Милиони зрители, но къде са парите?
Докато обществеността може да си представя инфлуенсърите в социалните медии като онлайн наследници на риалити телевизионните звезди, които се изстреляха от анонимност до звезда в програми като Survivor и American Idol, се оказва, че животът на повечето създатели на съдържание е дълъг, отруден и определено недостатъчен за слава и богатство. И както се развиват нещата, изглежда, че работата им ще бъде още по-трудна за осигуряване на приходи в едно по-сурово бъдеще.
Въпреки че е лесно да видите изящно изглеждащи публикации от създатели на съдържание, Wall Street Journal съобщава, че финансовата реалност за повечето от хората, които качват тези видеоклипове не е толкова печеливша колкото феновете предполагат. Вестникът цитира данни от специализираната маркетингова компания NeoReach, които показват, че докато по-малко от 13% от всички онлайн инфлуенсъри са спечелили над 100 000 долара миналата година, близо 50% са направили само 15 000 долара или по-малко. Тези доходи може да се свият още, тъй като все повече хора се опитват да се включат в тази дейност.
И все пак, дори когато в тази сфера на дейност става все по-претъпкано, социалните медийни платформи намаляват парите, които плащат на създателите на съдържание. От друга страна компаниите, които са премерили ползите от маркетинга и продажбите на отделните инфлуенъсри, намаляват и преконфигурират своите разходи за социални медии.
„Брандовете гледат показатели, които са далеч по-малко предвидими за създателите и също така е много трудно да оцените“, каза пред Journal Сара Перец, консултант по бизнес стратегия в Лос Анджелис, която работи в двойка инфлуенсъри с рекламодатели.
Разбира се, все още има много пари, които могат да бъдат направени от онлайн инфлуенсърите и марките, с които те се ангажират. Wall Street Journal казва, че изследователската компания Emarketer предвижда, че създателите на съдържание в САЩ ще спечелят 13,7 милиарда долара тази година, от които 59% ще бъдат платени от партньорски бизнеси.
Но доклад от 2023 г. на Goldman Sachs прогнозира, че редиците на тогавашните 50 милиона създатели на съдържание в света ще се увеличат с 10% до 20% годишно до 2028 г. Това са много хора, които се блъскат един друг в един и същ екран на TikTok или YouTube за ограничен брой зрители и вниманието на спонсора.
И въпреки милиардите долари в игра, бързо променящите се обеми и източници на тези потенциални приходи правят работата със съдържание на социални медии голямо предизвикателство.
Фондът за 1 милиард долара, който TikTok стартира през 2020 г., за да плаща на успешните създатели, беше закрит миналата година, отбелязва вестникът. Подобни модели на заплащане в YouTube, Instagram и Snapchat, предназначени да насърчат повече хора да публикуват своите видеоклипове, бяха намалени или напълно премахнати. Резултатът е, че има много по-малко лесни и надеждни пари от платформите, като допълнителна несигурност се създава от битката за съдбата на TikTok в САЩ - платформата се бори със съдебни усилия да принуди китайската си компания майка ByteDance да продаде бизнеса си в САЩ или да бъде забранена тук - и милиардите плащания, които генерира.
Всичко това води до много по-малко пари и знаменитости, отколкото повечето хора си представят за огромното мнозинство влиятелни личности - повечето от тях се сблъскват със същите наеми и ипотечни плащания, разходи за здравеопазване, покачващи се цени на хранителните продукти и данъци като останалите собственици на малък бизнес.
Създателят на съдържание в щата Вашингтон, 29-годишният Клинт Брантли, е отбелязал спад в приходите от публикациите си за онлайн играта Fortnite, съобщава Journal. Въпреки че прекарва дълги часове в заснемане и редактиране на видео, което има средно 100 000 гледания, вестникът казва, че той е изкарвал „по-малко от средното годишно заплащане за работници на пълен работен ден в САЩ през 2023 г. – 58 084 долара“.
Това може да е достатъчно, за да се справите, но със сигурност не е достатъчно, за да процъфтявате – все пак това е почти четири пъти повече от $15 000, които правят почти половината от колегите създатели на съдържание на Брантли. Тези доходи може да се свият допълнително в среда, в която социалните медийни платформи са натоварени с плащанията си, а компаниите стават все по-селективни по отношение на инфлуенсърите, с които работят.
В този нов финансов пейзаж огромното мнозинство от амбициозните инфлуенсъри би било добре да се занимават със създаване на съдържание най-вече заради любовта към играта, защото голямата победа в лигата на социалните медии сега е още по-голям шанс.
Източник: Брус Кръмли за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.