Пет жизненоважни показателя за инфлуенсър маркетинг
Инфлуенсър маркетингът се характеризира като най-бързо развиващата се форма на съвременното поколение реклама. Докладът на Statista от миналата година показа, че индустрията за инфлуенсър маркетинг е струвала едва 1,7 милиарда долара през 2016 г. Няколко години по-късно, през 2022-ра, тя достигна 16,4 милиарда долара и се очаква да се увеличи с още 5 милиарда долара тази година. Този експоненциален растеж показва здравето на цялата индустрия.
Въпреки това, когато става дума за инфлуенсър маркетинг, има серия от показатели, които бизнесът трябва да вземе предвид и да проследява редовно. Тези основни ключови показатели за ефективност помагат на марките и компаниите да оценят ефективността на дигиталните кампании, така че да могат да оптимизират текущите работни подходи и бизнес процеси.
Маркетинговите показатели за инфлуенсъри са измерими индикатори, използвани за оценка на представянето и ефективността на кампания, както и общия успех на сътрудничеството между марка и блогър. Тези показатели включват като брой последователи, харесвания, коментари, споделяния, честота на кликване и процент на реализация.
Мониторингът на тези показатели е жизненоважен, тъй като позволява на брандовете да оценят възвръщаемостта на инвестициите (ROI) от техните партньорства с инфлуенсъри. Освен това, той помага при измерването на това колко добре съобщението резонира с целевата аудитория и прецизиране на бъдещи стратегии за постигане на максимален обхват и ангажираност. Това от своя страна гарантира ефективното разпределение на ресурсите и допринася за успешните резултати от кампанията.
1. Възвръщаемост на инвестициите (известна като ROI)
ROI служи като основен показател за наблюдение по време на маркетингови кампании с инфлуенсъри. По същество възвръщаемостта на инвестициите се изчислява чрез разделяне на приходите или печалбата, генерирани от кампания с инфлуенсъри върху нейните разходи.
Проследяването на този показател дава представа кои влиятелни лица осигуряват най-висока стойност за вашия бизнес. Ако хонорарите на инфлуенсърите надвишават възвръщаемостта, разумно е да преразгледате сътрудничеството с тях. Използването на уникални връзки за проследяване за всяка кампания с инфлуенсъри ви позволява да разграничите влиятелните лица, допринасящи за положителна възвръщаемост на инвестициите, от тези, които не са, улеснявайки вземането на информирани решения във вашите маркетингови стратегии.
2. Степен на ангажираност с инфлуенсъри (IER)
IER се определя от съотношението между броя на ангажиментите и броя на последователите, които инфлуенсърите са имали в момента, в който са публикували вашата кампания. По-висок IER показва, че вашето съобщение е било по-ангажиращо за тяхната конкретна аудитория.
Използвайте IER, за да идентифицирате инфлуенсъри с подобни високи нива на ангажираност. Този подход ви позволява да посочите влиятелни лица, чиято аудитория е особено отзивчива към вашето съдържание, като оптимизирате стратегията си за бъдещо сътрудничество.
3. Цена на ангажиране (CPE)
CPE е вторият ключов маркетингов показател за инфлуенсъри, измерващ финансовата инвестиция, необходима за всяко взаимодействие на аудиторията с вашето съдържание. Той изчислява разходите, свързани с харесвания, коментари и споделяния, предлагайки представа за въздействието на вашата инвестиция по отношение на генерирането на активно участие на публиката.
Освен това, CPE е ценен инструмент за оценка на ефективността на конкретни сътрудничества, видове съдържание или платформи. Чрез измерване на възвръщаемостта на инвестициите за цели, насочени към ангажираност, марките могат да вземат информирани решения относно разпределението на бюджета и корекциите на стратегията за съдържание. Този подход, управляван от данни, позволява оптимизирането на ресурсите за по-високи нива на ангажираност, подобрена връзка с аудиторията и, в крайна сметка, култивиране на по-смислени и печеливши взаимоотношения с целевата демографска група.
4. Цена на обхват (CPR)
CPR е показател, който количествено определя финансовите разходи за достигане до един единствен потребител в рамките на вашата целева аудитория. За разлика от обикновените впечатления, CPR взема предвид действителните потенциални допирни точки с отделните потребители. Този показател предоставя по-прецизна гледна точка върху инвестицията, необходима за свързване с конкретни членове на вашата аудитория, като предлага ценна информация за ефективността на вашите маркетингови разходи по отношение на достигането и ангажирането на желаната от вас демографска група.
5. Темп на нарастване на аудиторията
Този процент е друг основен показател за наблюдение след публикуването на публикация на инфлуенсър. Ако приемем, че марката на инфлуенсъра е в съответствие с тази на клиента, има вероятност от скокове в растежа на аудиторията, съответстващи на графиците за публикации на инфлуенсъра. Проследяването на тези темпове на растеж дава представа за въздействието на сътрудничеството на инфлуенсъри върху разширяването на клиентската аудитория и помага за измерване на ефективността на тези партньорства за стимулиране на информираността за марката и привличане на нови последователи.
По мое мнение тези пет показателя са най-важните, тъй като показват ясна картина на потенциалния резултат от една кампания, пише авторът на статията. Има обаче още индикатори, които бизнесът трябва да знае и да ги вземе предвид като ценни източници на информация:
- Популярността на марката
- Настроения към марката
- Посетители на уебсайта
- Споменавания на марката
- Общото ниво на онлайн репутация
След като вашата маркетингова кампания за инфлуенсъри е в ход, от решаващо значение е да следите отблизо всяко споделяне, споменаване или отговор, получен от инфлуенсърите. Всеки ретуит или споделена публикация за вашата компания означава резонанс с аудиторията.
Имайте предвид, че инфлуенсър маркетингът е непрекъснат процес, който изисква време и грижи, за да се проявят резултатите. Чрез проследяване на споменатите показатели можете да идентифицирате влиятелни лица, предоставящи положителна възвръщаемост на инвестициите и непрекъснато да усъвършенствате подхода си за подобрени резултати с течение на времето.
Източник: Дмитрий Хасанов, основател на агенция Melandia, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.