ТРАЙНА//// Защо събитията на живо все още са бизнес суперсила

ТРАЙНА//// Защо събитията на живо все още са бизнес суперсила

Въпреки всички начини, по които технологиите промениха начина, по който работим и се свързваме, все още има нещо силно в това да си в една и съща стая с хората. Събитията на живо – независимо дали е кръгла маса, семинар, конференция, продуктово представяне или събиране на общност – създават възможности за връзка, доверие и сътрудничество, които дигиталните инструменти не могат напълно да заменят.

За предприемачите това време лице в лице е по-важно от всякога през 2025 г. Пълното присъствие, добавянето на истинска стойност към разговора и отделянето на време за последващи действия може да превърне едно просто взаимодействие в трайно бизнес предимство.

Ползи от събитията на живо

Ние сме програмирани да се свързваме. Дори в свят, който приема дистанционната работа, повечето от нас все още жадуват за взаимодействие лице в лице. Ето защо събитията на живо са важни. Те не са просто събирания, те са двигатели на растеж. Те предлагат възможност да се срещнете със стари и нови колеги, потенциални клиенти, партньори от индустрията и други контакти.

Те са вашият шанс да разберете проблемите на клиентите, да изградите доверие и да положите основите за бъдещи продажби. В основата си събитията са свързани с взаимоотношения, а взаимоотношенията са начинът, по който бизнесът расте.

Събитията с лично присъствие играят ключова роля и за оформянето на видимостта на ръководството и лидерството в мисленето. Основните доклади, лекционните сесии, дискусиите и панелите остават ключови начини да представите компанията и нейните говорители пред целевата аудитория. И сега, когато събитията придобиват собствени екосистеми от ореоли, има още повече възможности за подкасти, разговори край камината и сесии „birds of a feather“ на партньорски вечери извън офиса, закуски-семинари и happy hours за клиенти след затварянето на изложбената зала.

Какво да търсите в потенциалните събития

След пандемията очакванията на публиката за лично взаимодействие се промениха. Днешните участници искат повече от събитията, включително повече работа в мрежа, по-смислени срещи с клиенти, срещи с партньори и по-ясна възвръщаемост на инвестициите. Събитията се превръщат в начин да се възползвате от колективното физическо присъствие на вашата индустрия по начин, по който хибридната/дистанционна работа и взаимодействия не могат да се осигурят толкова последователно.

Но не всички събития са еднакви. Как можете да решите кое ще е най-доброто за вас?

  • Проведете онлайн проучване за събития във вашата индустрия. Когато намерите обещаващи събития, разгледайте уебсайтовете на тези събития за повече информация.
  • Ако събитието има щандове или експонати, свържете се с мениджърите на събития, за да получите статистика за предишни събития, като брой участници, списъци с изложители от предишни години и демографски данни.
  • Разгледайте малко, за да откриете на кои събития се появяват вашите конкуренти.
  • Попитайте мрежата си от контакти кои събития са се представили добре за тях и защо.

Как изглежда смисленото участие

Появата не гарантира, че ще бъдете забелязани. Една практична и ефективна стратегия е всички членове на екипа на събитието да носят последователен брандиран външен вид (напр. тениска с лого и черни панталони). Изследванията показват, че такива „униформи“ повишават разпознаваемостта на марката, правейки екипа ви по-видим, достъпен и запомнящ се в претъпкано пространство за събития.

Втора стратегия е да помислите за алтернативни (дори „партизански“) маркетингови дейности. Може да искате да промените стратегическия подход и да получите безплатна реклама. Например, от кой проблем можете да се възползвате? По какво се различава вашата оферта? Можете да научите много и да се вдъхновите от известния трик на WePay.

Закуските са вечен хит, ако мястото позволява. Запасете се с малки хапки, за да подхраните посетителите и разговорите. Хората очакват и видео, така че създайте кратко, висококачествено видео, което привлича вниманието и информира.

Ако събитието има щандове, искате вашият да бъде темата на разговора. Той трябва да е привличащ вниманието и може би дори забавен. Виждал съм скорошни щандове, които включваха миниатюрна състезателна писта, кученца и дори бебета козлета. Докато привличащите вниманието трикове могат да привлекат тълпа, истинската победа е създаването на пространство, което улеснява разговорите и е лесно за навигиране. И не забравяйте значението на удобните столове!

Не пренебрегвайте и обучението на екипа на вашия щанд. Посетителите трябва да се чувстват добре дошли и комфортно. Екипът трябва да се състои от умни, енергични хора, които не се нахвърлят върху посетителите и не започват веднага да продават. Разкажете им предварително за различни възможни сценарии, за да бъдат информирани и подготвени. Наръчник за обучение за събития за многократна употреба е добра идея.

Ако основната ви цел на събитие е да събирате потенциални клиенти, изчистете уменията си за взаимодействие и се свързвайте с тях при всяка възможност. Посещавайте приеми, вечери и други мрежови събития. Бъдете приятни и автентични и слушайте – това са съставките, които изграждат доверие. Също така е добре да сте целенасочени в срещите си с ключови контакти и потенциални клиенти.

Събитията като част от по-голямата PR картина

PR и маркетинговите екипи трябва да интегрират събитията в по-широка комуникационна стратегия. Събитията не трябва да са еднократни; те трябва да се разширят и да се съгласуват с текущите кампании. Започнете с дефиниране на ясни цели: медийно отразяване, лидерство в мисленето, генериране на потенциални клиенти или видимост на марката.

Преди събитието, изградете очакване с пресконференции, имейл кампании и публикации в социалните мрежи. Осигурете си часове за изказвания и предварително насрочете брифинги за медии или анализатори.

По време на събитието споделяйте съдържание в реално време, ангажирайте се в социалните мрежи и събирайте ресурси, като снимки, цитати и клиентски анализи, за бъдеща употреба. След това пренасочете ключовите идеи в публикации в блогове или материали за лидерство в мисленето. Свържете се с потенциални клиенти, медийни контакти и анализатори. Използвайте анализи от събития, за да информирате бъдещите послания и насоките на кампанията.

Когато са добре интегрирани, събитията се превръщат в моменти с голямо въздействие, които захранват вашия канал за съдържание и укрепват пазарното позициониране.

Осигурете трайно въздействие

Събитията на живо са чудесен начин да се свържете с клиенти и контакти, докато се срещате с експерти и потенциални клиенти. С толкова много „шум“ на тези събирания, имате нужда от стратегии за издигане над тълпата по смислени начини.

Прочетете гореспоменатите препоръки, за да се уверите, че времето и разходите за събития на живо са максимално използвани, за да постигнат вашите бизнес цели.

Източник: Кара Сломан, президент и главен изпълнителен директор на Force4 Technology Communications, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ