Великобритания критикува реклама на онлайн кредитор, въздействаща върху деца

За нов казус от света на рекламата съобщава Би Би Си. 

Международният онлайн кредитор Wonda използва телевизионна реклама с говорещи кукли, за да популяризира услугата си за отдаване на "бързи и лесни" заеми в интернет. Куклите му имитират възрастни хора - поколението на пенсионираните граждани има постоянен стабилен доход в западните общества и е уязвимо на внушенията в телевизионното рекламиране.

Казусът е свързан и с друго - през юли рекламният регулатор във Великобритания Advertising Standаrds Authority (ASA) забрани излъчването на ТВ реклама на компанията, за която се смята, че е възможно да подстрекава децата сред зрителите да стимулират родителите си да вземат по-големи заеми. Някои наблюдатели твърдят също, че ако от малки децата са излагани на маркетингови съобщения за лесни кредити, в бъдеще те може да станат по-зависими от кредитите възрастни. 

Една от версиите на рекламата, забранена във Великобритания, продължава да се излъчва в Полша, а в Испания е била спряна едва миналия месец, но още се промотира в уебсайта на Wonda в страната, предава Би Би Си, През лятото Wonda обяви, че спира кампанията в Обединеното кралство, защото "не иска да се свързва с нищо, което по невнимание привлича вниманието на децата". Компанията допълва, че ще спре този вид маркетинг с кукли навсякъде, включително в YouTube канала си, до края на 2014 г. 

Междувременно рекламните критици обръщат внимание и на друго подвеждащо съобщение в кампанията. През октомври Citizens Advice във Великобритания посочи, че един от видеоклиповете на Wonda с кукла на възрастен мъж, не показва лихвите, срещу които фирмата предлага заеми. Това бе причината рекламата да бъде спряна. "Куклата пенсионер" във видеото се обръща с думите "Изглежда, че имаш финансови затруднения, млади човече". 

Така изглежда един от клиповете от спорната кампания на Wonda:

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ