Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Историята на една голяма ирландска марка 2
Няма по-хубаво от дългоочакваните есенни уикенди. Особено когато те са повод за среща с приятели и близки хора.
Всяка приятна компания с чести събирания през есента и зимата обикновено познава големите марки качествени напитки, които стоплят веселите вечери. В поредица, излъчвана само през уикендите, започнахме да ви разказваме любопитната история на някои от най-успешните, популярни марки питиета.
Продължаваме с Bushmills.
20. април 1608 г. е голяма дата за тази марка и за историята на уискито като цяло. Крал Джеймс дава първия в света лиценз за производство на уиски на областта, в която се намира дестилерията Old Bushmills в съвременната северна част на Ирландия, разказват от компанията. Така се заражда една легенда.
Само няколко години по-късно лондонското общество започва да се прехласва по качеството на уискито Bushmills. През 1784 г. Хю Андерсън регистрира компанията Old Bushmills и тогава селището Бушмилс и уискито стават едно.
1889 г. слага началото на „златната ера“ за марката, в която Bushmills печели награда след награда из целия свят. Най-големият приз е от Парижкото изложение, смятано за своеобразни Олимпийски игри за „най-доброто от всичко“. Bushmills печели златния медал и споделя водещите заглавия на медиите с новината за откриването на Айфеловата кула. Тогава популярността на марката и търсенето й нарастват толкова много, че на Bushmills се налага да построи свой собствен товарен кораб – SS Bushmills.
В края на 20. век марката вече е легенда с приятели по целия свят. През 2008 г., 400 славни години от появата й бяха отпразнувани от всички фенове на уиски по света. Тази кръгла годишнина получи уникална почит - дестилерията Bushmills бе отпечатана на банкнотите на Северна Ирландия.
Историята на Bushmills се отличава с факта, че това е марката, която има честта да бъде спомената в един от най-великите световни романи - „Одисей“ на Джеймс Джойс. Дори Шеймъс Хийни, поет-лауреат, роден недалеч от известната дестилерия, черпи вдъхновение от плодовите нотки на Bushmills.
В по-новата история вокалистът на U2 - Боно, подарява Bushmills на легендарния Франк Синатра и така подготвя златния му глас преди дуета им „Under my skin“.
Том Уейтс споменава „най-доброто ирландско“, и кехлибареният нектар отваря „вратите” си за рок легендата Джим Морисън. Bushmills е изборът на Пол Нюман за „Присъдата“, а Лий Марвин е заснет да „спасява” цял кашон.
Автентичността е тайната на ирландското уиски. Характерната технология, по която то се произвежда вече 4 века, се ползва и до днес. Докато другите ирландски фабрики за дестилиране избират да правят на малц само част от ечемика за своето уиски, то при Bushmills на малц се прави цялото количество ечемик, използван при производството му. За разлика от другите производители, които ползват огромни казани за дестилация, в Old Bushmills Destillery в Ирландия те са сравнително малки и така процесът става по-продължителен, но ефектът върху вече готовото уиски си заслужава търпението. Друг автентичен аспект при производството му е, че дестилирането на малца, блендирането, ферментацията и бутилирането се извършват под един покрив. Само в този случай уискитата имат правото да носят титлата “Single”.
Днес ценителите определят, че различните разновидности имат най-подходящо приложение в определени случаи. Така например за отмора у дома или в бара с приятели най-подходящо е Bushmills Original, а за вечеря навън чудесен избор е Black Bush с лед. За специалните поводи, които наистина ще се запомнят, редките 16-годишно и 21-годишно „single malts” са смятани за най-добрия избор.
------------------------------------------------------------------------------------
В най-актуалния епизод от историята на марката и особено в рекламата й се намесва и името на нашата страна. България, Ирландия и САЩ са единствените държави, в които Bushmills ще използва местни лица в своята комуникационна платформа Bushmills Brothers.
За да подчертае, че ирландското уиски с над 400-годишна история е част от ритуала при среща между истински приятели, Bushmills избра да покаже не рекламни модели, а три различни двойки истински приятели, братя по душа, съобщават от компанията. Изборът на Bushmills не е случаен – както навсякъде по света, така и у нас ирландското уиски високо цени таланта на онези, които създават качествено изкуство. Марката ще подкрепи различни предстоящи проекти на всяка от двойките приятели - Ангел и Андрей, сближени от музикалния живот на столичните клубове, художникът Атанас Хранов и писателят Александър Секулов, които творят заедно, и Богдан Русев и Радослав Парушев, едни от най-тиражираните съвременни автори.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.