Как да накарате хората да купят вашия продукт в 7 лесни стъпки

Как да накарате хората да купят вашия продукт в 7 лесни стъпки

"Генериране на търсене" е широк термин, използван за обхващане на всяка маркетингова тактика, която създава осведоменост и интерес към закупуване на вашия продукт или услуга. Вашата стратегия за генериране на търсене обаче не трябва да покрива всичко. Просто се нуждае от нещо за всеки етап от пътя към покупката. Ето как изглежда това:

1. Отговорете на първите 5 въпроса на вашия уебсайт 

Първо подкрепете дъното на вашата фуния. В противен случай каквото и да налеете отгоре, ще изтече. Това означава да се отговори на тези пет въпроса, които всеки купувач задава:

  • Какво правите?
  • Колко струва?
  • Как изглежда?
  • Какво мислят другите клиенти за вас?
  • Какво да направя, за да пристъпя към следващата стъпка?

Кажете на хората какво точно предлагате, с кого обикновено работите и колко струва (или поне какви въпроси задавате, за да определите цената). Покажете им как изглежда и споделете клиентски отзиви или препоръки. След това направете следващата стъпка за покупка – попълване на формуляр, създаване на акаунт или насрочване на среща – супер лесно и очевидно. Погрижете се за това, преди да преминете към останалата част от стратегията си.

2. Създайте блог съдържание за търсене с информационни цели 

Търсенията с информационно намерение обикновено са въпроси "какво", "как" и "защо", които са подходящи за вашата индустрия или целеви клиент. Създавайте съдържание на брандирана платформа – блог на вашия уебсайт, канал в YouTube или форум на общността – отговаряйки на тези въпроси и предлагайки следваща точка, която купувачите да обмислят. С течение на времето това органично ще доведе потенциални купувачи до вас.

Например: "Ето как работи това нещо и ние можем да го направим вместо вас, ако проявявате интерес". Това ви помага да създадете осведоменост за вашата марка, като отговаряте на техните въпроси и ви дава шанс да създадете интерес към това, което предлагате, като показвате какъв може да бъде животът, ако работят с вас.

3. Пуснете реклами за търсене с намерение за покупка 

Търсенията за "намерение за покупка" обикновено включват ключови думи като "най-доброто", "ценообразуване", "отзиви", "близо до мен" и категорията, в която се намирате – "фирми за отопление, вентилация и климатизация" или "услуга за бизнес текстови съобщения". Тези хора търсят да сравняват услуги и вероятно купуват такава.

Трябва да опитате да класирате органично тези термини, но ще има поне една реклама в горната част на тези резултати от търсенето и искате тя да е ваша, а не на конкурент.

4. Печелете отзиви на платформи на трети страни 

Купувачите търсят отзиви от съществуващи клиенти, преди да купят, и търсят нефилтрирани мнения. Така че, помолете клиентите да споделят своя опит в платформи на трети страни като G2, Capterra, Trustpilot, Facebook, TripAdvisor и Google My Business.

Добре е, ако има отрицателни отзиви в микса. Това ви кара да изглеждате по-автентични и ви дава шанс да адресирате проблемите публично, което всъщност печели точки във ваша полза и помага при реализациите.

5. Публикувайте органично в социалните медии, за да образовате и забавлявате основната си аудитория 

Намерете платформата, където вашите идеални клиенти прекарват времето си, и присъствайте там. Целта тук е да изградите взаимоотношения и да образовате аудиторията си. Правейки го, можете да създадете лоялност и също така да превърнете вашите клиенти и последователи в хора, които разпространяват вашето послание. Всяко харесване, коментар и споделяне представя вашата марка на нови хора.

Лесен вариант е да вземете съдържанието на блога си и да го пренастроите, за да пасне на тази платформа. Превърнете статия в поредица от публикации (по една за всяка точка, направена в статията) или я превърнете в бързо видео или графика. Изграждането тук отнема време, но се превръща в мощна и самоподдържаща се машина.

6. Спонсорирайте публикации в социалните медии 

Може да бъде полезно да пренасочите вашите последователи (и аудитории) с реклами на тези платформи. Популяризирайте най-доброто си съдържание и създайте комбинация от подходящи реклами, които да разпространите. С увеличаването на ангажираността вие ще достигнете до нови хора — и ще получите допълнителния бонус от социално доказателство, защото тези публикации ще показват кой друг е харесал и коментирал. 

7. Използвайте имейл и SMS, за да поддържате връзка с хората, които вече са взаимодействали с вас 

Купувачът може да изрази интерес към вашата марка, без да купува. Това е добре. Но вие искате да останете на първо място и изпращането на подходящи имейли и текстови съобщения ще ви помогне да споделите ценна информация, като същевременно сте на разположение по всяко време, когато може да им потрябвате.

Например, ако някой изтегли електронна книга и не е имал друго взаимодействие с вас в продължение на една седмица, можете да изпратите текстово съобщение, за да го попитате дали има въпроси, с които можете да помогнете. Това е лично, поддържа разговора и всъщност отваряте място за повече разговори за продажби.

Източник: Кенет Бърк за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                     

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ