Trendjacking или как да се възползвате от новите тенденции в социалните медии

Trendjacking или как да се възползвате от новите тенденции в социалните медии

Социалните медии са един от най-мощните маркетингови инструменти, достъпни за малкия бизнес и предприемачите. Понастоящем 84% от всички потребители проверяват страницата на марката в социалните медии, преди да направят покупка, което води до около 20% от всички продажби, идващи директно чрез връзки от социални медии. Поради тази причина предприемачите често дават приоритет на получаването на възможно най-голяма видимост в социалните медии. Един от най-ефективните начини за постигане на това е чрез създаване на вирусно съдържание и използване на нововъзникващите тенденции.

Предизвикателството с тенденциите е, че те създават само много кратък прозорец от възможности, продължаващ само няколко дни или седмици. Тези тенденции могат да бъдат трудни за забелязване, когато тепърва се затоплят. Повечето марки, които се опитват да се възползват от тенденциите, го правят, когато тенденцията изчезва и не получават най-голяма полза. Компаниите, които могат да скочат на водещия ръб на тенденция, могат значително да подобрят способността си да бъдат приоритизирани от алгоритъма на платформата на социалните медии и да получат огромна инерция от това да станат вирусни. Това може да доведе до хиляди, ако не и милиони, допълнителни показвания на вашата публикация или профил в социални медии. Една единствена вирусна публикация може напълно да промени траекторията на дългосрочния успех на вашия бизнес.

1. Използвайте социално слушане

Улавянето на началото на нова тенденция може да бъде предизвикателство. Въпреки че изглежда, че тези тенденции идват от нищото, те често започват с едва доловимо шумолене в социалните медии. Използването на стратегия за социално слушане може да помогне на вашата компания да идентифицира теми или термини, които стават все по-популярни в социалните медии и онлайн форумите. Като разпознаете тези ранни индикатори, можете по-точно да предскажете какви теми са готови да експлодират в социалните медии. Има множество инструменти за социално слушане, които компаниите могат да използват, за да анализират бързо и ефективно онлайн дискусии, за да открият потенциални тенденции.

Също така искате да обърнете внимание на случващото се в поп културата или с лидерите в индустрията. Инфлуенсърите и лидерите в индустрията в пространството често могат да стимулират широки дискусии по конкретна тема, особено когато те са противоречиви. Когато говорят, хората слушат.

2. Копирайте тенденцията, но бъдете оригинални

Едно от най-големите предизвикателства пред социалните медии днес е, че марките дават приоритет на участието в дадена тенденция пред качеството на тяхното съдържание. Тъй като тенденциите не траят дълго, много компании жертват креативността в замяна на скоростта. Това често води до скучни реплики на публикации, направени от други творци. Въпреки че може да получите допълнителен трафик, като се присъедините към тенденцията, потребителите на социалните медии са по-склонни да превъртят покрай публикацията ви, ако тя е само редакция на хиляди други подобни публикации. Вместо това се съсредоточете върху внасянето на нов поглед върху тенденцията към вашата марка и я приспособете към вашата конкретна целева аудитория. Това ще подобри шансовете публикацията ви да стане вирусна.

3. Разберете тенденцията и се приведете в съответствие с вашата марка

Много тенденции идват с основно културно значение за много специфични демографски данни. Поради тази причина е важно да разберете контекста на дадена тенденция. Погрешното тълкуване на тенденция може да доведе до големи проблеми с PR и да навреди на репутацията на вашата марка. Най-добре е да избягвате чувствителни или спорни теми, освен ако не се чувствате уверени в тези води. Винаги е по-добре да бъдете внимателни, вместо да рискувате да навредите на репутацията на марката си, като публикувате нещо, което създава негативна публичност.

Не всяка тенденция е подходяща за вашата марка. Най-добре е да не го насилвате. Ако дадена тенденция не съответства на цялостната ви стратегия на марката, може би е по-добре да я оставите да отмине и да потърсите следващата възможност.

4. Специфичен за платформата дизайн

Всяка социална медийна платформа е различна. Ще трябва да сте сигурни, че създавате съдържание, което е привлекателно за типа аудитория на тази конкретна социална медийна платформа. Например, Instagram предпочита видео и визуално съдържание, докато успехът на Twitter може да разчита повече на солидна стратегия за хаштаг. Може да се наложи да персонализирате публикациите си в социалните медии за всяка платформа поотделно.

5. Използвайте хаштагове внимателно

Хаштаговете са чудесен начин да свържете публикациите си в социалните медии с актуални теми. Искате обаче да внимавате как използвате хаштагове. Използването на хаштагове, които не са подходящи за вашата публикация, може да доведе до санкциониране на акаунта ви в социалните медии от някои алгоритми на социалните медии. В допълнение, добавянето на куп неподходящи хаштагове може да направи публикацията ви да изглежда спам за крайните потребители.

6. Трябва да знаете кога да се откажете

Тенденциите могат да изчезнат също толкова бързо, колкото се появяват. Въпреки че искате да скочите агресивно върху тенденциите, които искате да преследвате, вие трябва да знаете кога е време да продължите напред. Продължаването на публикуването на тенденции, които са преминали, може да накара вашата марка да изглежда неактуална или остаряла. В много случаи може да е най-добре да премахнете стари публикации, вдъхновени от тенденции, след като трафикът започне да намалява, тъй като поддържането им може да причини повече вреда, отколкото полза.

Trendjacking има потенциала да създаде онлайн успех за всеки малък бизнес, ако се направи правилно. Това може да бъде много предизвикателна стратегия за овладяване. Проучване на Станфордския университет установи, че вероятността публикация в социалните медии да стане вирусна е едно на милион, така че не се обезсърчавайте, ако първите ви опити не изстрелят марката ви в стратосферата. Не се страхувайте да експериментирате с различни подходи и да разберете какво работи най-добре за вашия бизнес.

Източник: Никълъс Лейтън, автор, лектор и коучинг, за entrepreneur.com. Лейтън е автор на бестселъра „Точно там, където искате да бъдете – Ръководство на собственика на бизнес за страст, печалба и щастие“ 

Превод и редакция: Нели Тодорова                                 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ