Все по-сложно, все по-скъпо, все по-трудно

Все по-сложно, все по-скъпо, все по-трудно

Все по-сложно, все по-скъпо, все по-трудно

Когато чуете думата "публика", най-вероятно се сещате за хората, които плащат, за да видят музикант на концерт или най-новия филм в кината. Но когато изграждате марка (и продукти или услуги), която клиентите харесват, трябва да имате предвид аудиторията.

Без значение какво продавате, вашите клиенти в крайна сметка са вид аудитория. Трябва да грабнете вниманието им и да ги държите ангажирани в дългосрочен план. Вместо да се фокусират изключително върху традиционната реклама, фирмите от всички ниши трябва да превърнат изграждането на аудитория в основна част от своята маркетингова стратегия.

1. Рекламата става все по-сложна

Не може да се отрече, че рекламата може да бъде доста скъпа - и все по-трудна за реализиране. Възходът на блокерите за реклами въведе много усложнения за дигиталните рекламодатели, като цели 40% от интернет потребителите в Съединените щати използват блокер за реклами.

Това е един от многото фактори, които вредят на онлайн рекламата. Google постепенно премахва бисквитките на трети страни в своя браузър Chrome. А Facebook и други социални медийни платформи станаха още по-скъпи.

С органична аудитория не е задължително да се тревожите за тези проблеми. Имате силна база от потребители, които ще се връщат при вас отново и отново както за вашето съдържание, така и за вашите продукти или услуги.

2. Изграждането на аудитория ви помага да разберете вашите клиенти

Едно ключово предимство на изграждането на аудитория е, че изисква да се съсредоточите върху това кои са вашите клиенти, какво искат и от какво имат нужда. Скорошно интервю с основателя на OmniDrip, Пол до Кампо, подчерта това. Кампо, бивш любител на недвижимите имоти, оттогава използва знанията си за писане на текстове, за да разработи система за проследяване, която може да се персонализира за инвеститорите в недвижими имоти.

Както обясни Кампо, успешните съобщения се получават, защото добрите рекламодатели започват с аудиторията си, като се фокусират върху уникалните проблеми на всеки индивид. Те подчертават проблемите, които изпитва тяхната публика, отправят емоционален призив и след това представят решението си с акцент върху предимствата му.

Като отделят време, за да разберат истински клиентите и след това предоставят съобщения, които се фокусират върху тях като личности, марките могат да направят много по-завладяваща реклама.

3. Изграждането на аудитория насърчава автентичните връзки с марката

Когато усилията ви за изграждане на аудитория ви помагат да разбирате по-добре клиентите си, това не само ви помага да доставяте по-фокусирани съобщения. Това също така прави вашите съобщения и съдържание по-свързани, насърчавайки значими връзки между вашата аудитория и вашата марка.

Например, изследване на SproutSocial разкрива, че 70% от потребителите се чувстват свързани с марка, когато нейният изпълнителен директор е активен в социалните медии. Свързването с истински човек помага на марката да се почувства по-автентична и може да помогне на публиката да стане по-лично ангажирана с компанията и хората, които работят за нея.

Това е особено вярно, когато марките използват онлайн присъствието си, за да се свързват с потребителите, да обединяват хората и да се опитват да дадат положителен обществен принос. Въпреки че спецификата на постигането на това може да изглежда различно за различните ниши, това са цели, които си струва да имате предвид.

4. Вашата публика е най-добрата ви възможност за растеж

Ангажираната аудитория предоставя най-добрата възможност за устойчив растеж за всяка марка. 92% от потребителите се доверяват на препоръки от уста на уста от приятели или семейство и е четири пъти по-вероятно да купят, след като получат такива препоръки. Тези препоръчани клиенти също са склонни да бъдат по-лоялни в дългосрочен план от другите клиенти.

Една активна и ангажирана аудитория е много по-вероятно да предостави тези ценни препоръки, които ще ви помогнат да развиете марката си с минимални разходи за маркетинг. Насърчаването на чувство за връзка (и постигането на отлични резултати) ще създаде аудитория, която желае да разпространи тези препоръки с другите. И, разбира се, тези ангажирани членове на публиката, които предоставят информация от уста на уста, също ще бъдат ценен източник на повтарящи се приходи.

Направете изграждането на аудитория ваш основен приоритет 

Изграждането на аудитория остава еднакво важно, независимо дали предлагате консултантски услуги на среден бизнес или управлявате автосервиз. Когато гледате на клиентите си като на аудитория (и се отнасяте към тях по съответния начин), ще постигнете трайна лоялност и растеж, които ще бъдат много по-ефективни за вашата компания в дългосрочен план. 

Източник: Хедър Уайлд, ръководител на дигиталните решения на theDifference, известна още като Шепнещата на еднорозите заради специалния си фокус върху предприемачите, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                   

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ