Включете разказването на истории във вашата маркетингова стратегия

Включете разказването на истории във вашата маркетингова стратегия

Включете разказването на истории във вашата маркетингова стратегия

Един от най-ефективните методи за убеждаване на хората е разказването на истории. Вместо да рецитира твърди факти и статистика, една история, която резонира с нас, хората, е най-силният инструмент, който може да се използва, за да си играете с възприятието, волята и оправданията на човек (потребителите) за закупуване на каквото и да било. Изкуството на разказването на истории датира от нашите предци, но начините, по които разказваме или разказваме история, са се развили неимоверно с времето. От изговорената дума до подкасти и интерактивни видеоклипове, това остава един от най-мощните начини за свързване с хората и повлияване на поведението на публиката. Сега изследванията показват, че хората помнят истории 22 пъти повече от факти и цифри сами по себе си.

Скорошно проучване разкри, че 41% от търговците определят подобряването на своите умения за разказване на истории като основен приоритет. Разказването на истории в маркетинга също помага на вашата марка да създаде по-автентично съдържание и да установи по-силни връзки с вашите потребители.

През 2016 г. Nike си партнира с National Geographic, за да продуцира пълнометражен документален филм, в който трима спортисти опитват немислимото, бягайки маратон за по-малко от два часа. Филмът даде възможност на бегачи по целия свят да проследят историята и един от атлетите изпусна целта само за секунди. Три години след излъчването на този документален филм спортистът счупи бариерата, но Nike се погрижи той да го направи на тяхно място. По този начин се създава дълготрайна и вдъхновяваща кампания, която играе с емоциите на хората с мощна история на успеха.

Съвсем естествено е търговците да се възползват от това изкуство за своите стратегии, но откъде да започне човек е големият въпрос. Ето четири начина да включите изкуството на разказването на истории във вашата маркетингова стратегия.

  • Днес маркетолозите използват потенциала на разказването на истории, за да стартират своите кампании за разпознаване на марката. Маркетолозите както B2B, така и B2C използват разказване на истории, за да ангажират потенциални потребители и да изградят силни взаимоотношения с тяхната публика. Тъй като този инструмент има гъвкавостта да се използва в различни кампании, може да бъде полезен за фирми от всякакъв размер поради различните начини, по които можете да разкажете история. Бизнесите могат да правят блогове за конкретни истории на марки, докато по-визуалните марки могат да използват Instagram, Pinterest или TikTok, за да споделят своите разкази.
  • Разказването на истории в маркетинга на съдържание е включването на наративна журналистика и класически техники за разказване на истории в рамките на маркетингова стратегия, предназначена да се свързва с и да убеждава потребителите. Тези истории често предизвикват емоционални реакции и използват класическите компоненти на структурата на историята, включително различни герои, конфликти и темпо. Дъг Мъск, глобален групов директор на дигиталните комуникации и социалните медии на Coca-Cola, каза, че гледат на себе си "като на глобална мрежа от бранд журналисти, които служат на бизнеса и нашите марки, като разказват историите зад хората, които движат тези марки, които движат бизнеса и нашите приоритети". Тази глобална маркетингова стратегия за съдържание доведе до голям успех за компанията и по-голяма връзка с потребителите по целия свят.
  • Стратегията за съдържание за разказване на истории ще анализира какви трябва да бъдат историята и посланието на марката. Той включва същите техники на разказвателна журналистика, но разглежда по-цялостно различните видове съдържание и части, за да създаде сплотен разказ. През 2017 г. Hyundai Motors демонстрира, че фокусирането върху развиването на емоционална връзка с публиката може да остави трайно въздействие. Марката пусна реклама за Super Bowl, която се фокусира върху свързването на войниците със семействата им, за да "гледат" мача заедно, виртуално. Рекламата не се фокусира върху Hyundai като марка, а направо към емоциите на зрителя, правейки представянето много по-запомнящо се.
  • Разказването на истории формира емоционална и персонализирана връзка между марката и потребителя. Може да придаде лице на марка или да помогне за предаването на ценностите на марката. Може също така да демонстрира стойността, която носи вашият продукт или услуга, чрез казуси с клиенти. Марките, които използват разказване на истории, използват мощен инструмент за създаване на силни взаимоотношения с потенциални клиенти и клиенти. Този вид маркетинг на съдържание може да помогне за развитието на вашия бизнес, като същевременно създава осведоменост за марката и подобрява маркетинга на съдържанието. Когато разработвате съдържание, важно е да обмислите как дадено парче добавя към цялостната история на марката и как тези отделни активи могат да създадат емоционална връзка с вашата аудитория.

Източник: Кавиа Пилай за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                        

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ