Първо, да бъде достъпно!
Стратегията за съдържание се е превърнала в незаменимо допълнение към маркетинга на всяка компания и те разчитат на нея, за да генерират резултати. Публикация в блог или социална медия, която не е добре изработена, ще пропусне целта и ще ви загуби време и ресурси. Има какво да обмислите, когато става въпрос за разработване на ефективна стратегия за вашата марка и подходът ще се различава в зависимост от вашата индустрия или мащаб.
Съдържание срещу стратегия за съдържание
Съдържанието е всеобхватен термин, който включва печатни и визуални медии. Може да включва блогове, печат, публикации в социални медии, имейли или графични елементи от вашия уебсайт.
Също така е важно да запомните, че докато съдържанието в основата си е свързано с комуникация, то стратегията за съдържание ви памага да го правите ефективно. Последното предоставя добре обработена информация, която определена аудитория иска, така че да можете да развиете връзката си с нея.
Полезното съдържание може да включва развлечения, ако това е в обхвата на вашата марка. Ценното съдържание може да означава, че предлагате решение на проблем, или може просто да е полезно лично или професионално ръководство.
Първо, вашето съдържание трябва да е достъпно. Направете изреченията си логични и използвайте лесен за смилане език. Дори сложните концепции могат да бъдат съобщени просто. Уверете се, че вашите графики следват принципите на логичния дизайн и са ясни и лесни за разбиране. Ако накарате аудиторията си да разплита информацията, ще загубите вниманието им.
Познавайте своите зрители и проектирайте за тази аудитория. Ако тепърва започвате със стратегията си, това може да изисква малко домашна работа. С кого искате да говорите и защо?
Полезно упражнение, за да се уверите, че говорите с правилната аудитория, може да бъде примерен читател, базиран на съставните качества на вашата целева група. Например, можете да говорите с 30-годишен професионалист по маркетинг на име Анна за вашия нов дигитален курс по SEO.
Използвайте език на първо място за хората (напр. „човек с увреждане“, а не „човек с увреждания“), избягвайте ненужни фрази и поддържайте писменото си съдържание възможно най-просто и кратко. Нека вашата публика открие себе си в работата ви.
Вие не създавате съдържание, за да продавате продукт. Вместо това вие създавате съдържание за изграждане на взаимоотношения. Apple не продава своите предложения и не говори за функции в реклами. Вместо това те ви показват колко по-лесен ще бъде животът ви, когато използвате техните артикули.
Поставете си ясни цели и разберете аудиторията си
Предложете нещо със стойност и мащаб според вашата мисия. Личност в социалните медии може да предложи забавление или насърчение за своите зрители. Една ефективна звезда на TikTok може да съсредоточи стратегията върху уверяването на другите, че недостатъците им са нормални и привлекателни. Това е просто и свързано съобщение, което може да бъде предадено в много форми. Крайната цел на инфлуенсъра може да е да привлече милиони зрители и да изкарва прехраната си чрез спонсорства или стоки, но ако говорят за това, ще отегчат публиката си.
Ако имате финансова компания, предложете полезни и достъпни ръководства, които помагат на вашата аудитория да разплита тънкостите на обичайните, но сложни продукти като животозастраховане. Ако това, което предлагате, е лесно за разбиране, точно и решава проблем за вашите лидери, ще изградите доверие. Вашата публика ще се върне и това означава възможност за вас да растете.
Използвайте SEO ефективно
Техническите аспекти на съдържанието, като оптимизацията за търсачки, могат да бъдат смущаващи за всеки, който започва да научава за стратегията за съдържание. Ценно е да отделите малко време, за да разберете как работи и как да накарате дигиталните инструменти да работят за вас, дори ако планирате да наемете някой, който да се справи с детайлите.
Ако пускате информация в дигиталния свят, искате да сте сигурни, че хората я виждат, нали? И със зашеметяващото количество информация, налична онлайн по почти всяка тема, важно е да положите малко работа, за да се случи това. Но също така искате да го направите правилно.
Използвайте ключови думи, но не ги включвайте в съдържанието си и не ги използвайте като отправна точка. Не забравяйте, че искате да предложите на вашите читатели стойност, а не просто да получите кликвания. Искате да се върнат. Помогнете на аудиторията си, като направите сайта си прост и лесен за навигация. Включете функция за търсене и меню в страничната лента, което проследява страницата, така че читателите да могат да прескочат до подходяща информация.
Използвайте множество канали и преназначете
Имате статия с полезна информация за опциите и субсидиите за здравно осигуряване през 2022 г.? Не просто го създавайте, а направете няколко стъпки, за да уведомите читателите, че имате информацията, от която те се нуждаят.
Връзка към вашата статия в сайтовете на социалните медии. Facebook и Twitter са страхотни пространства от общ интерес. LinkedIn е чудесно място за привличане на погледи в бизнес теми. TikTok и Instagram могат да ви помогнат с вашата марка за пътуване или развлечение. Не просто свързвайте съдържанието си. Останете и водете разговори с аудиторията си, поканете ги да участват и не се свързвайте само веднъж. Можете да споделяте една връзка няколко пъти с различни коментари, за да заинтересувате различни читатели.
Можете също така да проектирате съдържание, така че да може да се опреснява или актуализира периодично. Това ръководство за здравно осигуряване ще бъде остаряло до 2023 г. с нови застрахователи и нови закони на хоризонта. Проучете промените, актуализирайте съдържанието с нови данни и създайте актуализирана версия. Изградете доверие в аудиторията си, така че могат да дойдат при вас, за да получат точна информация.
Не забравяйте, че алгоритмите непрекъснато се развиват, така че най-важното нещо, което можете да направите за вашата марка, е да се уверите, че предлагате полезна и ясна информация. Независимо дали създавате ръководство, решавате проблем за вашите читатели или забавлявате публиката си, отделете време да го направите добре и ще бъдете възнаградени със задълбочаване на взаимоотношенията.
Източник: Питър Дейзим за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.