Бъдете навсякъде, бъдете наблизо

Бъдете навсякъде, бъдете наблизо

Бъдете навсякъде, бъдете наблизо

Трудно е да накарате маркетинга си да се откроява всеки ден от годината. Особено трудно е около големи празници, когато изглежда, че всеки бизнес се бори за вниманието на вашите клиенти. Но е изпълнимо. Ето пет уникални маркетингови идеи, които да ви помогнат да създадете повече възможности за продажби и запомнящо се изживяване на клиентите, дори по време на най-натоварените маркетингови моменти. 

1. Свържете се с клиенти, дори и да не е за продажби 

Лесен начин да се откроите е да организирате малко (или голямо) събитие - готвене, събитие извън работно време, среща на спортно събитие, ден на отворените врати в офиса ви и т.н. Използвайте празника като извинение, за да съберете вашите клиенти заедно.

Чрез това ще създадете общност, която укрепва взаимоотношенията ви с клиентите. Те ще се забавляват добре (което е още един белег във ваша полза), а разговорите за надценка или препоръка ще текат естествено, защото за какво друго ще говорите, ако не за работа?

Помислете дали да не изпратите писмо от главния изпълнителен директор защо празникът е важен за вас и вашия екип (напр. създавате по-добри условия на труд). Използвайте го като момент за изграждане на марка, но само ако е оригинален. Не го фалшифицирайте.

2. Насърчавайте отрано и често 

Помислете за вашите собствени ваканционни маркетингови преживявания. За да се откроите, трябва да популяризирате вашето събитие, продажба, оферта или каквото и да е, което се случва, преди другите бизнеси да започнат. 

3. Бъдете навсякъде 

Клиентите са като деца - помнят кой идва. Когато хиляди фирми ги засипват с оферти, фирмите, които се открояват, ще бъдат физически близо с повтарящи се съобщения и предоставящи нещо, от което клиентите наистина се интересуват.

Дигитално е възможно винаги да сте наблизо. Вашият уебсайт или продукт са само на едно кликване. Също така е сравнително лесно да рекламирате само към вашата целева аудитория - използвайте съществуващ списък с клиенти и го качете в рекламна платформа за повторно насочване и за създаване на сходни аудитории. След това трябва да се уверите, че сте навсякъде, където са вашите целеви клиенти (или на толкова припокриващи се места, колкото разумно можете да бъдете) и че повтаряте ясно и последователно послание. Това е мястото, където повечето марки не вършат добра работа. Това е мястото, където можете да се откроите.

Няколко канала, които всеки трябва да покрие: текстови съобщения, имейл, реклами при търсене в Google и Bing, реклами за показване или пренасочване в мрежата, реклами в социалните медии, органични публикации и гарантиране, че офертата ви е на началната страница на вашия уебсайт и на целевата(ите) страница(и).

Някои допълнителни канали, които помагат, ако е приложимо: физически знаци или билбордове, спонсорство на събития и партньори, OTT реклами или видеореклами, спечелени медии (PR, подкасти, интервюта и т.н.), ако можете да ги получите, спонсорство на асоциации и радио реклами. Колкото по-координирани са вашите усилия обикновено, толкова по-ефективни ще бъдете в привличането на трафик и продажби.

4. Създайте трик за привличане на вниманието

Ако искате да се откроите, трябва да направите нещо уникално, което да привлече вниманието на клиентите. Помислете за нещата, които можете да направите, така че клиентите да обърнат внимание на вас, вместо на някой друг. 

Ето няколко идеи, за да раздвижите позициите си: занимание, което децата да правят, докато продавате на техните родители; томбола; гигантски надуваеми предмети; персонализиран подарък или продукт, създаден и използван само за това събитие, или шанс да бъдат представени в каналите на социалните медии. Помислете какво можете да направите, за да заинтересувате хората.

5. Предложете нещо трайно 

Използвайте празника като възможност да задържите хората наоколо през цялата година. Можете да предложите безплатна услуга и след това да увеличите цената на договор. Можете да предложите отстъпка за повтарящи се абонаменти или предимство за препоръка на приятел. Можете да се откажете от такса за настройка или включване, или да предложите предимство на съществуващи клиенти, които се върнат.

Ако не сте сигурни какво бихте могли да предложите, помислете за най-големите възражения относно продажбите, които получавате през цялата година. Покажете на потенциалните клиенти, че никога не е било по-лесно да се работи с вас. Сега е моментът да го направите. 

Източник: Кенет Бърк за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова            

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ