Покажете им кой сте

Покажете им кой сте

Когато срещнете потенциален клиент и той прояви интерес към вас, вашата компания или оферта, едно от първите неща, които правят, е да потърсят името ви в Google.

Защо? Хората се доверяват на Google и резултатите от търсенето с него са станали подобни на тези на визитна картичка за онлайн брандиране и маркетинг. Те могат да сключат или развалят сделка. На свой ред, много хора и компании се доверяват на Google, за да ги разбере и да може да ги представи точно в тези резултати: те очакват да може да „свърже точките“, но алгоритмите не винаги са толкова умни (поне не още). В много случаи върху вас се пада отговорността да им покажете кой сте – да контролирате резултатите за вашето име.

Стратегиите по-долу ще работят за Google Search, Google Gemini, AI Overview, Bing Copilot, ChatGPT, Perplexity и редица други нововъзникващи търсачки, защото всички те работят по един и същи начин. Те ще ви дадат по-добър контрол върху вашето име и репутация във всички платформи и така ще доведат идеална аудитория във вашата фуния за продажби.

Те следват три прости (но често отнемащи време) етапа:

Изградете своя дом

Трябва да имате онлайн уебсайт, който притежавате и контролирате. Търсачките използват този сайт като достоверен източник на информация за вас и можете да контролирате как те възприемат и представят вас чрез информацията, съдържаща се в него.

Такъв сайт често се нарича „дом на обекта“ и поддържането му включва поддържане на цялото съдържание 100% актуално – място, където важните факти за вас се контролират, компилират и култивират. Също така е важно да включите външни препратки, които потвърждават това, което казвате, което създава по-широка проверка на вашите твърдения.

Информацията на началния уебсайт на предприятието, не е изненадващо, трябва да бъде представена по ясен и последователен начин, така че AI търсещите и помощните машини да могат да я разберат. Освен това дайте приоритет на елементите, върху които искате да се фокусират алгоритмите. Това ще ви представи по-точно пред аудиторията като човек, способен да разреши проблемите им или по друг начин да добави стойност.

Търсачките намират основна отправна точка за всеки един човек онлайн. Няма изключения, така че ако не създадете умишлено дом за лична марка, те ще намерят такава, която не контролирате, и ще оставят останалото в ръцете на трета страна, като LinkedIn. 

Бъдете последователни навсякъде

След като настроите своя „дом на обекта“, уверете се, че не сте си противоречили другаде. Генерирайте списък на всяка платформа, където имате профилна страница, и ги актуализирайте.

Профилите в социалните медии във Facebook и LinkedIn са очевидната първа стъпка. След това помислете за профилни страници, които може да сте създали през годините (и може би сте забравили) на платформи като Tumblr, Friendster, Mastodon, Goodreads, Muck Rack, Entrepreneur и Search Engine Land.

Уебсайтът на вашата компания, разбира се, е допълнителен важен източник на информация, така че имайте там страница с профил (създайте такава, ако нямате) и я актуализирайте редовно.

И накрая, разгледайте публично редактируеми платформи за данни като Wikidata, Crunchbase и IMDB. Проверете фактите и обновете всяка информация и се уверете, че всички те водят обратно към началния сайт на вашето предприятие.

Потвърждение от трета страна 

Сега идва най-трудната част. Досега сте захранвали алгоритми, които едновременно предоставят и потвърждават всички информационни точки в множество източници. Проблемът е, че точно като хората, AI алгоритмите няма просто да повярват на думата ви: те се нуждаят от подкрепящи доказателства от други хора, за да ги уверят, че казвате истината. С други думи, трябва да получите потвърждение от трета страна. Въпросът е "Кой може/трябва да потвърди казаното от мен?"

Първо, намерете всички уеб страници, които не контролирате, където сте основната тема и проверете точността и последователността на информацията, не на последно място що се отнася до основното ви послание. Не всеки акаунт/мнение трябва да е едно и също, разбира се, но всички трябва да са верни. Когато има несъответствия или когато можете да подобрите уместността на информацията, свържете се с издателя на сайта и го помолете да актуализира, но имайте предвид, че получаването на информация, актуализирана по този начин, може да изисква малко творческо мислене.

Ето основните методи за това:

  • Направете го вие: Борете се с източници, които изглеждат независими, но са под ваш контрол. Актуализирайте, например, профили на всичките си фирмени уебсайтове: Имам профилни страници на моя фирмен сайт (kalicube.com), нашия образователен уебсайт (kalicube.academy) и нашата поредица от уеб семинари (kalicubeteusdays.com), пише авторът на статията. Ако управлявате уебсайтове за асоциации или организации, свързани с вашата област, те могат да служат като отлични платформи за потвърждение. Те придават вид на валидиране от трета страна, като същевременно поддържат контрол върху разказа и гарантират точност и последователност.
  • Приятели/сътрудници го правят: Ако собственикът или авторът на уебсайта е колега или приятел, прилагането на актуализации обикновено е доста лесно. Тези ресурси са особено ценни, тъй като идват от подходяща и привидно независима трета страна и затова имат тежест както за алгоритмите, така и за човешката аудитория.
  • Помолете за услуга: Това е най-трудният път, но често и най-ценният. Наистина да сте трета страна означава, че нямате връзка с издателя или автора, а алгоритмите за търсене обикновено ще им дадат най-голяма тежест. Това означава, че си струва времето да положите усилия да поискате тази „услуга“, известна още като включване в избрани сайтове/източници.

В краткосрочен план можете да привлечете както човешка аудитория, така и алгоритми, като публикувате същото старо съдържание на сайтове, които контролирате напълно (или частично), или помолите приятели да ви помогнат, но в дългосрочен план ще трябва да спечелите трето потвърждение.

Алгоритмите за търсене наблюдават онлайн активността на вашата марка и просто възпроизвеждат това, което са прочели в AI търсещи и помощни машини. Така че, ясното общуване с най-подходящата аудитория – представяне на съдържание, което е полезно за тях в платформите, които посещават – означава, че ще бъдете готови да спечелите играта за лична марка както с човешката аудитория, така и с търсачките.

Източник: Джейсън Барнард, предприемач, писател и главен изпълнителен директор на Kalicube, агенция за дигитален маркетинг и новаторска софтуерна компания, базирана във Франция, за entrepreneur.com. Джейсън също е специалист по дигитален маркетинг, известен като „The Brand SERP Guy“. Първата книга на Джейсън, „Основи на бранд SERP за бизнес“, беше публикувана през 2022 г.

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ