По-малко реклама, повече маркетинг
Може би сте попадали на тази изненадваща статистика: една трета от всички купувачи искат "опит в продажбите без продавач". С други думи, те искат по-малко традиционна реклама и повече маркетинг чрез съдържание. Ако имате утвърдена марка, изобилие от съдържание за генериране на нови висококачествени потенциални клиенти за вашия бизнес и способен екип за създаване на това съдържание, тогава тази статистика не трябва да ви тревожи. Но за всички останали, обърнете внимание. Без въведена солидна маркетингова програма за съдържание рискувате да загубите един на всеки трима купувачи от самото начало.
Добрата новина: не е необходимо да правите голяма инвестиция в маркетинг на съдържание, за да започнете да виждате резултати. Ето пет изпитани във времето съвета за по-бързо стартиране на програма за маркетинг на съдържание с по-малко ресурси.
1. Създайте редакционен календар
Зад всяко страхотно списание, популярен блог или вирусен канал в Youtube стои редакционен календар, който определя какво, кога, къде и как от вашето съдържание да бъде направено и да се публикува. Този основен актив осигурява необходимата структура за ефективно планиране, производство и разнообразяване на съдържанието ви.
От векове традиционните издатели са разчитали на редакционни календари, за да координират сложното и последователно производство на съдържание, изисквано от тяхната публика. Днес тези инструменти се използват широко от B2C и B2B компании за по-дисциплиниран подход към създаването на съдържание, особено като се има предвид колко активи се очаква да произведат. Проучване на HubSpot показва, че 60% от търговците създават поне един актив със съдържание всеки ден.
За да разработите своя календар със съдържание, изберете подходящото приложение или инструмент за управление на проекти. В идеалния случай това решение е базирано на облак, за да позволи сътрудничество в реално време в екип.
След това започнете да планирате съдържанието си поне за следващия месец според следните категории:
- Име (заглавие или уникално име за актив със съдържание)
- Тема (т.е. фокус на актива, като компания, клиент, съобщение, продукт, мисловно лидерство)
- Дата на издаване (дата и ден от седмицата)
- Статус (напр. изготвяне, преразглеждане, проектиране)
- Формат (напр. електронна книга, блог, статия, инфографика, социална публикация)
2. Преназначение на съществуващо съдържание
Създаването на оригинално съдържание е едновременно ресурсоемко и трудно. За щастие можете да облекчите това бреме, като пренасочите съществуващото съдържание, за да спестите време, като поддържате ангажираността на аудиторията си.
Когато изпълнявате това упражнение, потърсете съществуващо съдържание, което не изисква значителна ревизия за повторно използване. Започнете с дългосрочно съдържание "как да" или списъци, които можете лесно да съкратите в актив с кратка форма.
Обмислете превръщането на електронните книги в такива от една страница или инфографики, които да се използват за поредица от публикации в социалните медии.
Но каквото и да правите, уверете се, че преназначеният актив предлага стойност за вашата аудитория. Качеството винаги надделява над количеството, така че не пренасройчвайте, само за да попълните своя календар със съдържание.
Използвайте следните рецепти за повторно предназначение на съдържанието, за да започнете:
- Текст във визуален материал (напр. публикация в блог към инфографика)
- Визуално към визуално (напр. инфографика към социална графика)
- Текст към текст (напр. публикация в блог към електронна книга)
- Аудио към текст (напр. подкаст към публикация в блог с въпроси и отговори)
3. Търсете партньорства за съдържание
Партньорствата за съдържание са стратегически взаимоотношения с допълващи се доставчици или дори клиенти, които желаят да участват с вас в създаването на оригинално съдържание. Те осигуряват стойността на мащаба, като ви позволяват да се възползвате от установената аудитория на вашия партньор, възможностите за маркетинг на съдържание и уникалните прозрения.
Ползите от партньорствата за съдържание зависят от партньора. Потърсете организация, която не се конкурира директно с вас, подобрява вашия бизнес фокус и мисия, има добре установена аудитория и притежава силни възможности за маркетинг на съдържание. Искате партньор, който прави работата ви по-лесна, а не по-трудна.
Например партньорството на HootSuite с We Are Social се фокусира върху съвместното създаване на годишен отчет за социалните медии и дигиталните тенденции през 2022 г. HootSuite предоставя табло за управление на социални медии за марките, за да планират, управляват и проследяват съдържанието на социалните медии. We Are Social е творческа агенция с пълен набор от услуги, която помага на марките да разработват и изпълняват кампании в социалните медии. И двете компании са експерти в пространството на социалните медии и обслужват допълващи се ниши. На теория те трябва да са силни партньори за съдържание.
4. Анализирайте вашите конкуренти
Да знаете какво съдържание да произвеждате и колко често е предизвикателство дори за най-опитните търговци на съдържание. Ето защо мнозина продължават да оценяват конкурентите, когато търсят идеи за съдържание и прозрения за това какво може да работи за тяхната аудитория. Те се питат: Какъв вид съдържание създават? На какви теми? В какъв формат? Колко често? И как се представя това съдържание?
Анализ на съдържанието на конкурентите е една от най-основните стратегии за всеки търговец на съдържание. Освен това е един от най-важните. Като начало направете списък на вашите конкуренти, определете последователен подход за оценката им и документирайте констатациите си. Когато оценявате ефективността на съдържанието, използвайте вградения анализ на платформите за социални медии и обмислете използването на SEO инструмент (като Semrush или Ahrefs), за да измерите ефективността на онлайн съдържанието. Повечето от тези решения ви позволяват лесно и ефективно да събирате информация за вашите конкуренти и да видите как се сравняват вашите усилия за маркетинг на съдържание.
5. Използвайте показатели, за да дадете приоритет на качеството пред количеството
Как се представя вашето съдържание трябва да бъде в основата на вашата маркетингова стратегия за съдържание. Чрез проследяване на ефективността научавате какво резонира най-много с вашата аудитория в редица точки от данни, включително тема, формат и време. Също така става по-вероятно да произвеждате съдържание, което преобразува. Content Marketing Institute установи, че близо 60% от търговците на съдържание, които се занимават с тази дейност, съобщават, че се чувстват успешни в работата си.
Измерването на ефективността трябва да започне с идентифициране на най-важните показатели за съдържанието, които да се проследяват, и установяване на последователен ритъм за тяхното анализиране. Имайте предвид, че вашите най-ценни показатели ще зависят от вашия бизнес, решение и целеви клиенти, както и от канала и етапа на фунията за всеки актив на съдържание.
За съдържание на уебсайтове в началото на фунията, например, вероятно ще искате да се съсредоточите върху генерирането на информираност за марката и да обърнете внимание на показателите за трафик като посетителски сесии, степен на отпадане, уникални показвания на страници и т.н.
За съдържанието на уебсайта в средата на фунията вероятно ще ви интересува най-много колко посетители попълват формуляр с имейл адресите си.
Нямате нужда от огромен маркетингов екип за съдържание, бюджет или писта, за да убедите днешните B2C или B2B клиенти в своята стойност. Просто се нуждаете от правилната стратегия и желание да се ангажирате с нея. Така че не се бавете. Просто започнете.
Източник: Тод Стансфийлд за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.