Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Не копирайте, бъдете уникални и забележителни!
Наскоро спрях да чета статии със заглавия от рода на "Какво всички от поколението Y правят преди закуска" или "Навици на успешните предприемачи". Да не бъдем личности, които копират - към това призовавам аз! Всеки от нас трябва да бъде стойностен човек и забележителен.
Хората в бизнеса често подхождат тъкмо по обратния начин. Те искат да бъдат по-успешни в своята конкретна дейност, затова гледат и копират други, които са били досега много успешни в нея. Но, опитвайки се да анализират чуждите сценарии, графици на работния ден и списъци, и след това опитвайки да ги приложат към почти всичко свое, те се провалят. В маркетингово отношение следването на съвети на експерти и повтарянето на препоръчаните от тях действия в редица случаи не води до успех.
Защо? Понеже всеки започва от погрешния край.
Повярвайте ми - аз също съм опитвал! Чел съм редица книги с полезни съвети как да правим видеоклипове в YouTube, които после стават популярни. Но не стигнах до впечатляващи постижения от това, че ги следвах. А аз следвах всеки съвет, който можех да открия по темата за маркетинга в социалните мрежи и YouTube. И въпреки че не се оплаквам от липса на последователи, моите резултати бяха далеч под резултатите, които другите са постигали с много по-малко усилия. Прочетох най-малко 10 книги за публично говорене. Това също не проработи.
Сега имам скромен успех, но го отдавам преди всичко на личния си подход, вместо на дългото следване на сложни модели, наръчници и списъци с действия, които бях открил по-рано. Смятам че продадох над 10 000 копия на книгата си, която сам издадох - "#Workoutmainly", заради нейния уникален подход към съдържанието, стила и дизайна й. Имаше няколко други книги, които харесвах. Опитах много от предложенията на над дузина "гуру" личности в самоиздаването на литература - в повечето случаи на е-книги. Но това ми помогна съвсем малко и съвсем не достатъчно.
Всъщност, това което никой не ми предложи беше да издам книга от 450 страници в пълната гама на цветовете и да я изпратя с кораб по света от моя собствен офис. И въпреки че звучи доста лудо, то проработи.
Основният двигател на продажбите ми беше че бях различен от останалите, не същият като тях. Предложих стойност и бях забележителен.
Забелязали ли сте, че блогът на Сет Годин - един от най-популярните маркетолози на света, пренебрегва съветите, които са често препоръчвани от експертите по блогърство? И все пак, блогът на Сет има повече читатели отколкото хиляди други. Причината е, че той е забележителен по свой собствен. Сет Годин очвеидно смята, че няма нужда от съветите на други хора и трикове за придобиване на повече читатели.
С моя опит от успехи и провали съм все по-малко заинтересован какво правят най-успешните хора на планетата. Вярвам че 80% от настоящия успех на човека се определя от уникалния му подход да решава проблеми. Затова моят маркетингов съвет е: преди всичко разберете какъв проблем имате вие лично и какво може да направи решението ви на този проблем в бизнеса изключително, уникално и забележително. След като установите това, вече е напълно ОК да четете книги и статии, които могат да ви помогнат да усъвършенствате производството си и маркетинга.
Юрген Апело - предприемач, шеф на компанията Happy Melly, за сп. Entrepreneur
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.