ТРАЙНА//// Опростете маркетинговата си стратегия

ТРАЙНА//// Опростете маркетинговата си стратегия

Нека бъдем реалисти: Повечето основатели не се нуждаят от повече маркетингови тактики. Има тонове съдържание за това как да се справите с маркетинга си - толкова много, че е непосилно.

Маркетингът също така представлява голяма част от бизнес бюджетите, като добавя близо 10% от разходите за средния бизнес.

Лесно е да се гонят тенденциите, да се опитвате да бъдете на всяка платформа, да пускате реклами, без да разбирате възвръщаемостта на инвестициите, и да комбинирате послания, които се променят през седмица. Когато правите това, това води само до още по-голямо объркване за вашата аудитория и обикновено до загуба на пари.

Прекалено сложните маркетингови стратегии обикновено идват от добрата страна - основателите искат да се развиват. Но опитвайки се да направят всичко, те в крайна сметка не правят нищо добре. Нека поговорим защо това се случва и как да опростите маркетинга си, така че той действително да работи.

Защо прекалено усложняваме нещата

Има няколко често срещани причини за претоварване с маркетингови стратегии.

Най-често срещаното нещо, което виждам при собствениците на малък бизнес, е чувството за синдром на „лъскав обект“. Когато собственик на бизнес види нова тактика да се появява в Instagram или негов колега се кълне в нишова фуния, твърде често той просто започва да преустройва цялата си стратегия около нея, пише Макена Фингър Занини в статия за Entrepreneur.

Още по-важно е, че твърде много собственици на бизнес попадат в тази ситуация и след това нямат настроено проследяване на данни. Да опитвате нови неща е добре, но как ще разберете дали са проработили или не? Интуицията определено не е достатъчна, когато става въпрос за определяне на маркетинговите ви разходи, и ако сте твърде заети да хвърляте твърде много неща на стената, вероятно не настройвате правилно проследяване, така че тези експерименти в крайна сметка не ви казват много.

Ако нещо от това ви звучи познато, не сте сами. Нека разгледаме как може да изглежда една по-проста и по-ефективна маркетингова стратегия.

Простите маркетингови стратегии често превъзхождат сложните 

Най-добрите маркетингови стратегии са ясни, последователни и вкоренени в реалните ви бизнес цели. Те не се опитват да правят всичко, а вместо това се фокусират върху това да правят правилните неща добре, последователно и с правилно проследяване.

За начало, дефинирайте едното си основно послание. Трябва да можете ясно да формулирате какво правите, за кого е и защо е важно. Ако не можете да го кажете в едно изречение, вашата аудитория също няма да го разбере.

След това, установете постоянен ритъм, който е реалистичен за вас. Независимо дали става въпрос за седмични имейли, двуседмични блогове или ежедневни истории в Instagram, постоянството е по-добро от съвършенството всеки път. Съпротивлявайте се на изкушението да си поставите твърде амбициозна цел, ако реалистично може да не я постигнете. Поставянето на реалистична цел създава навик и той може да се изгради много по-лесно оттам нататък.

И накрая, установете цикъл за обратна връзка. Вашият маркетинг трябва да бъде жива система. Вие изпращате съобщение, наблюдавате как се представя и се коригирате съответно. За каквото и да се опитвате, установете KPI, който определя дали работи и го наблюдавайте. Бъдете готови да намалите, когато не работи, и да удвоите усилията, когато работи.

Най-важното е, че простият маркетинг е устойчив. Това поставя основата, за да продължите да растете.

Как да използвате данни, за да насочвате стратегията си

Ако смятате, че не сте сигурни как да проследявате въздействието на маркетинга си, вие сте в мнозинството - повече от 85% от бизнесите не проследяват въздействието на маркетинга непрекъснато. Не ви е необходимо луксозно табло за управление или скъп софтуер за анализ, за ​​да направите това. Просто трябва да започнете с няколко ключови въпроса:

  • Откъде идват вашите потенциални клиенти? Разгледайте клиентите си, които са дошли като потенциални клиенти през последните 30-90 дни, и ги разбийте по произход. Ако не сте сигурни, това е възможност да направите пауза и да добавите още проследяване на потенциални клиенти към маркетинговата си технология, преди да преминете към следващата точка.
  • Какъв процент от тези потенциални клиенти се превръщат в плащащи клиенти? Направете същото упражнение като горното, но само с тези, които са купили.
  • Колко похарчихте за всеки от тези канали? Това включва всички разходи за труд, свързани с вашия маркетинг, технологични разходи, разходи за реклама, разходи за вход за събития и други. Направете всичко възможно да разбиете това по канал за потенциални клиенти.
  • Каква е стойността на живота на един клиент? Погледнете клиентите си от последните шест месеца и средните им разходи. Това е стойността на клиента за вашия бизнес. Тези числа ще ви кажат повече, отколкото би могъл да ви каже всеки наръчник на гуру.

Една от най-често срещаните тенденции, които трябва да се наблюдават, е къде инвестирате време и пари спрямо къде получавате потенциални клиенти. Например, ако инвестирате време в Instagram, но всичките ви реализации идват от препоръчителни имейли, това е сигнал да удвоите имейлите и да обмислите обновяване или намаляване на вашата стратегия в Instagram.

Второто нещо, което трябва да вземете предвид, е стойността на живота на вашите клиенти в сравнение с цената на потенциален клиент. Ако получавате потенциални клиенти от платени реклами, но те ви струват два пъти повече от стойността им през целия им живот, много вероятно е да се нуждаете от обновяване на платените реклами.

След като имате тази яснота, можете да се занимавате с маркетинг по-умно, а не по-интензивно.

Растежът идва от фокус, а не от лудост

Това е всичко. Не ви е необходима 42-стъпкова фуния. Нуждаете се само от ясна оферта, постоянен ритъм и обратна връзка.

Лесно е да се мисли, че повече маркетинг е равно на по-голям растеж, но ако това „повече“ не е стратегическо, вероятно не ви служи.

Източник: Макена Фингър Занини, основател и главен изпълнителен директор на The Boutique COO, за entrepreneur.com. Макена Фингър Занини е предприемач, бизнес стратег и доверен съветник за главни изпълнителни директори, които искат да се разрастват ефективно. С десетгодишен опит на Уолстрийт, в технологичния сектор и работа с малки и средни предприятия, тя притежава остър аналитичен ум и практичен, основан на числата подход към растежа на бизнеса.

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                     

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Данъчни реформи: Основателят на Revolut се премести от Великобритания в ОАЕ
Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Защо неподчинението е важно и как да го практикуваме?
Урсула фон дер Лайен: Русия иска да всее раздор в ЕС, трябва да отговорим с единство
От утре държавата ще глобява търговци за нарушения на Закона за въвеждане на еврото