Защо комбинирането на PR и SEO ще даде тласък на бизнеса?
Кой е най-важният аспект на маркетинга за марка, която иска да изгради своята онлайн видимост? Оптимизация за търсачки (SEO)? Маркетинг чрез търсачки (SEM)? Или това са връзки с обществеността (PR)? Както често се случва, когато се обсъждат маркетингови и PR стратегии и тактики, едва ли има еднозначен отговор за всички.
Установяването или разширяването на авторитета на домейна и онлайн видимостта изисква добре обмислена работа с търсачките. Но тези цели са еднакво зависими от репутацията на марката и доверието на потребителите в продуктите и услугите, които компанията предлага. PR е сред най-важните инструменти за изграждане на това доверие и репутация. Така че, за да се откроят в днешния дигитален пейзаж, марките трябва да интегрират PR в своята SEO стратегия.
В същото време тактиките, които преди бяха златен стандарт, като изграждането на препратки, стават по-малко важни. В тази статия ще разгледаме по-подробно новата връзка между PR и SEO.
Защо съчетаването на SEO и PR има значение
Преди по-малко от десет години създаването на висококачествени препратки от външни уебсайтове към собствените на марката беше жизненоважно за постигане на високо класиране в страниците с резултати на търсачки като Google. Обратните връзки сигнализираха на роботите на Google, че други се доверяват на уебсайт и е вероятно да бъдат полезни за потребителите на търсачките с подходящи заявки.
Днес търсачките използват много по-сложни алгоритми, за да определят стойността на уебсайта и неговото класиране. Докато препратките все още са част от уравнението, те вече не са решаващият фактор. Част от причината зад тази промяна е, че обратните връзки бяха твърде лесно манипулирани. Някои можеха да бъдат закупени или търгувани, така че собствениците на търсачки започнаха да търсят алтернативи.
Органичното медийно отразяване се превърна в една от тези алтернативни мерки, които помагат да се определи класирането на уебсайта. Ето защо интегрирането на PR и SEO е критично, когато става въпрос за увеличаване на онлайн видимостта на вашата марка.
Ползите от PR за SEO
Връзките с обществеността или редакционното отразяване повишават доверието в марката. Журналистите и медиите, за които пишат или произвеждат съдържание, обикновено се възприемат като трети страни, които не приемат автоматично съдържанието, предоставено от компания, за номинална стойност. Вместо това те проучват и поставят под съмнение какво е било предоставено и търсят проверка от други източници, преди да обмислят публикуване.
Казано по-просто, докато брандовете могат лесно да попълнят собствените си медийни канали с фирмени съобщения, тези съобщения трябва да издържат на контрол, ако трябва да бъдат публикувани в списание или на високо ценена онлайн платформа.
Като част от оптимизирана маркетингова стратегия PR поддържа стратегията за оптимизиране на търсачката на марката по няколко начина, включително:
- Подобряване на класирането в търсачките
- Увеличаване на трафика на уебсайта
- Разработване на по-разнообразен профил на обратна връзка
Наградената кампания на търговеца на мебели IKEA "Cook this Page" е пример за това как PR може да бъде от полза за SEO. Кампанията включва рецепти, отпечатани на пергамент, които улесняват измерването на съставките и предоставят на потребителите лесна за почистване кухня.
Медии като Adweek, Fast Company и Huff Post подхванаха кампанията и се свързаха с уебсайта на търговеца. Тези истории не само насочиха директен трафик към уебсайта към кампанията, но също така генерираха висококачествени обратни връзки, одобрени от трети страни.
Как SEO и PR работят заедно
Използването на силата на PR за подобряване на класирането в търсачките работи най-добре, когато и двата аспекта на маркетинга са интегрирани от самото начало на кампания или проект.
Помислете за оптимизиране на съдържанието на PR кампанията на вашата марка за ключовите думи, по които бизнесът иска да се класира. Не забравяйте, че алгоритмите на търсачките са станали много умели в идентифицирането на препълване с ключови думи и неестествено звучащо съдържание. Въпреки това, добре изработените съобщения за пресата и други материали могат лесно да съдържат важни ключови думи, без да звучат изкуствено.
Не забравяйте, че силата на историята, нейната уместност и новинарска значимост остават най-важните критерии за една медия. Но нито едно от тези изисквания не пречи на PR специалистите да пишат с мисъл за SEO. Тъй като публикациите подхващат историята на марката, PR може да увеличи броя, качеството и разнообразието на препратките, генерирани за марката.
Особено уеб-базираните публикации обикновено са щастливи да включват връзки към подходящ продуктов уебсайт в съдържанието си. Марката се възползва от връзката и нарастващото доверие, благодарение на одобрението на трета страна.
Най-добри практики за комбиниране на SEO и PR
За да се възползват максимално от комбинирането на SEO и PR, дигиталните търговци трябва да подхождат към своите кампании, като имат предвид и двата аспекта още от самото начало. Интеграцията е ключът към успешното изпълнение.
Ето някои от най-обещаващите най-добри практики:
- Проведете проучване на ключови думи и оптимизирайте PR представяния за SEO, преди да се свържете с журналисти.
- Използвайте собствените социални медийни канали на марката, за да увеличите усилията за представяне и нововъзникващото медийно отразяване.
- Създавайте силно ангажиращо съдържание в социалните медии, което е твърде добро, за да не бъде споделено. Този тип съдържание естествено ще увеличи експозицията и ще генерира препратки.
Както PR, така и SEO са от съществено значение за подобряването на онлайн видимостта на марката. Разглеждането им като равни по време на разработването на съобщения, презентации и кампании създава сцената за изключително покритие и силни обратни връзки.
Обратните връзки сами по себе си вече не определят класирането на уебсайт в търсачки като Google. Алгоритмите на търсачката търсят актуално, последователно и подходящо съдържание, което съответства на заявката за търсене на потребителя. Интегрирането на резултатите от изследването на ключови думи с PR представяне пред журналисти, публикации в социални медии и друго съдържание поддържа SEO класирането.
Всеки от тези инструменти и тактики играе важна роля за определяне на класирането в търсачките и увеличаване на видимостта и доверието в марката. За да увеличат максимално търговските и свързаните с медиите възможности на марката, търговците трябва да съчетаят възможно най-много инструменти в завладяващи истории, които резонират както сред журналистите, така и сред потребителите. Докато разговорът около тези истории се изгражда, това естествено ще подобри онлайн видимостта.
Източник: Джесика Уонг, основател и главен изпълнителен директор на Valux Digital и uPro Digital, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.