Най-важните изводи за маркетинга след CES 2016

Най-важните изводи за маркетинга след CES 2016

Над 150 000 души посетиха тазгодишното издание на Международното изложение за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас. Традиционно, на събитието малки и големи фирми представиха прототипи на най-новите технологии и устройства, с които се надяват да променят живота - от нови самоуправляващи се автомобили до емоционални роботи и виртуалната реалност - разнообразни проекти събраха внимание. 

Развитието на технологиите има пряка връзка с маркетинга. Ето защо от Adweek събраха мненията на деветима шефове в рекламни агенции след изложението, във връзка с това какво ги е впечатлило най-много, очакванията им за бъдещето и как технологиите според тях ще повлияят на рекламния бизнес. Ето част от интересните заключения.

Преносимата електроника има значение за потребителя, само ако той изпитва някаква нужда от нея. "Потенциалът за успех на технологиите за носене се заключава в това как те отговарят на емоциите ни и тези технологии трябва да дават стойност и смисъл. Иначе просто няма да носим устройствата. Най-добрите изложени продукти тази година правят точно това, като използват технологията творчески, за да подобрят всяка от техните категории", казва Джез Джоует, глобален криейтив ръководител технологии в Havas Media Group.

Технологиите на здравна тематика стават все по-страхотни. "Абсолютно различен вид устройства за носене видях на CES, като например Quell, което използва WINS (wearable intensive nerve stimulation или носима интензивна неврна стимулация), за да помага в борбата с хроничната болка, включително при множество диагностицирани болести като диабетната невропатия, фибромиалгията и остеоартрита", отбелязва Ед Грасо, стратег и отговорник за рилейшъншип маркетинга на Saatchi & Saatchi Wellness. 

Слушалките на Muzik ще ви накарат да забравите за Дре. "Моят любим продукт от CES сякаш създаден точно за мен са новите слушалки на Muzik", казва Иън Шефър - основател и председател на Deep Focus. "С инвестиция от Twitter, тези Bluetooth слушалки имат променливи изходи (на ухото, над ухото), пресонализиран контрол от потребителя, интегрирани са със Сири (тя може да ви каже кой е изпълнителят и коя е песента, която слушате, след натискане на бутон), правят обаждания с едно докосване до номер в контактите и споделят в Twitter с едно докосване снимка на Google maps с локацията ви, плюс песента, която слушате в момента. Най-хубавото е, че за разлика от много други технологии на CES, можех да си взема чифт за вкъщи", продължава той. 

Виртуалната реалност (VR) и добавената реалност (AR) не са подходящи за всеки бранд, но си заслужават изпробването. "Нямаме търпение да разберем как марките могат да разширят ограниченията на кратките онлайн видеоклипове, за да създават хващащо вниманието, виртуално преживяване, което ще разтърси показателите за дигитално ангажиране на хората", е мнение на Делфин Маккинли, старши стратег комуникации в агенция Droga5. 

Бъдещето е кофти. "Иновациите са замръзнали на подиума, предлагайки само минимални подобрения в размера, дизайна, стила и функционалността на устройствата", според Том Келсоу, директор технологии в Maxus Americas. "За устройствата за носене на фитнес следенето на движението, на пулса, връзката със смартфона и безжичния интернет са решаващи фактори в залога за успех. Но беше трудно да се намерят продукти, които предлагат повече. Стотици потребителски варианти на дронове бяха изложени и те реално са един и същи продукт...", посочва той. 

Двигателите имат значение, при това много голямо. Това е годината на малките, но мощни двигатели, отбелязва Рай Клифтън, директор потребителски изживявания в GSD&M.

Еволюцията в защитата на личните данни не бива да се пренебрегва по значимост, макар и да не е толкова атрактивна. "Винаги ме изненадва колко много хората, т.е. пресата, марките, потребителите, се фокусират в привидно секси и необичайните устройства... Сякаш никога не обръщат достатъчно внимание на акцентиращите върху сигурността предложения, които пазят всички данни агрегирани, съхранени, анализирани и споделени чрез смартустройство", твърди Уайтли Зембър, старши директор иновации и потребителски технологии в MEC.

Екосистемата на виртуалната реалност е толкова важна, колкото самото устройство, което излъчва портал към нея. На тазгодишното изложение в Лас Вегас имаше много технологии за поддръжка на тази екосистема, смята Том Едуардс - дигитален директор в Epsilon. Тенденция е, че потребителите са мотивирани по различни начини да създават нови VR преживявания чрез камери. 

Самоуправляващите се коли идват. Всички водещи автомобилни производители в света представиха такива модели на CES, казва Санджай Рана, вицепрезидент дигитални стратегии в Innocean САЩ. BMW дори отива така далеч, че прави система, която свързва целия живот на човека, от дома му, през работата, до колата. И всичко това, с един общ интерфейс. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ