4 лъжи за маркетинга, в които технологичните стартъпи трябва да спрат да вярват
Може да сте опитен маркетинг лидер или предприемач, но всяко стартиране винаги ви учи на нови уроци. След като консултирах десетки стартиращи фирми в областта на изкуствения интелект, интелигентната домашна електроника, финансовите технологии, разработката на софтуер, продуктовия дизайн и Web 3.0 индустриите по целия свят, бих искал да споделя някои уроци, на които ме научи животът на стартиращите компании. В тази статия ще разкрия четири от най-големите лъжи за това какво прави технологичните стартиращи компании успешни, както и няколко съвета за управление на маркетинга, пише Дана Качан, главен маркетинг директор в BullPerks & GamesPad, в статия за Entrepreneur.
Лъжа №1: Повече служители могат да се справят с повече работа
Въпреки че това твърдение изглежда абсолютно логично, то не винаги е вярно. Една от най-големите грешки на стартиращия бизнес е опитът да се спестят пари чрез наемане на повече, но "по-евтини" специалисти. Повечето от тези стартиращи компании завършват с голям, но непрофесионален и неавтономен екип, който дори не може да се справи с основните задачи. Това решение води до загуба на два жизненоважни ресурса — време и пари.
От моя опит по-професионалните служители могат да се справят с повече работа. Дайте приоритет на качеството пред количеството. С няколко професионалисти на борда можете да управлявате повече работа, да изградите по-силен маркетинг и да развиете стартираща компания по-бързо, така че да може да си позволите да разширите екипа. За да изградите мощен маркетингов екип от нулата, по-добре е първо да наемете силен маркетингов лидер. Дори в рамките на минимален бюджет, този човек ще ви помогне да наемете правилните хора, разпознавайки истинските професионалисти от тълпата.
Лъжа №2: Създайте реклама и всичко ще е наред
Създаването на реклама преди пускането на продукта изглежда като очевидна и необходима стъпка за всяко стартиране. Какво може да не е наред тук? Лошото е да не можете да го поддържате във времето. Повечето стартиращи фирми работят на ръба на способностите си, за да предоставят най-доброто преди първите важни етапи като стартиране на продукт или набиране на средства от краудфандинг.
Това е етап на "обещанието", когато шумът се основава на вярата на потребителите и инвеститорите, че стартъпът ще израсне до лидер в индустрията. Преминавайки този етап, много стартиращи компании въздъхват с облекчение, мислейки, че най-трудната част е приключила. Обещанието обаче е нищо без изпълнение. Вместо да засилят маркетинга, да се фокусират върху разработването на продукти и изграждането на взаимоотношения с аудиторията, екипите започват да се забавят. Загубата на реклама не е толкова голям проблем, колкото загубата на доверие на клиентите. Можете да започнете шума отново, но възстановяването на доверието е по-сложен процес. Опитайте се да се ангажирате с обещанията си.
Лъжа №3: Популяризирането на продукта е най-важният маркетингов приоритет
Инвеститорите обикновено обръщат специално внимание на екипа на стартъпа, когато преглеждат pitch decks. Дори ако продуктовата концепция изглежда сурова и несъвършена, потенциалът на екипа може да изиграе решаваща роля в убеждаването. Редовният потребител има подобен начин на мислене. Хората проявяват повече разбиране към грешките на стартиращите фирми, ако се доверят на екипа зад марката.
Но сигурни ли сте, че вашата публика ви познава? Въпреки че продуктовият маркетинг несъмнено е важен, има и други неща, които може да искате да пускате на пазара едновременно. Много основатели на стартиращи компании пренебрегват значението на изграждането на лична марка. Работата по позиционирането ви като лидер на мисълта може значително да допринесе за цялостната репутация на марката. Същото се отнася и за популяризирането на професионалните постижения и постиженията на членовете на вашия екип. Уверете се, че аудиторията ви научава за вас от медии, подкасти, конференции, онлайн събития и социални медии.
Лъжа #4: В стартиращите фирми маркетинговите спринтове работят само на хартия
Младите основатели на стартиращи компании често не приемат сериозно концепцията за "маркетингови управленски спринтове", освен ако не става въпрос за разработка на софтуер. Разбира се, стартиращият живот е много по-динамичен от живота на утвърдените фирми и изисква много повече гъвкавост от маркетинговите екипи. Това обаче не трябва да навреди на изпълнението на маркетинговата стратегия, което означава стриктно съответствие със седмичните спринтове и месечния план. Без правилно планиране на екипната работа, изграждане на работния процес и поетапно внедряване на спринтове, стартъпът ще продължи да управлява процесите в неконтролируемия хаос, който бързо ще изтощи екипа.
Ако искате да развиете мощен маркетингов екип, да спечелите доверието на клиентите, да изградите силна репутация на марката и да управлявате успешно целия маркетингов процес, не попадайте в капана да вярвате на четирите лъжи по-горе.
Източник: Дана Качан, главен маркетинг директор в BullPerks & GamesPad, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.