ТРАЙНА//// Защо събитията на живо все още са бизнес суперсила

Въпреки всички начини, по които технологиите промениха начина, по който работим и се свързваме, все още има нещо силно в това да си в една и съща стая с хората. Събитията на живо – независимо дали е кръгла маса, семинар, конференция, продуктово представяне или събиране на общност – създават възможности за връзка, доверие и сътрудничество, които дигиталните инструменти не могат напълно да заменят.
За предприемачите това време лице в лице е по-важно от всякога през 2025 г. Пълното присъствие, добавянето на истинска стойност към разговора и отделянето на време за последващи действия може да превърне едно просто взаимодействие в трайно бизнес предимство.
Ползи от събитията на живо
Ние сме програмирани да се свързваме. Дори в свят, който приема дистанционната работа, повечето от нас все още жадуват за взаимодействие лице в лице. Ето защо събитията на живо са важни. Те не са просто събирания, те са двигатели на растеж. Те предлагат възможност да се срещнете със стари и нови колеги, потенциални клиенти, партньори от индустрията и други контакти.
Те са вашият шанс да разберете проблемите на клиентите, да изградите доверие и да положите основите за бъдещи продажби. В основата си събитията са свързани с взаимоотношения, а взаимоотношенията са начинът, по който бизнесът расте.
Събитията с лично присъствие играят ключова роля и за оформянето на видимостта на ръководството и лидерството в мисленето. Основните доклади, лекционните сесии, дискусиите и панелите остават ключови начини да представите компанията и нейните говорители пред целевата аудитория. И сега, когато събитията придобиват собствени екосистеми от ореоли, има още повече възможности за подкасти, разговори край камината и сесии „birds of a feather“ на партньорски вечери извън офиса, закуски-семинари и happy hours за клиенти след затварянето на изложбената зала.
Какво да търсите в потенциалните събития
След пандемията очакванията на публиката за лично взаимодействие се промениха. Днешните участници искат повече от събитията, включително повече работа в мрежа, по-смислени срещи с клиенти, срещи с партньори и по-ясна възвръщаемост на инвестициите. Събитията се превръщат в начин да се възползвате от колективното физическо присъствие на вашата индустрия по начин, по който хибридната/дистанционна работа и взаимодействия не могат да се осигурят толкова последователно.
Но не всички събития са еднакви. Как можете да решите кое ще е най-доброто за вас?
- Проведете онлайн проучване за събития във вашата индустрия. Когато намерите обещаващи събития, разгледайте уебсайтовете на тези събития за повече информация.
- Ако събитието има щандове или експонати, свържете се с мениджърите на събития, за да получите статистика за предишни събития, като брой участници, списъци с изложители от предишни години и демографски данни.
- Разгледайте малко, за да откриете на кои събития се появяват вашите конкуренти.
- Попитайте мрежата си от контакти кои събития са се представили добре за тях и защо.
Как изглежда смисленото участие
Появата не гарантира, че ще бъдете забелязани. Една практична и ефективна стратегия е всички членове на екипа на събитието да носят последователен брандиран външен вид (напр. тениска с лого и черни панталони). Изследванията показват, че такива „униформи“ повишават разпознаваемостта на марката, правейки екипа ви по-видим, достъпен и запомнящ се в претъпкано пространство за събития.
Втора стратегия е да помислите за алтернативни (дори „партизански“) маркетингови дейности. Може да искате да промените стратегическия подход и да получите безплатна реклама. Например, от кой проблем можете да се възползвате? По какво се различава вашата оферта? Можете да научите много и да се вдъхновите от известния трик на WePay.
Закуските са вечен хит, ако мястото позволява. Запасете се с малки хапки, за да подхраните посетителите и разговорите. Хората очакват и видео, така че създайте кратко, висококачествено видео, което привлича вниманието и информира.
Ако събитието има щандове, искате вашият да бъде темата на разговора. Той трябва да е привличащ вниманието и може би дори забавен. Виждал съм скорошни щандове, които включваха миниатюрна състезателна писта, кученца и дори бебета козлета. Докато привличащите вниманието трикове могат да привлекат тълпа, истинската победа е създаването на пространство, което улеснява разговорите и е лесно за навигиране. И не забравяйте значението на удобните столове!
Не пренебрегвайте и обучението на екипа на вашия щанд. Посетителите трябва да се чувстват добре дошли и комфортно. Екипът трябва да се състои от умни, енергични хора, които не се нахвърлят върху посетителите и не започват веднага да продават. Разкажете им предварително за различни възможни сценарии, за да бъдат информирани и подготвени. Наръчник за обучение за събития за многократна употреба е добра идея.
Ако основната ви цел на събитие е да събирате потенциални клиенти, изчистете уменията си за взаимодействие и се свързвайте с тях при всяка възможност. Посещавайте приеми, вечери и други мрежови събития. Бъдете приятни и автентични и слушайте – това са съставките, които изграждат доверие. Също така е добре да сте целенасочени в срещите си с ключови контакти и потенциални клиенти.
Събитията като част от по-голямата PR картина
PR и маркетинговите екипи трябва да интегрират събитията в по-широка комуникационна стратегия. Събитията не трябва да са еднократни; те трябва да се разширят и да се съгласуват с текущите кампании. Започнете с дефиниране на ясни цели: медийно отразяване, лидерство в мисленето, генериране на потенциални клиенти или видимост на марката.
Преди събитието, изградете очакване с пресконференции, имейл кампании и публикации в социалните мрежи. Осигурете си часове за изказвания и предварително насрочете брифинги за медии или анализатори.
По време на събитието споделяйте съдържание в реално време, ангажирайте се в социалните мрежи и събирайте ресурси, като снимки, цитати и клиентски анализи, за бъдеща употреба. След това пренасочете ключовите идеи в публикации в блогове или материали за лидерство в мисленето. Свържете се с потенциални клиенти, медийни контакти и анализатори. Използвайте анализи от събития, за да информирате бъдещите послания и насоките на кампанията.
Когато са добре интегрирани, събитията се превръщат в моменти с голямо въздействие, които захранват вашия канал за съдържание и укрепват пазарното позициониране.
Осигурете трайно въздействие
Събитията на живо са чудесен начин да се свържете с клиенти и контакти, докато се срещате с експерти и потенциални клиенти. С толкова много „шум“ на тези събирания, имате нужда от стратегии за издигане над тълпата по смислени начини.
Прочетете гореспоменатите препоръки, за да се уверите, че времето и разходите за събития на живо са максимално използвани, за да постигнат вашите бизнес цели.
Източник: Кара Сломан, президент и главен изпълнителен директор на Force4 Technology Communications, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.