Маркетинг за едно ново поколение майки

Демографски явления в редица икономики на различни континенти, като спад на раждаемостта и отлагане на първото раждане за след 30-те накараха маркетинга се ориентира към послания и стратегии, подходящи за едно ново поколение майки. По-различно се маркетира вече пред жените, които имат първо дете, в сравнение с предишни години, коментира Лаура Ентис в списание Entrepreneur. 

Специално в Щатите, където тя работи и живее, ситуацията изглежда подобно на тази в много други общества - първото раждане се измества във все по-късна възраст. Ако през 70-те години на миналия век средната възраст, на която жените са ставали майки е била 21 години, през 2014 г. е имало 3% ръст на ражданията от жени между 30 и 39-годишна възраст и 2% - от 40 до 44 години. 

 В съвременните държави това са друг тип майки, друг тип личности, често с по-високи доходи, готови да платят по-скъпо за стоки и услуги за децата си. 

Спред Бони Улман - комуникационен директор в Trillion-Dollar Moms, успешният маркетинг пред тази аудитория съдържа изтъкване на майчинското чувство, примесено с доза чувство за хумор и подчертаване на факта, че майките имат живот и извън този на отглеждането на детето. Марките осъзнават, че за жените след 30 и 40-годишна възраст да си майка е много важна роля, но това не е единственото парченце от идентичността. 

Рекламите, които не се справят добре пред тази публика, са тези които изобразяват някаква изкуствена перфектност в живота. Например семейство, в което всички са супер щастливи и няма едно петънце на пода. 

За добър пример се сочи реклама на American Express (можете да я видите след текста), с участието на Тина Фей - публично известна в Америка като писател, актриса, водещ, но в съвсем достъпен образ на родител с малко дете във видеото. 

Друга работеща реклама, насочена към тази публика, е на Campbell. В нея се вижда как майка пазарува с децата си и минавайки през магазина купува и бутилка хубаво червено вино, преди да се прибере у дома, разказва Улман. Като цяло, майките са по-малко идеализирани спрямо предишните две десетилетия в рекламата.  Реалността продава.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ