Шест неща, с които всяка марка трябва да е наясно за PR-а

Шест неща, с които всяка марка трябва да е наясно за PR-а

Връзките с обществеността са жизненоважни за бизнеса, но могат да бъдат скъпи. Приблизително 16 милиарда долара се харчат за PR агенции всяка година. Трудно е да се определи точно каква стойност получавате за тези пари. PR-ът е специализирана услуга и цената зависи изцяло от това какъв персонализиран план изисква вашата марка.

Всъщност, марките често имат много погрешни схващания относно PR-а и това, на което са способни агенциите. Често чуваме едни и същи PR митове по време на обаждания за присъединяване на клиенти и може да отнеме известно време, за да свикнете с това как работи процесът, независимо дали става дума за вътрешен екип или външна агенция.

Ето шест неща, които всяка марка трябва да разбира за PR.

1. Вашето съобщение не винаги е достойно за новини

Може би най-големият PR мит, който марките имат, когато се обръщат към нас, е, че имат наистина заслужаваща новини кампания. Те смятат, че ще наемат PR представител и веднага ще получат първа страница на New York Times и място за гост в Today Show. За съжаление, това не е реалистично, освен ако не сте някой като Илон Мъск или Марк Зукърбърг, който вече е известна публична фигура.

Реалността е, че всеки иска тези слотове и никоя PR агенция не може да гарантира разположение, тъй като те са жестоко конкурентни. Първите въпроси, които задаваме на всеки потенциален клиент, са за неговото финансиране, приходи, брой потребители и/или всякакви достойни партньорства. Ако не сте изключително добри в един от тези фактори, няма да получите медийно отразяване, особено когато става дума за масови медии.

2. Медиите не са бързо решение

Много често хората залагат целия си бизнес на голям медиен тласък. Те вярват, че медийното отразяване ще доведе до повече клиенти и печалби, но това не е устойчив бизнес модел. Не можете да разчитате на медиите като един маркетингов вертикал, за да развиете бизнеса си. Това изисква страхотни продукти, услуги и медиен шум, за да помогнете наистина да разпространите новини за вашата марка и да спечелите бизнес. Все пак това е временно усилване, което става по-трудно за възпроизвеждане всеки следващ път, когато опитате, след като първата история се появи. Медиите са предназначени да демонстрират това, което вече правите, и трябва да допълват инициативите на вашата марка, вместо да ги стимулират.

3. PR-ът включва повече от новини

Въпреки че често мислим за PR, за да попаднем в новините, това е много повече. Медиите са само едно парче от PR пъзела, а събитията, инфлуенсърите и социалните медии често са част от работата, заедно с маркетинга на съдържанието, SEO и др. 

За да работят ефективно връзките с обществеността, те трябва да бъдат интегрирани във всичките ви изходящи комуникации, за да се гарантира, че съобщенията са както синхронизирани, така и законово съвместими. Това е особено важно в силно регулирани индустрии като финанси, крипто, професионални услуги и здравеопазване. Колкото по-голям достъп има PR до фуниите на вашето съдържание, толкова по-добре ще бъдете в дългосрочен план.

4. Страхотният PR отнема време

Говорейки за дългосрочен план, често се налага да напомням на клиентите, че PR е маратон, а не спринт. Марките обикновено мислят да наемат PR агенция точно по времето, когато имат първото си съобщение за пресата и не са сигурни как да получат някаква сила. Достойният натиск в пресата трябва да има поне 30 дни време за изпълнение, а някои връзки и разположения могат да отнемат месеци или дори години, за да се постигнат.

Поради силно видимите публични изявления PR-ът помага за изграждането на наследство, което ще ви надживее като предприемач. Предприемачи от Андрю Карнеги до Стив Джобс се помнят и днес чрез медийни заглавия, а историите, които разпространявате, ще дадат тона на вашия бизнес за поколения напред.

5. Всеки има приятели репортери

Винаги ми е интересно, когато клиентите питат за приятели репортери, защото това е нож с две остриета. PR агентите обичат да се хвалят, че са приятели с журналисти, но тези приятелства всъщност не ви помагат да резервирате клиент толкова, колкото си мислите. Помислете за скандала в CNN с водещия Крис Куомо, който даде преференциално отношение към брат си Андрю, докато той беше губернатор на Ню Йорк.

В крайна сметка страхотната история е по-добра от личната връзка с репортери. Всеки има приятел в медиите и те обикновено са много достъпни за обществото. Ако имате наистина ценна информация, която да им представите, не е необходимо да имате връзки с медиите.

6. Необходими са както платени, така и спечелени медии

Много клиенти искат да се придържат към чисто органичния PR и ако изберете този път, бъдете готови да намалите очакванията си. Необходима е много работа, за да се задвижат зъбните колела и има много възможности, които няма да получите, освен ако не платите за тях. Винаги си струва да предложите издание, но те не винаги се приемат, особено когато вашата марка е все още малка.

Това важи особено за индустриалните награди. От Оскар или Грами до CES и иновациите на AdAge, почти всеки голям трофей, за който сте чували, има прикрепена такса. Това не означава, че можете да платите, за да спечелите, но означава, че всеки номиниран, когото видите в списъка, е платил входната такса, дори и това да е просто услуга. Ако искате да бъдете в списъка с тях, ще трябва да платите за шанса си да спечелите.

Връзките с обществеността са важна част от бизнеса, която не бива да се пропуска. Изисква солиден план и персонал със специализирани умения, за да бъде ефективен. Освен това отнема време, така че се подгответе за него възможно най-рано, за да дадете на екипа си пистата за ефективно изстрелване.

Незабавните печалби са страхотни, но те трябва да действат като стъпки към холистичен, дългосрочен план. Когато се изпълнява с намерение, PR-ът може да изгради наследство за целия ви живот и след това.

Източник: Лена Грундхофер, основател и консултант на ZEIGEIST Labs, базирана в Ню Йорк консултантска компания за дигитален маркетинг и стратегии, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ