Дали ребрандирането е правилният ход за вас?
Открийте дали ребрандирането е това, върху което вашата компания трябва да работи, като си зададете ключови въпроси за това защо искате да ребрандирате на първо място и върху кои ключови области е най-важно да се съсредоточите, независимо дали това е опресняване, частично или пълно ребрандиране.
Трябва ли да ребрандирате? Средно 74% от компаниите на S&P ребрандират през първите седем години. Ребрандирането е значително начинание, което може да предизвика комбинация от емоции за компаниите. Включва много променливи и може да бъде както вълнуващо, така и страшно. Има много въпроси, които клиентите имат за това дали дори трябва да ребрандират или не.
В моята компания, Strategic Advisor Board (SAB), пише авторът на статията, ние помагаме на клиенти чрез анализ на възможностите и стратегическо планиране. Понякога в стратегически план съветваме клиентите да ребрандират. Ако нашите клиенти са тези, които изтъкват желание за ребрандиране, винаги първо им задаваме няколко ключови въпроса:
- Защо искате да ребрандирате сега?
- Промениха ли се вашите клиенти?
- Вашата марка остаряла ли е?
- Вашият потенциал за растеж повлиян ли е?
- Вашата марка вече не отговаря ли на текущите нужди и желания на вашите клиенти?
- Надраснали ли сте марката си?
- Трудно ли е за вашите клиенти да разграничат вашата марка от конкурентите ви?
- Променили ли са се вашите услуги или бизнес модел?
Първият въпрос е много важен. Понякога фирмите обмислят ребрандиране просто защото е минало известно време, откакто са променили имиджа си. Но причината зад ребрандирането е това, което дава път на стратегията на вашата марка.
Когато ребрандирате, върху кои ключови области трябва да се съсредоточите?
Одитите на марката са от решаващо значение за привеждането в съответствие на идентичността на вашата марка с новата ви стратегия за марка. Има три вида ребрандиране: опресняване на марката, частично брандиране и пълно брандиране. Опресняването на марката ще промени само няколко незначителни елемента, обикновено във визуалната страна на нещата.
Това може да включва промяна на няколко елемента в логото и/или леко модифициране на цветовата палитра на марката, за да бъде модерна. Частичното ребрандиране би включвало промяна на някои елементи, но не и на други. Пълното ребрандиране би променило всички елементи на марката, сякаш сте чисто нова компания. По какъвто и път да решите да тръгнете, имайте предвид, че стратегията на марката е свързана с позиционирането на вашата компания на пазара и трябва да има мисловна цел защо стратегията се прави на първо място. Това са елементи от вашата марка, които можете да промените, за да отговарят на вашата стратегия:
Име на фирмата
Ребрандирането може да включва промяна на името на вашия бизнес. Започнете с името на вашата марка. Вашето име все още ли се свързва с вашата публика? Ако се опитвате да достигнете до нова аудитория, свързва ли се с тях? Доброто име е уникално и използва ясни, лесни за запомняне думи. Стойте далеч от модерни думи или жаргон, тъй като думите могат да променят значението си с времето.
Декларации за мисия и визия
Все още ли са в съответствие с фокуса на вашата компания? Не забравяйте, че добрата декларация за мисията трябва да включва етиката, ценностите, културата и целите на компанията и трябва да влияе върху начина, по който работят вашите служители и заинтересовани страни. Трябва да е ясен и кратък и лесен за разбиране при първото четене и да е дълъг около 1-3 изречения. Уверете се, че преоценявате ценностите си и вижте дали пасват на новия ви имидж. Добрата визия трябва да включва поглед в бъдещето и обяснение накъде върви компанията. Освен това трябва да е максимум 1-2 изречения.
Лого дизайн
Включих типографията и цветовете на марката в този раздел, тъй като всички те са част от визуалните компоненти на вашата марка, пише авторът на статията. Цветовете на марката могат да увеличат разпознаваемостта на марката с 80%. Когато повечето собственици на малък бизнес започват да създават своите марки, те не мислят за психологията на цветовете и как те влияят на човешките емоции.
Има цял свят зад бранд психологията на теорията на цветовете и ако погледнете определени индустрии, ще забележите, че има някои общи теми в цветовете. Например в ресторантьорството червеното се използва за предизвикване на апетит. Така че не подценявайте силата на марковите цветове във вашите лога! Доброто лого ще бъде просто, ще изглежда добре във всички мащаби, независимо дали е на визитка, уебсайт или билборд, и ще предизвика усещане за това каква е личността на марката. Ако сте забелязали, в повечето от споменатите категории на ребрандиране общата тема е простотата. Не е чудно, че 95% от 100-те най-добри марки в света използват само един до два цвята в своите лога.
Глас на марката
Гласът на вашата марка е личността, която се проявява в целия ви маркетинг и трябва да бъде последователна във всяка комуникация, която имате с вашите клиенти. От вашето онлайн присъствие до начина, по който вашите служители се държат в рамките на своите роли за обслужване на клиенти.
Важно е да останете последователни. Това е една от най-важните части на вашата марка, защото така се свързвате директно с клиентите си. Така че, когато ребрандирате, помислете дали сегашният ви глас достига до демографската група, до която искате да продължите да достигате, или ако искате да се разклоните към друга демографска група, дали те ще резонират с личността на вашата марка? Може би текущата ви демографска група се е свързала добре с неофициалния ви глас, но за да се разширите до друга демографска група, би било по-добре да добавите малко хумор.
Слоган
Слоганите помагат за създаване на първи впечатления за това какво представлява вашият бизнес. Добрият слоган е кратък, уместен и креативен и помага за идентичността и разпознаването на марката на вашата компания, което на свой ред ви отличава от вашите конкуренти.
Има много страхотни причини за ребрандиране, просто имайте предвид, че ребрандирането ви трябва да помогне за стимулиране на лоялността и ангажираността към марката, да създаде вълнение, да увеличи приходите и да има ясна цел и стратегия зад него. Като актуализирате част или цялата си марка чрез името на вашия бизнес, изявленията за мисия и визия, лого, глас и слоган, ще можете да достигнете до нови пазари, да останете модерни и да се откроите от конкурентите.
Източник: Джейсън Милър, главен изпълнителен директор на Съвета за стратегически съветници, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.