Осем печеливши стратегии за успех на свръхконкурентен пазар

Със сигурност е завидно да имате минимална конкуренция, но в реалния свят този сценарий рядко се случва. Дори за създателите на категории, тези, които представят нов продукт или услуга, които създават нов пазар, е само въпрос на време някой друг да се появи и да се опита да направи същото нещо по-добре, по-евтино и по-бързо.
Конкуренцията в бизнеса е начин на живот и в много отношения помага за подобряването на компаниите и продуктите с времето. Но съществуват много пазари, които са буквално свръхконкурентни до точката на насищане, със стотици или дори хиляди решения, всички насочени по същество към един и същи клиент. Вероятно това са огромни пазари, но ако сте едно от безбройните решения, които се опитват да се конкурират, има някои много фундаментални въпроси, които трябва да проучите:
- Как ще се разграничите в натоварения пазар и по нещо различно от цената?
- Как ще се справите с маркетинга, когато традиционното плащане на клик и стратегическите списъци на сайтове са неефективни и вероятно твърде високи?
- Каква ще бъде вашата стратегия за продажби? Дори и да имате отлично решение за директно достигане до целевите клиенти, ако сте един от петимата души, които този ден продават ефективно едно и също нещо на един и същи клиент, за да имате шанс, по-добре е да се появите с много различна история и стратегия.
За да отговоря на тези въпроси и да ви помогна ефективно да се конкурирате в ултраконкурентно пространство, ще споделя шест ключови стратегически идеи, които да обмислите и приложите, пише Джейсън Фудман в статия за entrepreneur.com.
1. Овладейте пазарния пейзаж
Преди да влезете в конкурентната арена, от решаващо значение е да имате цялостно разбиране на пазара. Стремете се да придобиете задълбочено разбиране на целевия клиент, неговите развиващи се нужди и съществуващите продукти и услуги във вашата ниша. Проучете и анализирайте силните и слабите страни на открояващите се конкуренти, включително техните ценови стратегии и маркетингови тактики. Това знание ще насочи подхода ви и ще даде възможност на вашите информирани решения.
2. Създайте уникално предложение за стойност
Оформете своята визия, марка и продукт или услуга, като изразите това, което прави вашето предложение различно и завладяващо. Има ли други неща, които вашата компания предлага, които увеличават тази уникалност, когато се комбинират с продукта или услугата? Има ли функции, партньори или нови решения, които трябва да използвате, за да се разграничите допълнително?
Стремете се да създадете и рекламирате ясно уникално предложение за продажба (USP), като разгледате предложението си през призмата на „Ние сме различни, защото ние____.“ Може дори да създадете слоган от вашия USP, за да съобщите в кратка форма на клиентите защо сте различни (уверете се, че слоганът резонира и е запомнящ се!).
Много марки успешно се диференцират на силно конкурентни пазари. Например Apple със своите водещи в индустрията дизайнерски иновации, Nike чрез силно разказване на истории и емоционална връзка, Patagonia с приоритет на устойчивостта и етичните бизнес практики и Bombas със своята завладяваща социална мисия. Това са отлични казуси за гледане и подражание, тъй като всеки има ясен и силен диференциатор в центъра на всички маркетингови усилия.
3. Разгледайте алтернативни маркетингови канали
Безопасно е да се предположи, че няма да можете да спечелите много с конвенционална платена реклама, тъй като ключовите думи и рекламното пространство ще бъдат изключително скъпи. На много от тези пазари цената за придобиване на клиент по този начин може да бъде многократно по-висока от действителната жизнена стойност на този клиент. Тази реалност означава, че трябва да намерите алтернативни канали и начини да достигнете до целевия си клиент. Партньорството с допълващи се компании, които са насочени към едни и същи клиенти, особено тези с уникални предложения на техните собствени пазари, е пример за разпространение на информация, без да се плаща за клик или импресия. Помислете за сътрудничество в събития, съвместни промоции или споделяне на съдържание, за да разширите обхвата си, без да се разорите.
4. Култивирайте своята онлайн репутация
Отзивите на клиентите могат да бъдат най-силният актив на вашата компания и са критични, когато клиентите имат многобройни възможности на претъпкан пазар. Ето защо е от съществено значение да наблюдавате внимателно своята онлайн репутация и да предприемате стъпки за улесняване на положителните отзиви от доволни клиенти. Във всяка възможна допирна точка улеснявайте клиентите да оставят отзиви, особено там, където имате най-голяма нужда от тях, като предоставите директни връзки към мястото, където искате да отидат.
5. Разкажете историята си ефективно
Вашият уебсайт често е първото впечатление, което потенциалните клиенти ще получат. Ето защо е жизненоважно да разкажете историята си онлайн по много стратегически начин, с акцент върху това, което ви/вашата компания отличава в заглавието. Нещо във вашия уебсайт, което да се отличава по-добре от стотиците сайтове на други конкуренти. Като за начало, покажете привлекателни визуални ефекти и ги направете пределно ясни на прост, но въздействащ език, който предава какво прави вашето решение уникално или специално. Носете едни и същи съобщения и брандиране във вашите социални медийни канали и външен маркетинг.
6. Излезте и се свържете
Изграждането на взаимоотношения е от решаващо значение. Ето защо искате да излезете и да се срещнете с хората лице в лице. Поддържането на връзка с по-големи клиенти и ключови партньори, срещите с инфлуенсъри, получаването на новини и поддържането на комуникация от уста на уста е трудно да се направи, седейки в офис. Присъствайте и участвайте в ключови индустриални конвенции и събития, не само за да покажете своя продукт или услуга, но и за да се срещнете с вашите конкуренти, да проведете разговори с други, продаващи решения в пространството, или да се срещнете, за да култивирате бъдещ контакт. Просто го направете лично.
7. Изградете общност
Помислете за създаване на общност. Това е много работа, повече, отколкото предполагате. И все пак, ако вашата компания управлява голяма общност в пространството, тя автоматично ще потвърди вашата марка и ще насърчи лоялността. Една общност създава и автоматична експозиция, което е много ценно. Ангажирайте аудиторията си със съдържание с висока стойност, дискусии и събития, за да развиете чувство за принадлежност и да ги насърчите да защитават вашата марка.
8. Доставяйте високи постижения
Най-важното е никога да не подценявайте силата на изключителното обслужване на клиентите. Когато извършвате продажба, уверете се, че предоставяте възможно най-доброто решение на вашия клиент. От съществено значение е да превърнете клиентите си в мрежови промоутъри. Взаимоотношенията, доверието, марката и препоръчаните клиенти винаги имат значение, още повече на един прекалено наситен пазар. Хората искат да правят бизнес с тези, на които имат доверие и в които вярват, и с тези, в които другите вярват. Това е същността на изключителното обслужване на клиентите.
В свръхконкурентна среда, изпъкването като компания или марка изисква креативност, постоянство и ангажимент за предоставяне на истинска стойност. Прегърнете тези стратегии, за да се ориентирате ефективно в пейзажа, да насърчите лоялността и да стимулирате растежа на вашето предприемаческо начинание.
Източник: Джейсън Фудман, управляващ директор в Archetype, за entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.