"Необходимото зло", което може да стимулира растежа

Ребрандирането често се възприема като необходимото зло. Има моменти обаче, когато ребрандирането е повече от правилен ход. Това е начин за отключване на растежа. Ключът към доброто ребрандиране е да го изпълните с ясна, всеобхватна стратегия. Защо ребрандирате? Какво се опитвате да постигнете? Как ще подобри вашия бизнес модел, операции или възможности?
Открих, че когато компаниите могат да отговорят на тези въпроси с ясни идеи, базирани на данни, подкрепени от проучване на пазара, те могат да превърнат ребрандирането във възможност за разширяване от местни или регионални пазари до пълноценно присъствие на национална марка, пише Джоел Комм в статия за Inc.
Ако сте пред стратегическо ребрандиране, ето три причини, поради които добре изпълненият ребранд може да даде нов живот на вашата компания и да стимулира пазарната експанзия.
1. Стратегическото ребрандиране създава мащаб
Всеки бизнес може да расте, но силната марка може да се разраства с цел и ефективност. Ключовото разграничение се крие в това да имате повече от просто „достатъчно добра“ марка – имате нужда от такава, която е стратегически позиционирана, за да стимулира бърз растеж.
Когато изчистите, изясните и разширите с ребрандиране, вие създавате марка с ясна цел, визия и мисия. Наличието на тази рамка на марката улеснява провеждането на обучение за марка и интегрирането на изкуствения интелект в бизнес операциите.
Един пример за ребрандиране, което подобрява мащаба, се предлага от марката Handker, която достигна критична точка на прелом след една година. Въпреки силните продажби и солидната аудитория, на марката й липсваше индивидуалност и ясна посока, което ограничаваше потенциала й да надхвърли настоящите нива на успех. Чрез цялостен процес на ребрандиране, компанията разработи отделна индивидуалност на марката, съсредоточена около концепцията „за ежедневни приключения“. Според Hoot Design Company, брандиращият партньор зад редизайна, новото позициониране не само осигурява визуална насока – то също така дава на екипа на Handker инструментите и рамката, от които се нуждае, за да изпълни сплотено стартиране, включително външни комуникации и вътрешни съобщения.
Резултатите говорят сами за себе си: Handker има 200% ръст след ребрандирането. Ако обмисляте ребрандиране през 2025 г., не предполагайте, че това ще бъде крачка назад или че ще започнете отначало. Помислете как това може да накара вашата компания да расте допълнително и по-бързо в бъдеще.
2. Стратегическото ребрандиране улеснява вътрешното съгласуване
Вътрешното съгласуване между индивиди, екипи и отдели е от съществено значение за всяка компания. Независимо дали ръководите стартъп през началните етапи на бизнеса, развивате този стартъп в добре утвърден играч в индустрията или управлявате силен малък или среден бизнес в амбициозни проекти за разширяване, вие искате екипите ви да са съгласувани. Открих, че слаба или неясна марка ще попречи на тези усилия за привеждане в съответствие без провал, пише авторът на статията.
Калифорнийската лига на кредитните съюзи посочва, че често срещаните пречки пред вътрешното съгласуване включват несъгласувани цели и липса на иновации. Организацията добавя, че краткосрочното и реактивно мислене може допълнително да попречи на способността да поддържате членовете на екипа си ориентирани в една и съща продуктивна посока.
Ако работите със силни продукти и потенциал, но те не са подкрепени от добра марка, това може да доведе до неща като:
- неясна комуникация
- апатичност и объркване около целите
- липса на участие от членовете на екипа
Едно целенасочено ребрандиране може да внесе силно усещане за яснота в усилията за съглъсуване. Това свързва визията, целта и ценностите с цели не само за лидерството, но и за всички заинтересовани страни. Това помага на екипите да разберат накъде върви дадена марка.
Ако вашата компания се разраства и има качествени предложения, но й липсва силна марка, ребрандирането може да бъде идеалният начин да поддържате екипите си подредени и ориентирани, докато растете.
3. Стратегическото ребрандиране отключва работодателската марка
Брандовете на работодателите не трябва да бъдат запазени за големи корпорации. Малките фирми могат да се възползват от силата на име на домакински бизнес точно като по-големи компании като Google или Nike. Те обаче се нуждаят от марка, която не е просто „достатъчно добра“. Тя трябва да бъде стратегически позиционирана, за да има положително въздействие върху вашите маркетингови усилия.
Не забравяйте, че вашата марка не е само начинът, по който представяте компанията си пред света. Това е и начинът, по който се движите по света. Вашата марка трябва да улавя същността, идентичността на вашата компания. След като това е налице, „действията“ на вашата марка (вашият маркетинг) стават много по-лесни и по-ефективни. Това дава възможност за поддържане на разширяването чрез реномирана и разпознаваема марка.
Брандирането не само подобрява начина, по който клиентите виждат вашата марка. Това също влияе върху вашия персонал. Разпознаваема и единна работодателска марка помага при циклите на текучество, задържане и наемане на служители. Това привлича и задържа качествени таланти.
Ето един въпрос към вас. Получавате ли кандидатури, дори когато нямате активна обява за работа? С други думи, талантливите кандидати разпознават ли вашата марка или могат да го направят, като проучат активите на вашата марка, без да се налага да влияете на разговора? Ако отговорът е не, може да искате да инвестирате в стратегическо ребрандиране като начин за стимулиране на усилията за набиране и задържане на хора в компанията.
Ключовата стъпка, необходима на компаниите, за да се ангажират с ефективно ребрандиране, е лидерите да променят начина си на мислене. Те трябва да започнат да виждат стратегическото ребрандиране като положително за тяхната компания. Когато се използва правилно, това е инструмент, който може да съгласува вътрешните усилия, да засили набирането на персонал и да отприщи истинска мащабируемост.
Източник: Джоел Комм за Inc.com. Той е автор на 12 книги, професионален лектор, футурист и инфлуенсър. Като консултант той редовно работи с малки предприятия и компании от Fortune 500.
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.