Полезни съвети за успешно навлизане на нови пазари
За много маркетингови агенции изграждането на марка, която е призната по целия свят за предоставяне на кампании от световна класа, се счита за върха на успеха. В миналото разширяването извън регионалните територии беше нещо, което можеха да постигнат само големите агенции. Днес напредъкът в технологиите премахва географските бариери, позволявайки на малките и средни фирми да достигнат нови международни пазари с относителна лекота.
Като маркетингов предприемач е вероятно да имате големи амбиции за вашата агенция. В световен мащаб маркетинговата индустрия се оценява на над 1,5 трилиона долара. Разширяването на нови международни пазари е идеалният начин да завладеете допълнителен пазарен дял, да увеличите приходите, да разнообразите клиентската си база и да подобрите имиджа на вашата марка. Собствениците на агенции обаче трябва да вземат предвид някои от сложностите, които идват с вълнуващата възможност за глобално разширяване.
Създадох международна агенция през 1999 г. от Дубай, работейки по проекти от Судан до Пакистан. С времето това се превърна в наистина глобална агенция с партньори по целия свят и активиране на проекти на множество континенти всеки ден, пише Никълъс Лейтън в статитя за Entrepreneur.
1. Стратегия за навлизане на пазара
Разширяването на вашата маркетингова агенция на нови международни пазари не е нещо, което можете да направите случайно. Наличието на правилната стратегия за навлизане на пазара може да определи вашия дългосрочен успех. Изключително важно е първо да разберете размера на пазара, нуждите на местните потребители и конкуренцията чрез цялостно проучване. Чудесна алтернатива на пълно стартиране е да започнете с малък пилот. Това ви позволява да продължите предпазливо и да правите корекции по пътя. Това може да помогне за минимизиране на скъпите грешки и да улесни по-плавното навлизане на пазара.
2. Културна адаптация
Едно от най-предизвикателните препятствия пред разширяването на маркетингова агенция през географски граници е вариацията в културата. Въпреки че може да сте изключително запознати с културните норми на вашия терен, това не гарантира успех в нов регион или пазар. Това, което работи на един пазар, може да не работи на друг поради различията в ценностите, обичаите и стиловете на комуникация.
Важно е да проучите задълбочено новата целева култура, за да разберете местните традиции и поведение на потребителите. Може да се наложи да наемете местен маркетингов експерт, който да ви помогне да предоставите обратна връзка за кампаниите, за да сте сигурни, че няма да създавате съобщения, които няма да резонират с аудиторията. Също толкова важно е да се уверите, че няма случайно да създадете кампания, която неволно е обидна, което може да се случи лесно поради езикови бариери или дълбокото културно значение на определени думи, числа, идеи или символи.
3. Съответствие с нормативната уредба
Всяка държава има свои собствени закони и разпоредби относно рекламата, поверителността на данните и защитата на потребителите. Неспазването на тези закони може да доведе до глоби, правни спорове, увреждане на репутацията или пълна загуба на достъп до този пазар. Работата с местен правен експерт може да ви помогне да се справите с тези предизвикателства и да гарантирате, че вашата фирма спазва всички съответни закони и разпоредби.
Естествено, тези разпоредби ще се променят с течение на времето, така че е важно да имате въведен процес за редовна оценка на съответствието ви. Проследяването на тези промени може да се превърне в много тромаво усилие, ако сте разпръснати в голям брой различни юрисдикции.
4. Финансов мениджмънт
Разширяването на вашата маркетингова агенция може да изисква значителна първоначална инвестиция, докато създавате операции, кандидатствате за необходимите лицензи и разрешителни и наемате правилния талант в подкрепа на бизнеса. Силно препоръчително е да създадете финансов план за непредвидени обстоятелства, за да помогнете за справяне с всякакви неочаквани разходи, които биха могли да провалят вашите планове за разширяване.
В допълнение, колебанията във валутата могат да окажат значително влияние върху вашата доходност, което затруднява прогнозите за приходите. Можете да работите с финансов експерт, който има опит в международния бизнес, за да ви помогне да създадете солиден финансов план и да приложите предпазни мерки, за да помогнете за хеджиране срещу валутни колебания.
5. Управление на таланти
Използването на местни таланти е чудесен начин за смекчаване на много от потенциалните културни предизвикателства, които съществуват при работа на нови международни пазари. Например, местен мениджър може да е в състояние да се ориентира по-добре в разговорите с потенциални клиенти или да преговаря по-добре с местни доставчици поради културни норми и различия.
Предизвикателството е, че управлението на тези ресурси може да бъде доста трудно. Те не само ще имат уникални културни очаквания към работодателя, но също така могат да бъдат обект на различни трудови закони и разпоредби. Освен това ще трябва да намерите най-добрия начин да интегрирате тези нови членове на екипа в съществуващата ви работна култура.
6. Технологична адаптация
Въпреки че технологията разрушава бариерите и става все по-универсална, инфраструктурата и оперативните нужди все още могат да варират в различните държави и географски региони. Някои държави може да изискват от вас да имате специални практики за сигурност на данните, за да защитите вашите потребители. Тези изисквания могат да бъдат скъпи, така че е важно да се оценят финансовите и оперативните последици от постигането на съответствие. В някои случаи може да успеете да приведете процесите на цялата си организация в съответствие с най-строгите изисквания.
7. Консистенция на марката
Оперирането на вашата организация в тесен географски район улеснява контролирането на външния вид и усещането на вашата марка. При достъп до нови пазари езиковите и културните различия могат да повлияят на последователността на вашата марка, особено ако трябва да направите малки корекции, за да се адаптирате към местната култура. За да се ориентират в това, собствениците на агенции могат да централизират собствеността върху елементите на своята марка с един човек или малка група, за да осигурят последователност. Този екип ще трябва да работи в тясно сътрудничество със своите местни колеги или съветници, за да гарантира, че всичко, което проектират, ще бъде подходящо за местната публика.
Важно е маркетинговите агенции да обмислят възможността за международно разширяване, особено когато пазарите стават все по-глобализирани. Докато навлизането на нов международен пазар може да бъде плашещо, това е вълнуващо начинание, което може да осигури много ползи за агенцията. Този ход изисква внимателно планиране и дълбоко разбиране на местния пейзаж. Добрата новина е, че не е нужно да правите това сами. Наличието на бизнес треньор с международен опит е голямо предимство, което ще ви помогне да се справите с предизвикателствата и да идентифицирате потенциални пречки. С тяхна помощ можете да постигнете успешно разширяване на първия си международен пазар.
Източник: Никълъс Лейтън, автор на бестселъра „Точно там, където искате да бъдете – Ръководство на собственика на бизнес за страст, печалба и щастие“, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.