Хората толкова много харесаха най-смелата идея на Subway, че тя се превърна в проблем

 Хората толкова много харесаха най-смелата идея на Subway, че тя се превърна в проблем

Хората толкова много харесаха най-смелата идея на Subway, че тя се превърна в проблем

Когато ви хрумне идея за нов продукт, съвсем естествено е да искате всички да я харесат. Но понякога добрите идеи заживяват свой собствен живот и надхвърлят това, което всеки разумен продуктов мениджър може да очаква. Това е проблемът, пред който е изправен Subway в момента.

Компанията обяви през декември, че въвежда дълга бисквитка за международния ден на бисквитките. След това бисквитките станаха постоянна част от менюто миналия месец и вече са хит.

Всички можем да се съгласим, че бисквитките с дължина на крака са щура идея. Subway вече продава бисквитки като продукт за десерс, но това води до крайност, а клиентите са влюбени в тях.

Проблемът е, че те са такъв хит, че ресторантите на Subway не могат да се справят с търсенето. Заедно с footlong Cinnabon Churro и footlong Auntie Ann's Pretzel, бисквитките footlong са известни като Subway Sidekicks и общо са продадени 3,5 милиона бройки само за първите две седмици от присъствието си в менюто.

Търсенето на бисквитки се превърна в такъв проблем, че Subway спря да продава бисквитките в своето приложение. Все още можете да направите поръчката си за обяд онлайн, но не можете да поръчате една от footlong бисквитките.

Това е проблемът, когато имате страхотна идея - не винаги знаете колко добре ще се развие, докато не я реализирате. А всички можем да се съгласим, че бисквитката, дълга един фут, е доста щура. Едва когато клиентите решат какво мислят, наистина знаете дали имате хит или не.

Все пак Subway не иска да разочарова клиентите си. Ако всеки път, когато се опитате да купите нещо, то е изчерпано, в крайна сметка спирате да опитвате. В крайна сметка просто преминавате към нещо друго. Това е опасно място за всяка компания.

Погледнато от тази страна има смисъл, че Subway се опитва да намали търсенето, като не прави бисквитките налични в своето приложение или чрез услуги на трети доставчици.

Положителната страна на това толкова голямо търсене за продукт е, че вероятно правите нещо правилно. Компанията работи усилено през последните няколко години, за да трансформира бизнеса си в лицето на силната конкуренция. The Sidekicks са само последният пример за усилията й да спечели клиенти с нови елементи от менюто.

Компанията дори посочи успеха в прессъобщение за финансовите си резултати от 2023 г. 

„Sidekicks са голям хит сред гостите и последното доказателство, че Subway е забележително различна марка от това, което беше, когато започнахме нашето пътуване за трансформация преди три години, и ние не забавяме темпото“, каза главният изпълнителен директор на Subway Джон Чидси в изявление.

Тук има очевиден урок за всяка марка: да зарадваш клиентите си означава не просто да създаваш продукти, които те харесват, но и да направиш така, че те наистина да могат да ги купуват от теб. Ако направите нещо, което всички обичат, но не могат да го получат, това може да увеличи търсенето в краткосрочен план, но в крайна сметка хората ще бъдат разочаровани. Вашата работа е проста: уверете се, че това никога няма да се случи. 

Източник: Джейсън Атън за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                     

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ