Онлайн маркетинг хорър история

Онлайн маркетинг хорър история

Наскоро подписах договор с клиент за пълна промяна на сайта му. Миналата година той използвал услугите на друга маркетингова агенция, за да си направи сайт, да създаде сайта подходящ за употреба в мобилните устройства и оптимизиран за търсене в Google. Какво направила агенцията? Доставила му един грозен, лош уебсайт с кафяв фон, въпреки че клиентът поискал съчетание от златното, бургундско червеното и морско синьото. Сайтът дори не се чете в таблетите и смартфоните. Сега се класира по-ниско в резултатите от търсене в Google, спрямо по-рано. 

Агенцията, която изградила сайта за клиента ми, прекарала повече време в размяна на имейли с него и убеждаване, че в този си вид сайтът е по-добър, дори перфектен. Част от времето си за работа заделила за корекции. Накрая клиентът бил помолен да плати 250 долара на час, ако иска да продължи с консултациите. 

Честно, засрамена съм от някои колеги уеб дизайнери за това, че биха сторили нещо подобно на плащащ клиент. Агенцията в този случай се ръководи от една жена, която възлага създаването на сайтовете като аутсорсинг и самата тя няма идея как да се ориентира в WordPress. Имам едно предупреждение за всички клиенти, колегите уеб дизайнери и приятелите - винаги проверявайте дали подписвате качествен договор, който ще ви защити и ще защити клиента ви в случай на проблем. Клиентът може да изпадне в ситуация, в която да затъне, след като се наложи да плаща хиляди за нещо, което не е трябвало да се случва по този начин. От гледна точка на агенцията и уеб дизайнера, често попадаме на хора, които не искат да си платят, дори проектът за тях да е изпълнен точно така, както са го поискали. Някои от тях настояват, че един шестседмичен труд струва само първата половина от периода на ангажираност, биха си платили наполовина. 

За жалост, има много некоректни платци и човек трябва да си пази гърба. Винаги се старайте да работите с професионалисти. Когато започнах да работя в областта на уеб дизайна, бях отчаяна за поръчки и работих за ужасно смешни суми. Но имах нужда от опит. Попаднах на няколко мошеници. Обикновено прекарвах около 8 часа, изследвайки подробно индустрията на всеки потенциален клиент, пишейки договор, събирайки продукти, които ще използвам, за да изградя за него резултати. След това изпращах направеното. Само че понякога не получавах отговор - те спираха да вдигат телефона. Явно това е просто част от работата. Но от професионална гледна точка, като клиент, всеки е отговорен да ме извести възможно най-бързо дали иска да използва услугите ми, или е намерил друг вариант за себе си. Понякога ми отнемаше до 30 дни подготовката за работа с привидно коректни, големи клиенти. Когато те не отговаряха, се оказваше, че съм изгубила цялото това време. Ако в бъдеще тези хора решат да се обърнат към мен, ще включа и 30-те дни в следващото си предложение за съвместна работа. 

Всеки днес може да се нарече "онлайн маркетолог" и "честен клиент". Затова, съветът ми е да изследвате добре потенциалните си партньори, за да се чувствате достатъчно уверени в хората, на които възлагате да изградят бранда ви. Защото накрая всичко ще бъде свързано с вас. Услугата се върши за вас, за да създаде вашия бизнес, идеята ви, изобретението. Искате най-добрият възможен човек да направи това, нали? 

Наемайте професионалисти. 

Дръжте се професионално. 

Ребека Хънт - уеб дизайнер и предприемач, в LinkedIn

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ