 000 последователи.
  • Макроинфлуенсъри: между 100 000 и 1 милион последователи.
  • Мегаинфлуенсъри: 1 милион или повече последователи.

Ако имате за цел да повишите осведомеността за марката, съответните мега и макро инфлуинсъри ще са ви достатъчни. Въпреки че микро- и нано-инфлуенсърите достигат до по-малко хора, те са по-склонни да вдъхновят действие. Микроинфлуенсърите могат да имат по-голямо влияние върху действията на последователите, отколкото знаменитостите. Едно проучване предполага, че причината за това е, че публиката обикновено ги намира за по-надеждни и близки от знаменитостите.

3. Валидирайте последователите 

За да разберете дали един инфлуенсър е идеалното решение, първо трябва да обърнете голямо внимание на неговите последователи. Ако имате бизнес акаунт в платформа за социални медии, има вероятност да сте попаднали на тези акаунти, които се преструват на истински, като събират фалшиви последователи и ангажименти. Прост, но ефективен тест, за да видите дали инфлуенсърът, с когото искате да работите, има фалшиви последователи или не, е да изберете някои от техните последователи на случаен принцип и да забележите как се ангажират с този акаунт.

Проверете техните профили, за да потвърдите, че не са фалшиви и че изглеждат като вашия клиентски профил. Фалшивият акаунт може лесно да бъде открит, типичният обикновено съдържа нулев брой публикации или много малко. Фалшивият последовател най-вероятно би следвал хиляди акаунти, като същевременно има значително по-малък брой последователи. Понякога акаунтът няма профилна снимка или има неясно описание на профила. Всички тези критерии са червени флагове, че става въпрос за фалшиви акаунти.

Можете да проверите и предишните публикации на инфлуенсъра. Ако намерите само няколко харесвания, коментари или споделяния, тогава не се заблуждавайте от големия брой последователи. Този инфлуенсър най-вероятно е купил фалшиви последователи. Добро упражнение е да разговаряте с инфлуенсъра за предишни успешни кампании, върху които е работил.

4. Дайте на инфлуенсърите място за творчество 

Съдържанието, предоставено на публиката, трябва да бъде автентично. Най-добрият начин да направите това е да анализирате предишните публикации на инфлуенсъра като отправна точка и да работите заедно върху това как ще изглежда съдържанието, ограниченията, които имате и нещата, които очаквате да постигнете, без да им диктувате и да ги оставяте да говорят.

5. Проследявайте резултатите от кампанията 

Един от основните стълбове на маркетинга в социалните медии е слушането и ангажираността. Слушането в социалните медии е идентифициране и оценка на това, което клиентите казват за марката, споменаването на марката и тенденциите около дадена компания. Това ще позволи на компанията да измери успеха на кампанията, да знае какво е работило добре и да избегне бъдещи грешки.

Наистина е важно да се проследи въздействието на инфлуенсър маркетинга, като се използват инструменти за слушане на социални медии, а не да се зависи само от данните, предоставени от инфлуенсъра. Има много инструменти за слушане на социални медии, като Brandwatch, който помага на маркетолозите да разберат своята аудитория, да проследяват реализациите и да наблюдават споменаването на марката.

Ако инфлуенсърите стимулират трафика на уебсайта, трябва да настроите Google Analytics, за да измервате KPI на ефективността на кампанията, като броя посетители на вашия уебсайт, страници на сесия и степен на отпадане. В крайна сметка, ако продавате продукт онлайн, трябва да проследявате продажбите в реално време. Лесен начин е да дадете на всеки инфлуенсър купон за отстъпка, който да споделите с неговите/нейните последователи, така че лесно да откриете източника на всяка транзакция. Готови ли сте да си сътрудничите с инфлуенсър? Когато се съмнявате, обърнете се към тези указания, преди да се ангажирате.

Източник: Ахмед Мохтар за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ