Перфектният маркетингов план в 5 стъпки
Когато става въпрос за вашия бизнес, трябва да имате визия и план за подкрепа на тази визия. Бизнес планът е от жизненоважно значение, за да се гарантира, че разполагате с правилните финанси и пътна карта за постигане на успех. Ключов аспект от тази пътна карта трябва да бъде маркетинговият план. Независимо дали носите две шапки като собственик на бизнес и маркетинг мениджър или имате цял маркетингов екип, тези пет стъпки могат да ви подготвят за успех.
Каква е целта на маркетинговия план?
Независимо от вашата индустрия, в днешно време има толкова голяма конкуренция. Имате нужда от начин да се откроите от тълпата. Трябва да изградите име за бизнеса си и да покажете на хората какво можете.
Маркетинговите планове позволяват на вашата компания да:
- Изградите разпознаваемост на марката
- Увеличите ангажираността на потребителите
- Изградите автентичност и доверие
- Популяризирате спечелените медии
- Предлагате поддръжка на продажбите
Има толкова много различни видове маркетингови планове, но една от най-всеобхватните и успешни стратегии е маркетингът на цялата фуния. Става въпрос за привличане на най-широка аудитория и преместването й през фунията до крайната цел - покупката.
1. Проучете текущата си ситуация и създайте цели
Преди да можете да започнете вашите маркетингови усилия, важно е да разберете текущата си ситуация чрез резюме. Този метод ви помага да погледнете по-отблизо вашия бизнес, неговата мисия и начините за растеж в тази мисия. В света на маркетинга това обикновено се нарича SWOT анализ.
SWOT означава:
- Силни страни
- Слабости
- Възможности
- Заплахи
SWOT е удобен акроним, който ви помага да следите областите, които трябва да идентифицирате, когато изграждате своя нов маркетингов план.
Разгледайте тези осем основни въпроса, които трябва да имате предвид, когато попълвате SWOT анализ:
- Вие сте нов малък бизнес, който започва от нулата?
- Вие сте утвърден бизнес, който е готов за преустройство?
- Какъв тип купувач искате да привлечете?
- Какви са силните страни на вашата компания?
- Как тези силни страни са конкурентно предимство?
- Какви са слабостите на вашата компания?
- Какви са възможностите за растеж на вашата компания?
- Как можете да различите вашия продукт от това, което предлагат вашите конкуренти?
Преди да можете наистина да започнете ефективен маркетингов план, помислете за завършване на задълбочен SWOT анализ. Може да ви помогне да разберете къде се намирате, да ви помогне да развиете стратегията си и да изградите пътна карта за това накъде отивате.
Създавайте цели
Друга голяма част от вашата пътна карта са маркетинговите цели, които сте поставили за вашия бизнес. Можете също да зададете цели за всяка маркетингова кампания. Маркетингът има за цел да ви помогне да развиете бизнеса си, така че трябва да знаете как искате да изглежда този растеж.
Какво искате да постигне вашият маркетингов план? Какъв е вашият маркетингов бюджет? Например, надявате ли се на 20% увеличение на продажбите на вашия нов продукт на тримесечие? Напишете кратък списък с цели и ги направете измерими, така че да знаете кога сте ги постигнали.
Ако имате нужда от помощ при създаването на вашите бизнес цели, ето пример, който да ви накара да мислите:
- Специфичност. Имате по-голям шанс да постигнете цел, ако е конкретна. Цел като "Искам да събера капитал" не е достатъчно ясна. Въпреки това, цел като "Искам да набера капитал до $10 000 до 1 юли" е цел, която наистина можете да измерите.
- Оптимизъм. Бъдете позитивни, когато си поставяте целите. Използвайте ободряващи думи и позитивни фрази. Поставянето на цел, казвайки: "Искам да избегна да съм на червено през това тримесечие" не е положителна цел. От друга страна, цел, която гласи: "Искам този бизнес да бъде на зелено до края на това тримесечие", е много по-положително.
- Реализъм. Въпреки че трябва да си поставите цели, които предизвикват вашия бизнес, те все пак трябва да са постижими. Ако си поставите цел да печелите $100 000 на месец, когато никога не сте правили толкова дори за една година, тази цел е нереалистична. Започнете с малки стъпки, като например увеличаване на месечния доход с 25%. След като първата ви цел е постигната, можете да посегнете към по-големи.
- Краткосрочни и дългосрочни. Краткосрочните цели са постижими за период от седмици до година. Дългосрочните цели могат да бъдат за пет, 10 или дори 20 години. Те трябва да са значително по-големи от краткосрочните цели, но все пак трябва да са реалистични.
Не забравяйте да проверите целите си. Не става да ги зададете и да ги забравите. Дръжте ги някъде на видно място, за да ви напомнят за вашата цел всеки ден.
Отделяйте време всяка седмица, месец или тримесечие, за да проверите маркетинговите си цели и да видите как се справяте с тях въз основа на показатели и ключови показатели за ефективност (KPI). Не се страхувайте да ги коригирате вашите цели
2. Идентифицирайте своята аудитория и изградете разпознаваемост на марката
За да изградите информираност за марката, първо трябва да идентифицирате целевия си пазар.
Бизнес към потребител
Ако вашият бизнес оперира B2C, тогава може да се наложи да направите профил на вашия идеален клиент. Този профил трябва да включва демографски данни за потенциалните клиенти, включително:
- Възраст
- Пол
- Състав на семейството
- Печалби
- Географско местоположение
- Начин на живот
Провеждане на пазарно проучване, което отговаря на въпроси относно личността на купувача: Моите клиенти консервативни или иновативни ли са? Лидери или последователи? Плахи или агресивни? Традиционни или модерни? Интроверти или екстроверти? Колко често купуват това, което предлагам? В какво количество?
Бизнес към бизнес
Ако вашият бизнес работи B2B, трябва да направите профил, но да използвате малко по-различни категории. За B2B маркетинг се фокусирайте върху клиентски сегменти като:
- Вид на бизнеса
- Длъжност
- Размер на бизнеса
- Географско местоположение
- Всички други характеристики, които правят този бизнес възможна перспектива
Независимо от вашата целева аудитория, не забравяйте да ги дефинирате в тази стъпка, защото тя може да бъде вашето ръководство, докато планирате стратегията си за съдържание.
Изградете разпознаваемост на марката
След като идентифицирате целевите си клиенти, трябва да изградите информираност за марката чрез вашата маркетингова стратегия. Маркетингът се е развил през годините, така че ще трябва да проучите тенденции, които могат да резонират с вашата целева аудитория във вашия маркетингов микс.
Обмислете маркетингови дейности и стратегии за привличане и дигитален маркетинг като:
- Публикации в блогове и редакционно съдържание
- Справочници и каталози за подаръци
- Публикации в социалните медии
- Посланици на марката
- Видеоклипове и подкасти
- Уеб семинари и излъчване на живо
- Изскачащи събития и семинари
Качественият маркетинг на съдържанието, който предлагате на тези платформи, може да помогне за повишаване на оптимизацията ви за търсачки (SEO) и да разшири цялостното ви онлайн присъствие. След като привлечете вниманието на публиката, можете да преминете към следващата стъпка.
3. Стимулирайте интереса на клиентите
Сега е време да стесните фунията. На този етап вашият потребител е наясно с вашата марка, така че е време да насочите интереса му към конкретен продукт или услуга.
Едно нещо, което винаги може да остане вярно в маркетинга, е, че историите се продават. Историите изграждат известност на марката, защото хората ги обичат. Те са начин за изграждане на взаимоотношения, намиране на общ език и показване на потребителя какво представлява вашата марка.
Когато разработвате своите маркетингови тактики с каквито и методи да изберете, създайте разказ, който показва на съществуващи и нови клиенти защо вашият продукт се различава от вашите конкуренти.
Създавайте истории, които показват как вашият продукт може да реши проблем или да запълни празнота. Подчертайте как вашата компания може да отговори на нуждите на клиентите и да подобри нещо в живота им.
4. Преобразувайте интереса на клиентите в покупки
След като имате интереса на вашата клиентска база, най-голямото предизвикателство е преобразуването от обикновеното желание към реализирането на покупка.
В електронната търговия, когато потенциални клиенти посетят вашия онлайн магазин, пазаруването им трябва да бъде възможно най-безпроблемно.
За да улесните това, уверете се, че вашият сайт е естетически привлекателен, лесен за навигация и напълно оптимизиран. Вашият уебсайт трябва да включва продуктови страници с подробни описания и визуални елементи, лесен за използване процес на кликване до количката и опции за обслужване на клиенти.
5. Насърчавайте взаимоотношенията, за даувеличите задържането на потребителите
Клиентското изживяване е маркетингов инструмент. Маркетингът означава да бъдете забелязани и връзката, която поддържате с клиента, след като сте го привлекли. За да насърчите задържането на потребителите, дръжте ги ангажирани към вашата марка.
Можете да изградите лоялност, като предлагате стимули чрез имейл маркетинг и други платформи. Освен това продължавайте да разказвате истории, които имат смисъл за вашата марка и се свързвайте с клиентите си.
И накрая, поддържайте силен отдел за обслужване на клиенти, така че когато дойде време вашият клиент да направи повторна покупка, да има още едно гладко преживяване.
Как можете да изградите успешен маркетингов план
Разполагате с инструментите за създаване на успешен маркетингов план. Придържайте се към петте стъпки и можете да го направите.
- Проучете текущата си ситуация и си поставете цели
- Идентифицирайте вашата аудитория и изградете информираност за марката
- Стимулирайте интереса на клиентите
- Преобразувайте интереса в покупка
- Насърчавайте взаимоотношенията, за да задържите клиенти
Не забравяйте, че целта на плана за маркетинга на съдържание е повече от просто пускане на реклами и социални публикации. Създава истории, които се свързват с вашите клиенти и насърчават трайни взаимоотношения.
Източник: entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.