Не бъркайте толерантност с доверие! 

Не бъркайте толерантност с доверие! 

Толерантността на потребителите към цифровата реклама се увеличава, като по-младите демографски групи приемат значително по-добре посланията на марката и рекламите, които се появяват в новите канали, според нов доклад на Forrester Research. Последната оценка на Forrester за възприятията на онлайн рекламата е добра новина за търговците, но с някои уговорки. Изглежда, че откровеното отвращение към рекламите намалява, като младите (особено поколението Z) - обикновено демографските групи, които марките ценят най-много - са отбелязали почти двойно увеличение на толерантността си през последните години. Въпреки това по-младите потребители са по-склонни да плащат допълнително, за да избегнат рекламите, като 34% от тях планират да повишат абонамента си за стрийминг до ниво без реклами в сравнение с 18% от по-възрастните потребители. 

 Тези тенденции са страничен продукт на промяната в навиците за медийно потребление, тъй като подрастващите поколения се възпитават в цифрова среда и със смартфони или таблети в ръка. Според Forrester по-младите потребители прекарват средно 7,3 часа седмично в социалните медии в сравнение с 4,6 часа при по-възрастните потребители, много от които остават залепени за традиционните тв приемници.      

TikTok, любимото приложение на поколението Z, популяризира алгоритмично управлявания канал „За вас“, в който спонсорираните публикации могат да бъдат практически неразличими от органичното съдържание, създадено от потребителите, докато потребителите прелистват с пръсти. Това помогна на потребителите да се приспособят към редовното излагане на реклами и създаде по-всеобхватно раздвижване, при което цифровите платформи се опитват да се преоткрият като канали за забавление, а не просто като сайтове за споделяне на снимки и публикации с приятели. Фейсбук, Инстаграм и YouTube възприеха модели, подобни на тези на TikTok, насочени към видеоклипове с кратка форма. 

Решенията за покупка  

и предпочитанията към марките продължават да се определят и от влиятелни личности и създатели на съдържание, към които потребителите, особено от поколението Z и хилядолетията, могат да развият силна социална привързаност. По данни на Forrester милениалите, които са достигнали по-висока покупателна способност, са най-голямата аудитория за съдържание, водено от създатели. Любопитството към спонсорираното социално съдържание е нараснало в по-широк смисъл от 2021 г. насам. 

45% от онлайн потребителите смятат, че съдържанието, което марките споделят онлайн, е „интересно“, като това мнение се споделя от 56% от по-младите потребители и 35% от по-възрастните. Компании като услугата за изучаване на езици Duolingo са привлекли специални последователи благодарение на редовното публикуване на хумористични видеоклипове в TikTok. Желанието за „винаги активна“ социална стратегия става все по-разпространено сред главните оперативни директори, които се стремят да бъдат в крак с попкултурата. Над две трети от лицата, вземащи маркетингови решения, които преди това са били анкетирани от Forrester, са посочили, че планират да увеличат разходите си за реклама в платени цифрови медии. 

Голяма част от тези средства все още могат да бъдат похарчени напразно. Въпреки че 90% от потребителите виждат реклами под някаква форма в социалните мрежи, само 37% от тях обръщат внимание на съобщенията, които получават. Още по-важно е, че доверието в рекламите е ниско на фона на опасенията от измами и дезинформация, като само 22 % от по-младите потребители и 12 % от по-възрастните потребители се доверяват на рекламите в социалните медии. Тези цифри не бележат съществено подобрение при бранд публикации, на които се доверяват 33% от младите хора и 18% от по-възрастните. 

 Източник: Marketing Dive

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ