Видеото във Facebook измества YouTube

Видеото във Facebook измества YouTube

Без да е изненада за маркетинг специалистите, за първи път през тази година собствениците на страници на фирми във Facebook са публикували повече видеоклипове, вградени директно в социалната мрежа, отколкото връзки към клипове в YouTube. 

Това потвърждават данни на американската фирма Socialbakers. Изводът е подкрепен от проучване на компанията и е доказателство за драматична промяна на баланса на силите в интернет, коментира Business Insider.

Компанията на Марк Зукърбърг успя да завземе голямо парче от лъвския пай на аудиторията на YouTube, който е собственост на Google. Според Socialbakers, която е анализирала 20 000 Facebook страници, видеото, директно качено в социалната мрежа, е надминало като съдържание публикуваните в нея клипове в YouTube през ноември 2014 г. Фирмата посочва, че е заблуда мисленето, че потребителите гледат видеоклиповете, вградени във Facebook, само защото те тръгват автоматично и ги виждат в нюзфийда си инцидентно.

Според Ян Резаб - изпълнителен директор на изследователската фирма, Facebook клиповете "са по-естествени" за споделяне и взаимодействие от YouTube видеото във Facebook. Зад кулисите Facebook развива бизнес стратегия, с която да увеличи приходите си от автоматично стартираща видео реклама и да намали значението на звездите с канали в YouTube. Разчита се на покачване на функционалността на видеото (например чрез стартирането на приложението Hyperlapse) и се изключва внедряването на видео реклами в Instagram. Освен това се филтрират и публикациите в страници на знаменитости и издателства, освен на фирмите и марките. Намалява се видимостта на публикациите от потребителите. Така на собствениците на тези страници се налага да се включат във видео въртележката на Facebook, за да не изгубят присъствие съвсем. 

Ето защо някои големи рекламодатели като John Lewis от Великобритания решиха тази година направо да качат коледната си реклама в платформата на Facebook. Това се случва за първи път. по-рано се предпочиташе да се публикува в YouTube и да се слага линк в социалната мрежа. Данни на компанията за маркетинг с видео в социалните мрежи Unruly показват, че 24 часа след като John Lewis е публикувала видеото си, 40% от неговите прегледи са идвали от Facebook, докато през миналата година всички те идваха от YouTube. Освен това Facebook видеото е доминирало по отношение на споделянето. 

Маркетинг анализатори от САЩ изтъкват, че YouTube остава цар по отношение на онлайн разпространението на видео, с неговите 300 часа записи, качвани всяка минута - тройно повече според Google през 2014 г. спрямо 2013 г. Въпреки това не може да се отрече, че Facebook се превръща във водеща платформа за разпространението на видео. Тя успява да намали влиянието на YouTube с агресивната си политика на управление на нюзфийда.  

Прегледите на видео във Facebook имат 38,5% ръст на годишна база до 491 милиона през септември 2014 г., докато в същото време клиповете в сайтовете на Google бележат ръст от 4,8% до 831 милиона. Но, говорителят на Google изтъква, че според проучване на конкурента AOL, YouTube е била най-ефективната онлайн платформа за популяризиране и провокиране на решение за покупка сред потребителите. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ