Като всяко живо същество

Като всяко живо същество

Като всяко живо същество

На пръв поглед идеята рекламата като живо същество може да изглежда странна или дори безсмислена. Но историята на рекламата ни показва, че тя наистина е жива, развиваща се единица.

Рекламите през 1800 г. са публикувани предимно във вестници, градски справочници и други печатни публикации. И тези реклами са далеч от персонализирания маркетинг, който много потребители получават по имейл или социални медии днес.

Но сравняването на днешните реклами с тези отпреди повече от сто години е само един от начините да се разбере как рекламата е жива и непрекъснато развиваща се дисциплина. Като разберете непрекъснатия растеж на рекламата (както сега, така и в бъдеще), вие ще бъдете в по-добра позиция да я овладеете сами.

Еволюцията на рекламата се ускори през последните години 

Технологиите изиграха драматична роля в еволюцията на рекламата през последните няколко години. Това може би може да се види най-добре в това докъде е стигнал персонализираният маркетинг. През 90-те години на миналия век персонализирането беше рядкост, освен публикуването на реклами в медии, които се харесваха на определена целева аудитория. В днешно време рекламите често не са насочени само към аудитории – те се фокусират върху отделни лица.

Например, съобщава се, че Facebook използва 98 точки за лични данни, за да насочва подходящи реклами към своите милиарди потребители. Amazon Personalize използва машинно обучение, за да предоставя подбрани препоръки за продукти на купувачите въз основа на минали покупки, тяхното местоположение и други данни.

Това се случва в момент, когато клиентите все повече очакват марките да разбират по-добре индивидуалните им нужди – 52% казват, че очакват офертите винаги да бъдат персонализирани.

Както се промени рекламата, така и очакванията на потребителите. Индивидуализираната реклама се превърна в норма и може да служи като мощен диференциращ фактор, който помага на марката да се открои от своите конкуренти.

Остават нови възможности и нови предизвикателства 

Въпреки че технологичният напредък има голям принос за еволюцията на рекламата, това не означава, че предприемачите няма да се изправят пред маркетингови предизвикателства.

Например, докато Google Search доминира голяма част от разговорите около дигиталната реклама през последното десетилетие, нейната компания-майка Alphabet наскоро отчете спад на приходите в Google Search, което доведе до съкращения от една от най-големите марки в света. В същото време компанията отчете допълнителен фокус върху AI, особено при интегрирането му с Google Cloud и Google Services.

Ако един от най-големите притежатели на платформи в индустрията прави тези видове промени, можете да сте сигурни, че това ще доведе до допълнителни промени в ландшафта на дигиталния маркетинг. В същото време смесените нива на противоречия и ентусиазъм за AI подчертават как потребителите могат да имат еднакво смесени реакции към увеличената му употреба в бъдещи маркетингови начинания.

Независимо от спецификата на това как се развива настоящият бум на AI, ясно е, че подобен напредък е готов да промени начина, по който се създават маркетингови материали и как те достигат и се харесват на клиентите.

И AI е само един от факторите, които могат да продължат да тласкат еволюцията на рекламата. Новите социални медийни платформи като TikTok създадоха нови начини за търговците да комуникират с конкретни аудитории. Когато се опитват да използват нови канали, марките трябва да положат усилия, за да създадат смислени и автентични съобщения, които имат смисъл за платформата.

Успешните предприемачи не чакат отстрани 

Въпреки че рекламата се е доказала като постоянно променяща се единица, тя е от съществено значение за успешния бизнес. Както е казал Хенри Форд: "Да спреш да рекламираш, за да спестиш пари, е като да спреш часовника си, за да спестиш време".

Въпреки че много марки ще намалят рекламния си бюджет по време на икономически проблеми или ще изчакат да харчат пари за реклама, докато не укрепят позицията си на пазара, това обикновено е обратната рецепта за успех.

Например по време на Голямата рецесия от 2008 г. McDonald's всъщност спечели пазарен дял и увеличи продажбите, докато конкурентите му се бореха, и тези резултати до голяма степен се дължаха на факта, че той остана ангажиран с определените си рекламни разходи, дори когато други марки като Burger King и Pizza Hut се оттеглиха от рекламата.

Същото може да важи и за бизнеси във всяка друга ниша, независимо от това колко дълго работите или до кого се опитвате да достигнете. Успешните предприемачи са готови да скочат с главата напред, за да рекламират своята марка и нейните продукти или услуги на хората, които могат да се възползват най-много от това.

Успешните предприемачи отделят време, за да съсредоточат посланието си върху уникалните проблемни точки на целевата си аудитория. Ето защо те разглеждат множество канали за достигане до членове на аудиторията и обръщат голямо внимание на бъдещите платформи. Успешният маркетинг изисква работа, но крайният резултат е растеж, който вероятно не би бил възможен иначе.

Изградете бъдещето си с реклама 

Маркетолозите, проектиращи печатни реклами за вестници през 1800 г., вероятно никога не биха си представили вида реклама, която сме способни да произвеждаме днес. Но това означава, че много от нас е малко вероятно да концептуализират напълно продължаващите промени и иновации, които ще засегнат индустрията в бъдеще. Като предприемачи това, което никога не трябва да правим, е да мързелуваме, защото пренебрегването на иновациите в рекламата е почти същото като липсата на реклама и както казва д-р Мариета Поши, професор по маркетинг в университета Уорнър, "рекламирането е най-важната част от свързването на марка с потребителите. Независимо колко добър е даден продукт, ако стойността му не е правилно комуникирана, целта на продукта (или услугата) е провалена". 

Като превърнете в приоритет разбирането на тенденциите в индустрията, вие ще бъдете по-добре подготвени да уловите практики, които се харесват на вашата целева аудитория и ви помагат да растете, както сега, така и в следващите години.

Източник: Андрес Товар, съосновател и управляващ партньор на Noetic Marketer, агенция за дигитален маркетинг, специализирана в индустриите на висшето образование, електронната търговия и професионалните услуги, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ