А и Б при криза: Не бързайте, не лъжете!

Как общувате, когато имате криза в бизнеса или личния си живот? Как управлявате другите, когато са в криза? Фокусирате ли се само върху проблема пред вас? Имате ли чувството, че всичко трябва да бъде разрешено точно в тази секунда?
Ако по този начин общувате в криза, преживявате отвличане на амигдалата. Вашата амигдала е малък регион с форма на бадем в слепоочния дял на мозъка ви, който е отговорен за емоциите на страх, агресия и отбранително поведение.
Когато се чувствате развълнувани, това се дължи на целия кортизол, който нахлува в системата ви. Обикновено наричана реакция на борба или бягство, внезапният приток на кортизол в мозъка ви ограничава изборите до най-основните. Добро или лошо. Нападай или бягай.
Въпреки че това е страхотна система, ако живеете в пещера и сте нападнати от диво животно, не е страхотна система, ако сте в съвременна криза.
"Като професор по право и медии в USC, аз уча и преподавам как да общуваме в кризисни ситуации. Установих от личен опит и задълбочено проучване, че ако искате да можете да се справите с криза у дома, с клиент или във вашия бизнес, всичко се свежда до това как общувате", пише Кен Стърлинг в статия за Inc.com.
Твърде често отговорите при управлението на кризи са прибързани. Има разлика между прибързано и бързо. Когато комуникациите са прибързани, те могат да бъдат небрежни и не стратегически. Това, което искате да направите, е да имате навременен и подготвен отговор. Ето няколко съвета.
1. Спрете и потърсете информация
Дори ако се движите бързо, отделете момент за пауза. Често действате въз основа на непълна информация и виждате събитията като заплахи. Отделете малко време, за да си дадете перспектива и време да зададете въпроси.
Обмислете добре нещата и привлечете доверени сътрудници. Не чакайте твърде дълго, за да включите хора, по-умни от вас, които биха могли да видят това, което вие не можете да видите.
(Научете повече за това как да се справяте със ситуации на натиск, като използвате метода S-O-S, който научих от моя приятел, Дж.П.
Паулю-Фрай, автор на бестселъра на Performing Under Pressure). Просто следвайте трите му стъпки: Спрете, наситете с кислород (дишайте) и потърсете разбиране.
2. Не лъжете
Стремете се да бъдете прозрачни за това, което се случва с кризата. Въпреки че не винаги можете да разкриете подробности за всичко, най-малкото не лъжете.
Лъжите ще се върнат, за да ви преследват, ще навредят на доверието ви, когато имате най-голяма нужда от това, и ще намалят способността ви да преминете през кризата. Имате нужда от доверие в криза - не го подкопавайте и не го нарушавайте.
3. Комуникирайте с един глас
Когато говорите с вашите заинтересовани страни, клиенти, колеги и служители на компанията, имайте едно съобщение. Непоследователните съобщения създават недоверие и объркване. А изчистването на всички непоследователни съобщения ще ви коства ценно време.
4. Наблюдавайте социалните канали
Не само комуникацията в рамките на компанията трябва да бъде последователна. Трябва да се обърнете към притесненията и слуховете във всичките си социални канали.
Не забравяйте да отговорите автентично. Общувайте с критиците си, без да се защитавате. Изложете фактите и опишете ситуацията, без да сочите с пръст.
5. Покажете емпатия
Не забравяйте, че животът и бизнесът са свързани с хората. Когато нещата вървят зле, хората могат да бъдат наранени.
Признайте въздействието на кризата и изразете истинска загриженост. Маркирайте действията, предприети за смекчаване на ситуацията и предотвратяване на повторения.
Източник: Кен Стърлинг, изпълнителен вицепрезидент на BigSpeak, адвокат и агент за таланти, базиран в Санта Барбара, преподавател по маркетинг и бизнес етика в UC Santa Barbara, за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цвете от пустинята Атакама в Чили може да крие ключа към устойчиви на суша култури
Любопитно |Испания залага на имиграцията за облекчаване на недостига на работна ръка
Свят |ЕК ни дава на съд за непълно въвеждане на правилата за командированите водачи
ЕС |Goldman Sachs: Твърде рано е да се тревожим за балон в BigTech
Финанси |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Свят |"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Общество |Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Общество |От утре държавата ще глобява търговци за нарушения на Закона за въвеждане на еврото
България |Островът Ташироджима: Царството на котките
Любопитно |Борсов наблюдател: Нищо не може да спре възхода на Уолстрийт
Финанси | Коментари |ADVERTORIAL

Новоиздадените кредитни карти от Fibank са с още по-добри условия и атрактивни бонуси

Национална конференция за имотния пазар в еврозоната събира експерти, инвеститори и институции в София на 31 октомври

Коментари
Няма въведени кометари.