Подвиг, който изисква новаторско мислене
Изграждането на лоялност към марката е един от най-важните фактори, допринасящи за успеха на всеки бизнес в днешния силно конкурентен пазар. Базата от лоялни клиенти не само носи постоянни приходи, но и служи като защитник на марката. За стартиращите фирми тази лоялност към марката е още по-важна, като се има предвид нуждата им да растат бързо, да намалят разходите и да се утвърдят.
За съжаление, изграждането на лоялност към марката не е едно от онези неща, за които повечето предприемачи биват съветвани в началото на кариерата си, което води до пропусната възможност. Следователно много стартиращи фирми се борят да постигнат дългосрочен успех. Като приоритизират лоялността към марката и безпроблемното изживяване на ранен етап, стартиращите компании могат да създадат здрава основа за растеж и устойчивост. Можете да използвате няколко от следните методи, за да направите точно това.
1. Предлагайте изключителни ползи и награди
Това може да е най-известната стратегия за изграждане на лоялност към марката, но за съжаление изглежда, че често не се прилага - или не се прилага добре. Знам, че се регистрирах за множество програми за награди и след това просто не получих никакво съобщение от компанията след първоначалната ми покупка. В дългосрочен план това не е от полза за нито една от страните.
Предлагането на наистина ексклузивни предимства на лоялни клиенти признава тяхната стойност и им дава причина да продължават да се връщат. Наградите могат да бъдат всякакви - от ранен достъп до многостепенни програми за лоялност, но те трябва да стимулират непрекъснато взаимодействие. Някои стартиращи компании започнаха да прилагат тази стратегия, за да изградят лоялност към марката, но компаниите, използващи технологии като web3, са особено забележителни. Web3 марките са в състояние да изградят лоялност на потребителите чрез използване на технология и свързан продукт.
Например Cult & Rain – web3 модна компания, която е само на една година – прави това чрез комбиниране на AR NFT (незаменим токен с добавена реалност) и NFC (комуникация в близко поле) суичър с чип. Компанията също така облагодетелства възможностите за препродажба, ангажираността на общността и маркетинговите усилия, като впечатляващо изгражда авторитета на марката по нов начин. Потребителите имат достъп до изключително съдържание и имат единствено по рода си изживяване.
Без значение от коя индустрия е част от вашия стартъп или бизнес, прилагането на тази стратегия е възможно и често ефективно.
2. Доверете се на вашата общност за вземане на решения
Един от най-добрите начини да помогнете на вашите потребители да се чувстват оценени е като им гласувате доверие. Това може да стане по много начини, но най-разпространеният е да бъдете възприемчиви към тяхната обратна връзка. Това може да е нещо толкова просто, като да помолите клиентите за техния принос относно дизайна на нови продукти, или толкова сложно, колкото включването им в разработването на нова услуга. С въвеждането на технологии като блокчейн основателите станаха още по-смели, когато става въпрос за интегриране на клиентите им в процеса на вземане на решения.
Един пример за това са децентрализираните автономни организации (DAO) като Lifestyle DAO. Основана през 2021 г., организацията работи, като позволява на членовете (притежателите на токени) да предлагат промени в правилата, които управляват организацията. След като промяна бъде предложена от член на първоначалния екип, членовете могат да гласуват, за да одобрят или отхвърлят такава промяна. Това означава, че екипът и общността работят заедно, като предлагат промени и ги прилагат, позволявайки на всеки да действа въз основа на обща цел.
Разбира се, не е нужно да стигате дотам, че да поставите цялото вземане на решения в ръцете на вашата потребителска база, като създадете DAO модел. Въпреки това, превръщането на членовете в активни участници в бъдещето на вашия стартъп ще насърчи чувство за общност и лоялност към марката, което малко други стратегии могат да постигнат. Като такъв, трябва да се уверите, че сте им позволили да се присъединят към разговора.
3. Създайте безпроблемно изживяване на клиентите от началото до края
За да изградите лоялност към марката, е важно да помогнете на клиентите си да избегнат неприятни преживявания. Можете да постигнете това, като създадете безпроблемно клиентско изживяване във всички допирни точки. Това означава, че клиентите трябва да могат да взаимодействат с вашата марка по последователен и сплотен начин, без значение дали разглеждат уебсайта ви, взаимодействат с вашите социални медийни канали или използват вашите продукти.
Един от начините за постигане на безпроблемно клиентско изживяване е чрез инвестиране в омниканална маркетингова стратегия, експертен екип за обслужване на клиенти, ефективно тестване на качеството и създаване на ефективна фуния за продажби. Въпреки че много основатели може да се уплашат от потенциалните разходи и усилия, необходими за подобряване на тези области, това става по-лесно с течение на времето поради напредъка в изкуствения интелект и други технологии.
Чудесен пример за това как може да изглежда безпроблемното клиентско изживяване е Casper. Стартъпът за сън претърпя бърз растеж през последните години, като позволи на потребителите да купуват матраци онлайн, без да се налага да плащат завишени цени поради посредници. Попълването на онлайн тест за избор на най-добрия тип матрак, получаването му в лесна за боравене кутия и възможността за лесното му връщане след безплатен пробен период от 100 нощувки осигуряват страхотно и безпроблемно клиентско изживяване.
Като се фокусирате върху опита на вашите клиенти, можете да изградите лоялност към марката от първото взаимодействие. Това ще изгради лоялност към вашата марка и репутация с течение на времето, както и ще ви предостави важна информация за рационализиране на различни процеси и разработване на нови продукти в дългосрочен план.
Източник: Джоел Ком, автор на 12 книги, професионален лектор и инфлуенсър, за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.