Автентичните бранд истории за по-голяма ангажираност на клиентите

Автентичните бранд истории за по-голяма ангажираност на клиентите

Разказването на истории има традиция, която датира от хиляди години, но не е загубила нищо от силата си. Изследователите на човешката психология са открили, че хората намират за по-лесно връзка с всичко, което чуват чрез разказ. Макар че в крайна сметка може да си спомнят слогана на дадена марка или мотото на реклама, една история създава емоционална връзка.

Тази емоционална връзка е по-дълбока от обикновено стойностно предложение или списък с характеристики на продукта. Марките, които използват емоциите на клиентите, установяват, че клиентите се ангажират с техните послания по-ефективно и остават ангажирани през цялото време. Хората смятат, че е много по-лесно да нагласят прости послания на марката, отколкото добре разказани приказки.

Помислете например за каналите в социалните медии. Хората са привлечени от историите на други хора. Мнозина намират за почти невъзможно да устоят на завладяваща житейска история и да реагират на подисториите, които съставляват цялостния разказ. Може да е трудно да се определи колко по-ангажирани са потребителите с марки, които са усвоили разказването на истории. Но психолозите са съгласни, че завладяващият разказ побеждава дори най-персонализирания слоган.

Как да използвате разказването на истории за вашата марка 

Как марките могат да разкажат добра история? Страхотните истории впрягат естественото любопитство на хората. Хипнотизираща история привлича хората и задържа вниманието им. Той е много по-запомнящ се и свързан с него от списък с характеристики на продукта.

Марките, използващи разказване на истории, използват това естествено човешко любопитство, за да се свържат с потенциални клиенти. Потенциалните клиенти искат да знаят повече за компанията, отколкото за артикула, който купуват, особено ако е високо ценен. Те искат да знаят ценностите на избраната от тях марка и да разберат какво мотивира екипа зад името на марката.

Разбира се, повечето бизнеси съществуват, за да създават печалби, но някои от най-успешните компании имат и по-голяма цел. Вземете например козметичната компания Dove. От няколко години кампанията на марката за естествена красота разказва история за разнообразна женска красота и позитивизъм към тялото. Малко, ако има такива, от посланията на марката се фокусират върху характеристиките на продукта.

Гигантът за онлайн пазаруване Amazon е друг пример за разказване на истории за изграждане на марка. Независимо дали обичат или ненавиждат основателя Джеф Безос и компанията, която е създал, повечето клиенти на Amazon познават историята на Безос. Днешният Amazon започна като интернет магазин за книги, доставящ поръчки от гараж.

Как да разкажем страхотна история на марката 

Страхотните истории идват в различни формати, но повечето имат стандартна структура, включително начало, криза и разрешение. Екипите на марката могат да използват този класически формат, за да разкажат своята история.

Една идея често е всичко, което е необходимо, за да започне изграждането на марка. Повечето стартиращи компании са изградени върху предпоставката за разпознаване на проблем и предлагане на ново решение на проблема. Бранд сторитейлингът не се нуждае от криза като такава. Въпреки това, споделянето на някои от по-предизвикателните моменти на изграждане на бизнес може да направи марката достъпна и да предизвика емоционална реакция от страна на потребителите.

Емоциите са жизненоважна част от генерирането на ангажираност. Хората купуват от хора, а не от безлични корпорации, защото чувстват връзка и създават връзка. За много брандове работата с посланици на бранда е от съществено значение. Разказването на историята на посланиците, преплетено със собствената история на марката, изгражда завладяващ разказ.

Решаващата част от разказването на истории е, когато марката се превърне в решението на проблема, белязал началото на историята. Това е моментът, в който професионалните маркетолози трябва да внимават да не представят рекламно предложение за покупка, а да насърчават истинските взаимодействия между аудиторията и марката. 

Как разказването на истории подпомага задържането на клиенти 

Разказването на истории създава положителни емоционални връзки между марките и потребителите. Докато тази връзка съществува, потребителите остават лоялни към марката. Въпреки че конкурентите могат да пуснат подобни или по-добри продукти, емоционалната връзка има тенденция да побеждава чистите характеристики на продукта. Разказването на истории насърчава лоялността повече от другите видове маркетинг.

След като първоначалната история на марката бъде установена, могат да се добавят нови аспекти към историята. Лесен начин да си представите тези разширения е да ги мислите като нови глави или дори продължения на рекламата.

За да успее разказването на истории и да доведе до дългосрочно задържане на клиенти, историята на марката трябва да бъде последователна в различни канали. Това важи както за първоначалната история, така и за нейните продължения. Дори ако една марка промени посоката, от съществено значение е екипът на марката да развие връзка от една част на историята към следващата. Автентичността и последователността помагат за това.

Последователността в разказването на истории никога не трябва да се подценява. Повечето потребители взаимодействат с марките през няколко допирни точки. Потенциалните клиенти скоро забелязват липса на автентичност в гласа на марката без последователност. Ако това се случи, историята на марката може да изглежда изфабрикувана. След като това се случи, потребителите може да загубят доверие в марката и да я изоставят. Разказването на истинска, последователна история помага да се избегне това от самото начало.

Разказването на истории е един от най-мощните, ако не и най-мощният инструмент за маркетинг екипите. Водещите марки разказват истории визуално, вербално и чрез аудио. Автентичните истории се свързват с публиката емоционално и интензивно. Те ангажират потребителите и поддържат дългосрочното им задържане по-добре от повечето други маркетингови стратегии. 

Източник: Джесика Уонг за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова               

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ