Как малките фирми могат да се адаптират към несигурното бъдеще на TikTok

Как малките фирми могат да се адаптират към несигурното бъдеще на TikTok

Бъдещето на TikTok в САЩ остава несигурно и както създателите, така и марките се подготвят за въздействие. Според CNBC забраната може да означава загуба от 1,3 милиарда долара в малкия бизнес и приходите на творците само за един месец.

Тъй като потенциалните купувачи започват да се редят на опашка, малките фирми трябва да вземат под внимание тези пет ключови стратегии, подкрепени от експерти по влиятелен маркетинг и основатели, пише Шира Лазар в статия за Inc.

1. Разнообразете цифровия си отпечатък

Знам - чували сте го и преди. Но е вярно. Разчитането твърде много на една платформа е риск. Разгледайте Instagram Reels, YouTube Shorts, Snapchat и нововъзникващите платформи, казва Оливия Ормос, основател на платформата за създатели MAVN. „Укрепете своя имейл маркетинг, изградете лоялна общност чрез бюлетини и създайте евъргрийн съдържание, което резонира. Инвестирайте във влиятелни партньорства, които обхващат множество платформи и използвайте платени медии, за да тествате тези нови аудитории“, казва тя. 

За малки екипи това може да изглежда непосилно. Това е мястото, където инструментите за планиране като Later.com са полезни, улеснявайки кръстосаното публикуване, като същевременно адаптирате надписи за всяка платформа.

Когато става въпрос за бюлетини, платформи като Beehiiv, ConvertKit и Substack са най-добрият избор за изграждане и ангажиране на вашата аудитория. Всеки предлага уникални функции, от автоматизация до осигуряване на приходи, така че проучете какво отговаря най-добре на вашите нужди.

2. Докоснете се до нови платформи за органичен и платен растеж

Докато алтернативите на TikTok като Instagram Reels и YouTube Shorts получават много внимание, LinkedIn тихо се очертава като основна платформа за професионални марки и лидери на мисълта.

В маркетинговата платформа и агенция за създатели на LinkedIn, Creator Match, те свързват марки с LinkedIn Creators, казва основателят и главен изпълнителен директор AJ Eckstein. „През последните няколко месеца“, казва той, „ние изплатихме стотици хиляди долари на създателите на LinkedIn, помагайки на марките да използват пълния потенциал на платформата.“

Други платформи за гледане включват:

  • Threads (X алтернативата на Meta). Разраства се и ще бъде добавен към рекламната екосистема на Meta през 2025 г.
  • Bluesky. Това е по-дългосрочен залог, но си представете да се включите рано - все едно сте в TikTok, преди да избухне.

3. Фокусирайте се върху разказването на истории вместо върху продажбата

Историята на вашата марка е най-силният ви актив. Вместо просто да прокарвате продукти, създайте съдържание, което изгражда общност, доверие и дългосрочен афинитет към марката – което в крайна сметка стимулира продажбите. Можете да направите това, като покажете задкулисието на вашите бизнес операции и екип.

Сара Потемпа, главен изпълнителен директор и съосновател на компанията за грижа за косата The Beachwaver Co., казва, че е прекарала 13 години в изграждането на своята марка в социалните медии и ще продължи да се ангажира с възможности, които растат и се свързват с тяхната общност, като скорошно партньорство с Target. В същото време тя казва, че те ще продължат да диверсифицират в множество платформи.

„Въпреки че използвахме стрийминг на живо в TikTok Shop, ние също стриймвахме в Amazon преди това и постигнахме успех“, казва Потемпа.

Ключът? Мултиплатформено разказване на истории, последователност и автентичност.

4. AI променя откриването

С изкуствения интелект, който трансформира начина, по който хората намират информация, марките трябва да гарантират, че остават откриваеми при търсене и в социалните мрежи.

Дигиталният маркетолог и основател на агенцията за креативен маркетинг J29 Creative Group - Кевин Куок, посочва: „По-малко хора разчитат на традиционното търсене. AI е огромна игра за малкия бизнес – не само за откриване, но и за автоматизация, насочване и R&D.“

За да останете актуални:

  • Оптимизирайте съдържанието за откриване, управлявано от AI (социални, търсещи и нововъзникващи AI инструменти). Уверете се, че вашето съдържание е лесно за извличане от AI, като използвате ясни заглавия, силни описания и надписи на видеоклипове. Помислете как хората задават въпроси за AI инструментите и съобразете съдържанието си така, че да съответства.
  • Използвайте AI, за да подобрите насочването на рекламите и да рационализирате операциите. Задвижваните от изкуствен интелект инструменти вече могат да свършат голяма част от тежката работа, когато става въпрос за показване на реклами, от прецизиране на насочването към аудитория до автоматично тестване на различни рекламни послания. Платформи като Meta Advantage+, Google Performance Max и TikTok Smart Performance Campaigns използват AI за оптимизиране на рекламните разположения, докато инструменти като AdCreative.ai и Persado помагат за генерирането и тестването на рекламни послания.
  • Уверете се, че вашата марка е видима там, където AI изтрива информация. Поддържайте бизнеса си актуализиран в платформи като Google, Instagram, LinkedIn и навсякъде другаде, където вашата аудитория търси. Колкото по-последователни и активни сте, толкова по-вероятно е AI да изведе вашето съдържание, когато хората търсят това, което предлагате.

5. Партньорствайте с творци отвъд спонсорството

Икономиката на творците вече не е само инфлуенсър маркетинг – става въпрос за истинско бизнес сътрудничество.

За малкия бизнес това означава работа с творци, които искат да станат предприемачи. Чудесен пример е козметичната компания Hustle Beauty, чийто основател Кортни Джей Лукс се свърза с инфлуенсъри Cavinder Twins - фенове на марката, преди те в крайна сметка да се присъединят като съоснователи.

Най-големият ѝ съвет? Започнете с автентични взаимоотношения. Вместо да налагате партньорство, работете със създатели, които вече харесват вашата марка и тествайте сътрудничеството, преди да поемете дългосрочни ангажименти.

Бонус съвет: Отидете на IRL

Както написах в моя доклад за маркетингови прогнози за влиятелни и създатели за 2025 г. с консултантската компания PRophet CMO Джейсън Бранд, офлайн изграждането на марка се завръща: „Прозрачното събиране на данни ще се извършва на място, позволявайки на марките да изненадат и зарадват присъстващите със след събитието съдържание от инфлуенсъри, включително персонализирани съобщения за продажби и ексклузивни оферти“, пише авторът на статията. 

Личните активации създават по-дълбока ангажираност – независимо дали става дума за организиране на събития на общността по време на културни моменти като Месеца на женската история през март и Месеца на осведомеността за психичното здраве през май, използване на местни събития за отклоняване на актуални разговори и използване на преживявания на място за събиране на прозрачни данни и изненада публиката със съдържание, управлявано от инфлуенсъри. 

Източник: Шира Лазар за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                              

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ