Няма място за тези рискове при маркетинг автоматизацията!

Няма място за тези рискове при маркетинг автоматизацията!

Няма място за тези рискове при маркетинг автоматизацията!

Ако искате да развиете бизнеса си — и да го направите бързо и ефективно — автоматизацията на маркетинга на практика е изискване. С правилните инструменти и в правилния контекст можете напълно да премахнете ръчните усилия от уравнението, спестявайки време и пари, като същевременно подобрявате последователността и ефективността. Независимо дали се интересувате от увеличаване на ефективността или просто от това да се уверите, че вашият бюлетин излиза навреме, инструментите за автоматизация на маркетинга могат да ви помогнат да постигнете целта си. Въпреки това, има някои големи рискове, които ще трябва да имате предвид и да избягвате, докато използвате маркетингова автоматизация. 

Автоматизиране на грешното нещо 

Един риск е да автоматизирате грешното нещо или да организирате автоматизацията си с масивна грешка. Роботите и компютрите са изключително добри в това, което им казваме да правят. Проблемът е, че ако им кажем да направят нещо неправилно или неефективно, те ще следват нашите инструкции прилежно.

Ако съставите шаблон, който не изглежда професионално, или ако напишете текст, който не е убедителен, никаква автоматизация няма да може да спаси кампанията ви. Прекомерната автоматизация може да ви затрудни да уловите недостатъците и грешките в маркетинговите материали, които изпращате.

Използване на грешни инструменти 

Има много инструменти за маркетингова автоматизация и не всички от тях са еднакво полезни, за да помогнат на вашия бизнес да спести време и пари. Проблемните инструменти за маркетингова автоматизация обикновено попадат в една от трите категории:

  • Несигурен. Ако вашият инструмент за маркетингова автоматизация не е защитен, не можете да го използвате с увереност. Не искате вашите конкуренти да шпионират стратегиите ви, нито личната информация на вашите клиенти да изтече. Съответно сигурността трябва да бъде един от вашите основни приоритети.
  • Ненадежден. Някои приложения за маркетингова автоматизация са ненадеждни, предлагат фина функционалност или не успяват да изпълнят основните си обещания. Ако приложението не работи или не прави това, което обещава, то по същество е безполезно за вас.
  • Непропорционално скъпо. Може също така да попаднете на инструменти за маркетингова автоматизация, които работят изключително добре и са лесни за използване, но може да струват много повече пари, отколкото наистина заслужават. Ако в крайна сметка надплатите за маркетинговите си инструменти, ефективността на разходите на цялата ви кампания може да намалее.

Ако нямате голям късмет, може да попаднете на инструмент, който попада в повече от една от тези категории. Във всеки случай е важно да извършите дължимата грижа и да изберете внимателно инструментите си.

Звучи като робот 

Автоматично генерираният текст и автоматизираните имейли могат да бъдат чудесни начини да спестите човешки усилия и да поддържате комуникация с клиентите си. Трябва обаче да признаем, че прекомерната автоматизация може да ви накара да звучите като робот.

Ако цялото ви съдържание се генерира автоматично и ако просто следвате формули и шаблони, клиентите вероятно ще се усъмнят във вашата искреност или ще приемат лошо вашите съобщения. Не можете да разчитате на автоматизацията толкова много, че да компрометира вашата креативност или оригиналност.

Спам на вашите клиенти 

Маркетинговият спам все още е проблем. Повечето потребители получават десетки, ако не и стотици маркетингови имейли всеки ден. Автоматизацията улеснява изпращането на хиляди или дори милиони съобщения до вашите контакти, но по-големият обем не винаги е добро нещо.

Ако изпращате съдържанието си твърде често или ако изпращате на хора, които не се интересуват от вашата марка, в крайна сметка може да бъдете отбелязани като спам, което да навреди на репутацията ви и да доведе до спад в продажбите ви.

Копиране на лоши шаблони 

Ефективността често е нещо добро, но понякога може да ни хване в капан в позиция, която ни пречи да правим иновации. С течение на времето вашите усилия за маркетингова автоматизация могат да ви дадат усещане, че сте в състояние постоянно да достигате до аудиторията си и да постигнете определен резултат, като следвате определена формула.

Но ако следвате тази формула твърде внимателно или твърде последователно, никога няма да се решите да експериментирате. Съответно, може никога да не видите пълния си потенциал.

Прекалено много харчене 

Един последен проблем, пред който са изправени предприемачите и търговците навсякъде, е твърде много харчене. Нормално е да жадувате за нови маркетингови приложения и системи, които обещават да умножат резултатите ви. И в много случаи добавянето на нови приложения и ресурси към вашия арсенал е нещо добро. Въпреки това може да се окажете със силно изчерпан маркетингов бюджет до края на вашите занимания, с раздути месечни разходи, които не отразяват колко стойност извличате от вашите инструменти за автоматизация.

С по-добро познаване на рисковете, които идват със софтуера за автоматизация на маркетинга, можете да използвате тези впечатляващи инструменти по-ефективно. По-доброто харчене, по-добрите инструменти и по-добрата осведоменост ще ви доведат до по-висока маркетингова възвръщаемост на инвестициите — и по-голямо удовлетворение сред вашите потенциални клиенти и потребители.

Източник: Тимъти Картър за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ