Уроци по маркетинг от една успешна благотворителна организация

 Уроци по маркетинг от една успешна благотворителна организация

Ангажирайте партньорите и донори или клиенти да станат част от компанията ви. Такъв съвет дава на бизнеса Скот Харисън - основател на charity: water - организация, която работи за доставянето на чиста питейна вода на места на планетата, където водата е жизненонеобходима. 

Американското списание Inc. обръща вниамние на успеха на организацията му, посочвайки, че маркетингът на всеки бизнес може да си вземе ценни уроци от него. 

За charity: water марката означава да празнуваш присъствието на другите. Да не говориш за теб и твоята дейност, а да правиш другите герои. "Мисля, че много организации, компании и НПО се правят на герои с "Ние храним света. Вижте колко сме велики". И мисля, че charity: water винаги е казвала "Вижте колко сте страхотни вие. Вас ви е грижа, вие дарявате пари. Давате от времето си и правите всичко това възможно". 

Партньорите на charity: water понякога работят в много тежки условия - при горещ климат, дълбаейки за вода в Африка 29 - 30 поредни дни, обслужвайки местни общности и обучавайки техните водачи. Ето защо Харисън счита тези нейни доброволци или вид служители за истински герои. Най-добре е в комуникацията с публиката да се изтъква присъствието на тези хора, помощта им, за каквато и маркетингова кампания и какъвто и бизнес да става дума. Местните партньори също са много важни. Когато се отбелязват усилията на сътрудниците се показва, че дейността на дружеството променя света към по-добро. Така още хора биха били окуражени да се включват към инициативите (на бизнеса, НПО). 

Набирането на средства чрез сайтове за групово финансиране, или т.нар. crowdfunding, работи добре за много видове бизнес в последните години. За charity: water, също. Наскоро тя успя да набере по този начин средства за купуване на сондажна машина в Етиопия. Това бе първата в света финансирана по този начин машина за сондиране за вода. Сондата заработи след като управителите на charity:water създадоха... неин профил в Twitter. Докато тя работи в Етиопия, всички, дарили пари - по 5, 10, до 100 долара, могат да разбират къде точно се намира и как са похарчени парите им. Най-важното в тази кампания е донорите да бъдат свъзани със 17-те хиляди африкански села, на които помагат да се сдобият с чиста вода в ежедневието. 

Charity:water няма бюджет за маркетинг. Тя не финансира големи рекламни кампании във Facebook. Не се представя на билбордове. Участниците в инициативите на терен и донорите са тези, които развиват дейността й и я превръщат в движение. Активността от нейна страна е да кани хора и корпорации да разказват историята й. Разчита на партньори, отива при компании и ги моли да разгласят. Например, покани EMC - глобална ИТ компания, да й стане партньор и да съобщи за проектите й на своите клиенти. Резултатът: EMC е събрала от тях близо 1 млн. долара, които ще бъдат дадени за добив на чиста и безопасна питейна вода. 

Харисън вярва, че компаниите, които ще успеят в бъдеще, са тези, които истински и дълбоко ги е грижа за проблемите на обществото и света. Те са компании, които работят не само за печалба, а за да помогнат. Фирмената куптура и корпоративна социална отговорност привличат на работа много повече млади, талантливи, чувствителни, емоционално-интелигентни хора и оптимисти. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ