Виж, опитай, докосни! Какво ни кара да купуваме лукс

Виж, опитай, докосни! Какво ни кара да купуваме лукс

Човешките сетива играят ключова роля в процеса на вземането на решение дали ще купим дадена луксозна стока или не. Това не е изненада за никого в бизнеса с  лукс, отбелязва Adweek. Но кое е най-важно - аромата в магазина, зрелището за очите, мелодиите, които чуваме или опитването на вкус и допир?

Нов доклад от американския изследователски център Shullman обръща внимание на ролята на сетивата в мотивирането на скъпи покупки сред хората от различните поколения. Боб Шулман, ръководител на центъра, коментира, че за него лично е най-впечатляващ изводът в доклада, че 17 млн. възрастни посочват допира като фактор No.1 за покупката на нещо луксозно. 48% от участниците в изследването споделят, че са купили луксозна стока в последните 12 месеца. 

Ориентираните към докосването на предложението за покупка хора са най-вероятните купувачи на лукс, посочват наблюдателите. Тоест, рекламодателите на луксозни стоки и преживявания може да обърнат внимание на допира като най-важен аспект за стимулиране на решението за притежание. 

Въпреки значението на допира, и останалите четири сетива - зрението, обонянието, слухът, също играят голяма роля в процеса на решаване дали да похарчим повече за елитна придобивка. Ето и още любопитни изводи от изследването: 

  • Най-купуваният вид луксозна стока сред участниците в изследването от всички възрасти са били скъпият парфюм или козметика. Вторият вид най-купувани луксозни продукти са марково вино, бира, уиски и други алкохолни напитки. Трети са резервациите на луксозни круизни ваканции, следвани от скъп часовник или бижута, дизайнерски дрехи и аксесоари, домашно обзавеждане, изкуство или антики и спортна кола, по-голям автомобил, камион. 
  • При купуването на скъп парфюм или козметика от средностатистическия пълнолетен клиент (образ, съчетан от предпочитанията на всички възрасти) са имали значение всичките пет сетива, но най-вече мелодията, която човекът чува докато избира, следвана от начина, по който продуктът изглежда, ароматът е на трето място, вкусови качества на опитване, ако има такива в момента на купуване, и докосването. 
  • Докосването е било от първостепенно значение в процеса на покупка за поколението Y, малко по-малко важно, но също най-важно от всичките пет сетива за поколението X, както и за бейби бумърите. За хората, родени преди 40-те години на XX най-важното сетиво за възприемане на лукса от всичките пет е било зрението. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ