Повече абонати чрез реклами в YouTube

Повече абонати чрез реклами в YouTube

YouTube предлага на създателите множество възможности за органично увеличаване на базата от абонати. Въпреки това, тъй като конкуренцията за вниманието на зрителите в платформата продължава да расте, платената реклама в YouTube се превръща в жизнеспособна алтернатива за бърз старт на растежа на аудиторията. Изборът на най-подходящите типове реклами в YouTube и прилагането на най-добрите практики е от решаващо значение за увеличаване на придобиването на абонати чрез платени рекламни кампании. 

Оптимизирането на видеоклипове в YouTube, вграждането им в уебсайта на вашата марка и споделянето им в социалните медии са отлични инструменти, които ще ви помогнат да увеличите аудиторията си. Въпреки това, ако целта ви е да гарантирате, че правилната аудитория гледа съдържанието ви точно сега, добавянето на реклама в YouTube към микса ще подпомогне растежа ви бързо и предвидимо.

Въпреки че Google притежава YouTube, има някои разлики между рекламите от Google и рекламите в YouTube, като се започне с рекламните формати, от които създателите могат да избират.

  • Стрийминг рекламите с възможност за пропускане са може би най-известният тип видеореклама в YouTube. Тези реклами обикновено се възпроизвеждат преди видеоклипа, избран от потребителя. Те могат да бъдат пропуснати след пет секунди. Рекламодателите плащат само ако потребителят продължи да гледа поне 30 секунди или взаимодейства със съдържанието - например като щракне върху призив за действие.
  • Стрийминг рекламите без възможност за пропускане са подобни на техния еквивалент с възможност за пропускане по своето разположение. Потребителите на YouTube обаче трябва да изчакат рекламата да приключи, преди да започне избраният от тях видеоклип.
  • Вградените видеореклами се показват в горната част на страниците за търсене на видеоклипове, като рекламите с плащане на щракване в самия Google. Тези реклами се основават на модел на ценообразуване цена на гледане, което означава, че плащате само ако зрителите взаимодействат с видеоклипа или гледат повече от 30 секунди от него.
  • Ударните видеореклами са кратка версия на рекламите в YouTube без възможност за пропускане. Те не могат да бъдат по-дълги от шест секунди и се възпроизвеждат преди избраното видео.
  • Рекламите с наслагване се движат в долната част на видеоклипа, който се възпроизвежда в момента. Те работят добре като допълнителни реклами към други форми на стрийминг реклама.

Както при рекламите в Google, рекламодателите могат да поставят оферти и следователно да контролират отблизо бюджета си, което прави рекламите в YouTube един от най-рентабилните начини за свързване с силно насочени аудитории.

Преди да се ангажирате с рекламна кампания в YouTube, трябва да зададете цели на кампанията, които са конкретни, измерими, постижими, реалистични и ограничени във времето. Това е известно като SMART цели. Например, планирането да увеличите базата си от абонати във възрастовата група 18-49 с 20% през следващите шест месеца би било умна цел.

Следващата стъпка е да дефинирате ключови показатели за ефективност (KPI), за да помогнете за измерване на успеха на вашата кампания. Ако целта е да придобиете абонати, KPI могат да включват цената на абонат, общия ви процент на реализация и възвръщаемостта на разходите за реклама (ROAS).

YouTube предлага широк набор от опции за насочване, за да помогне на създателите да достигнат до точната аудитория за тяхното съдържание.

Насочването започва с отчитане на основните демографски данни на аудиторията, като възраст, пол и доход на домакинството. Само преди няколко години опциите биха били ограничени до тези възможности за избор. Днес обаче YouTube предлага на рекламодателите достъп до по-подробни демографски данни, включително образование, статус на заетост и други критерии.

Платформата също така позволява на рекламодателите да определят интересите и навиците на целевата си аудитория, дали активно се интересуват от закупуването на определени продукти и предишни взаимодействия с дадена марка. Сегментирането на аудитории помага да изразходвате рекламния си бюджет за хората, които е най-вероятно да купят.

От само себе си трябва да се разбира, че вашето рекламно творчество и съобщения трябва да бъдат оптимизирани, за да резонират със съответната целева аудитория. Ако се насочвате към няколко различни сегмента от аудиторията, помислете за разделянето на кампанията ви на групи от реклами, които могат да бъдат пригодени към тези сегменти.

Не забравяйте да включите ясен призив за действие. Ако кампанията има за цел да увеличи броя на абонатите, кажете на аудиторията си, че искате да се абонира за вашия канал. Подчертайте предимствата на това да станете абонат и подчертайте стойностните предложения на канала си във вашите произведения на изкуството и вашите съобщения.

Внимателно изберете типа реклама, която най-добре отговаря на вашата цел да увеличите базата си от абонати. Ударните реклами може да са достатъчни за някои марки, докато други се представят по-добре, когато използват по-дълги реклами. В повечето случаи разположението на рекламата ще се ръководи от необходимостта да се увеличи видимостта и ангажираността.

Оптимизирайте ефективността на кампанията си за възможно най-добра възвръщаемост на инвестицията си. Изборът между стратегии за рекламно офериране, като цена на показване или цена на щракане, може да повлияе докъде ще се простира бюджетът ви.

Планирането на реклами по различно време също увеличава възможността ви да достигнете до по-широка аудитория. С течение на времето ще видите кои дни и часове работят най-добре и след това можете да оптимизирате още повече кампанията си.

Докато кампанията ви работи, непрекъснато наблюдавайте ефективността й, като измервате KPI, които сте дефинирали по-рано. Инструментите за анализ на реклами в YouTube ви позволяват достъп до тази информация в реално време. Оценявайте рекламните импресии, честотата на гледане, честотата на кликване и броя на абонатите, за да проверите дали сте на път да постигнете целите си.

Докато наблюдавате ефективността на кампанията на вашите реклами, областите за подобрение ще станат очевидни. Марките, които са нови в рекламирането в YouTube, може да отделят повече време за повторение на рекламни послания, коригиране на параметрите за насочване и адаптиране на своите стратегии за офериране.

Дори опитни рекламодатели в YouTube продължават редовно да тестват подхода си, опитвайки нови хипотези и рекламни варианти, за да видят дали могат да получат още по-добра възвръщаемост с течение на времето.

Платеното рекламиране в YouTube дава на създателите и фирмите мощни инструменти за достигане до целевата им аудитория и увеличаване на базата от абонати по контролиран, целенасочен начин.

Възприемането на стратегически, базиран на данни подход и използването на рекламния анализ на YouTube позволява на рекламодателите да прецизират подхода си в реално време, да увеличат базата си от абонати със силно ангажирана аудитория и да увеличат ефективно обхвата на своите канали.

Източник: Джесика Уонг, основател и главен изпълнителен директор на Valux Digital и uPro Digital, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                            

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ