Уловете новата вълна!

Уловете новата вълна!

Уловете новата вълна!

Спомняте ли си последния път, когато чухте страхотна музика и тя ви пренесе на друго място? Може би това ви е направило по-меланхолични или щастливи. Какъвто и да е вашият отговор, той ви е отвел на емоционално пътешествие. Хората са свързани със звука. Добро музикално произведение – такова, което ни докосва – освобождава повишени нива на допамин, според изследователи от университета Макгил, които са използвали PET сканиране, за да изследват ефектите на музиката върху човешкия мозък. Може би това не трябва да е твърде изненадващо - звукът се обработва в частта от нашия мозък, която обработва нашите емоции. 

Светът на брандирането става все по-наясно с връзката между звук и емоция. В исторически план хората са склонни да възприемат брандирането като визуална индустрия. Когато обсъждат брандиране, те веднага започват да мислят за лога и цветове. Но в един претъпкан свят компаниите търсят нови и по-иновативни начини да пробият, да разкажат историите на своите марки и осъзнават, че имат ново тайно оръжие: звукът.

Марките отдавна са разбрали силата на човешкия глас да разкаже тяхната история. Реклама, използваща гласа на Морган Фрийман, веднага ви казва нещо за тази марка. Има причина Мерцедес да използват Джон Хам за своите гласове зад кадър. Но сега преминаваме далеч отвъд конвенционалната, линейна връзка между звук и марка.

Новата звукова вълна 

Навлизаме в нова, движена от технологиите ера, предефинирайки тази връзка по начини, които не сме предвидили дори преди десетилетие. Тъй като границите между работа и забавление, дом и офис, реално и виртуално се срутват, нашата връзка със звука се променя фундаментално.

В този смесен, хибриден, фрагментиран свят звукът ни придружава през пространството и времето. Има го в нашите телефони, коли, интелигентни високоговорители и компютри. А последните изследвания показват, че 70% от потребителите на поколението Z се свързват с марките чрез звук.

И докато звукът се превръща в нова валута, способна да добавя стойност, звуковото брандиране се превръща в мощен инструмент за включване в човешката психика и за започване на разговори.

Възможно е този разговор да е предизвикан от чуването на обикновен ритъм или тон. Но каквото и да е, то трябва да стане силно запомнящо се за тази марка - нещо, което ни кара да се чувстваме различни от всичко друго в неговата категория.

Това познато чувство 

Може би неизбежно някои от първите компании, които се събуждат за потенциала на звуковото брандиране, са тези, чиито марки помагат да се определи тази нова технологична ера. Спомняте ли си, когато иконата за статично брандиране на HBO отпадна преди 15 години? Този звук как накара хората да се почувстват?

След това дойде Netflix. Познавате марката, без изобщо да се налага да я виждате, а нейният звук предизвиква интерес във вас.

Когато включите компютъра си, разбирате дали е Microsoft или Apple просто по звука. 

Всеки ден ние все още откриваме истинския потенциал на звуковото брандиране. Всяка индустрия и всяка компания е на различен етап от своето пътуване.

Ролята на агенцията 

Моята компания, Landor & Fitch, пише Гейбриел Милър в статия за Entrepreneur наскоро придоби специализирана звукова брандираща компания Amp, за да ни помогне да увеличим максимално потенциала си в тази област. Но докато технологията може да е нова, основният подход остава същият.

Трябва да се започне с разбирането, че всяка марка има собствено ДНК. Едва тогава използваме изкуствен интелект и други инструменти, за да изследваме кои звуци са подходящи за конкретни марки, дали дълбок баритон за силна, мощна автомобилна марка или нещо много леко и пухкаво за нискокалорична десертна потребителска марка. След това го тестваме и разговаряме с потребителите, за да чуем какво чувстват, когато го чуят, за да преценим тази емоционална връзка. Това е мястото, където може да се случи магията, напримерq когато чуете тази страхотна музика.

Трябва да се признае, че с нарастването на инерцията в тази област съществува риск някои компании да се включат в звуковия вагон, просто защото някой казва "трябва да сложим малко звук тук". Това би било огромна грешка. В този бързо развиващ се звуков пейзаж марките трябва да помислят за използването на звук, за да бъдат чути сред какофонията. Защото, ако се използва неправилно, това е просто шум.

Източник: Гейбриел Милър, ръководител операции в Северна и Южна Америка за Landor & Fitch, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                        

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ