LinkedIn за човека и бизнеса

LinkedIn за човека и бизнеса

LinkedIn за човека и бизнеса

Над 400 млн. потребители в 200 държави използват най-голямата професионална социална мрежа LinkedIn. Регистрираните присъстват с открити CV-та, желаят да контактуват с колеги и да показват работните си умения - работата запълва по-голямата част от дните ни. Това прави базата данни на LinkedIn изключително интересна за компаниите - с цел търсене на кадри или за маркетинг на бизнеса. 

Проучване от края на 2015 г. в Щатите на фирмата от Сан Диего Social Media Examiner посочва, че в ролята си на рекламодатели и маркетиращ бизнес, компаниите са заинтересовани от употребата 1.) на Facebook, където са активни милиони хора и 2.) - на LinkedIn. 66% от участниците в изследването, цитирано от Entrepreneur онлайн, посочили, че искат да подобрят познанията си как да използват Facebook, 62% - LinkedIn. 65% казват, че планират да увеличат активностите си в LinkedIn в седващите 12 месеца. 

Развитието на лична марка в LinkedIn на човека като професионалист е тема, обсъждана в международните издания за маркетинг от света още от 2012 г. насам. Сега дискусията се премества и към реакция на бранда и бизнеса към LinkedIn. 

Припомняме: Ако сте се присъединили към LinkedIn и сте попълнили личен профил на себе си като служител или експерт, мислейки че това е онлайн автобиография, вероятно губите цял куп възможности. Не, не става дума само за това да се рекламирате и да си търсите работа. Действително, в профилите на LinkedIn се попълват същите данни, както в едно CV. Tози сайт обаче има потребители, готови да комуникират и да говорят с вас по работа. В крайна сметка, това е професионална социална мрежа.

Привлечете последователи. Един от най-лесните начини човек да използва LinkedIn е като създаде сериозно лидерско съдържанив в областта на професията си и като предложи експертна оценка. Не само, че можете да споделяте интересни информации - от чужди източници, от блога или сайта си, но и можете да задвижите създаването на група в LinkedIn (LinkedIn Groups).

Бъдете откриваеми. Една от най-широко разпространените интернет активности след проверяването на електронната поща е търсенето в мрежата. И неслучайно. LinkedIn предлага оптимизирано търсене от профила ви. Поставете се на мястото на някой, който би искал да се свърже с вас заради професионалните ви качества. (В Америка – дори да ви назначи). Ако сте мениджър продажби в областта на, да кажем, смазочни материали, назовете се като такъв експерт, не просто като „мениджър продажби“, за да ви открият правилните хора. Накратко, изчистете профила си от описания на това кой сте и заменете тази информация с обяснения какво можете да правите.

Съвети за бизнеса: Ако вече сте създали профил на компанията си, оптимизирайте го. Помислете какви ключови думи я определят. Важно условие за успех е не просто да описвате в профила си какво прави бизнесът, а да посочите какво прави той за другите. Как той е полезен. Не говорете за себе си, а за ползите, които оказвате върху обществото. Промяната е малка, но значителна, според сп. Entrepreneur. Освен това, помнете, че LinedIn е социална мрежа. Идеята е да бъдете социални: започнете да ангажирате хората в нея чрез споделяне и коментиране на споделеното от вас. Присъствието в тази мрежа без активности не работи с маркетингова цел. Важно е да изграждате доверие и връзки. Да разбирате разговорите в платформата и след това да се включвате, споделяйки свое собствено съдържание. 

LinkedIn предлага Sales Navigator - онлайн инструмент, който тя продава на цена между 47 и 99 долара месечно, с 30-дневен безплатен тестов период, ако желаете да го опитате. Той дава възможност компанията да впрегне данните от вашето присъствие в социалната мрежа по по-ефективен начин, така че да направи по-добро изграждането на връзки в LinkedIn с потенциални клиенти. Освен това има и друг предлаган от нея пакет - The LinkedIn Marketing Solutions. Той съдържа водещи инструменти, които могат да помагат на компаниите да достигат до специфични публики. Има и възможност за спонсориране на съдържание, спонсориране на изпращането на лични съобщения - все неща, които биха могли да ви бъдат полезни, ако сте решили да организирате конференция или друг тип събитие и искате да поканите правилните хора. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ