Тайните на локалния маркетинг

Тайните на локалния маркетинг

Какво е локален маркетинг? 

Статистики в редица държави показват, че когато хората търсят информация на телефона си, те в повечето случаи търсят нещо местно. Изследване на Search Engine Land от Щатите например твърди, че 50% от потребителите посещават лично магазина или фирмата, които са потърсили, в рамките на един ден от търсенето. 60% използват информацията, която са открили в онлайн реклами, показвани според местоположението на човека, и сайтове на местни компании. 

Тези фактори имат голямо значение за бизнеса, който се опитва да увеличи присъствието си на местния пазар. В сърцето на локалния маркетинг са залегнали усилията да се опитва бизнесът да достигне хората в своя географски район и да ги направи лоялни клиенти. Локалният маркетинг работи за локална услуга, магазин, ресторант или друго. Неговите усилия са (или поне трябва да бъдат) концентрирани в специфична област. Обикновено става дума за достигане на клиенти, които живеят в район с радиус не повече от 10 километра. 

Традиционните тактики на локалния маркетинг включват събиране на имена и адреси на клиенти чрез регистриране, когато хората плащат в магазина, за да бъдат мотивирани да се върнат в него; изпращане на имейли за отстъпки и намаления - когато бизнесът има рожден ден, за промоции. Организиране на улични събития, местни празненства. Наемане на екипи, които да канят минувачите да посетят магазина. Радзаване на флайъри, на мостри вътре в магазина; записвания за получаване на брошури по пощата. Спонсориране на спортни състезания, наемане на известен на местните хора водещ. 

Дигиталните тактики се развиват в последните години. Те включват най-вече инвестиции в реклама чрез мобилния интернет. Сред тях са финансиране на появяване на съответния магазин или офис в Google Maps. Събиране на добри отзиви от клиенти за бизнеса в определени сайтове. Развиване на мобилна версия на фирмения сайт. Facebook страница. Присъствие в други социални мрежи за смартфони и таблети. Освен това, редица фирми правят блогове. Експерти на фирмите дават интервюта за местни сайтове, онлайн списания. 

Изключително важно е за локалния маркетинг сегментирането на ниша на местния пазар. Локалният маркетинг не означава бизнесът да таргетира общ набор от хора на местен пазар. Всеки бизнес има специфична идея какви са евентуалните му клиенти, освен къде са. 

Никоя конкретна ниша не е по-добра от друга, но най-ефективно се използват парите за маркетинг, ако потенциалните клиенти са идентифицирани по определени признаци, най-малкото в един маркетингов план. Това, в замяна, ще определи как бизнесът създава маркетингови съобщения - рекламни кампании и други активности. Може да включи подбор на местата, където да се рекламира. Една кампания в Google AdWords, насочена срещу местни потребители, може да проработи повече при дадена група от хора от друг вид кампания. 

Най-добре е да се използват няколко маркетингови канала, за да се достигат хората. Все още значителен ефект има и радиото. Телевизията също е важна в местен план. Печатът. Както и медиите от дигиталната ера. С всичко това предвид, собствениците на бизнеса винаги трябва да изпробват отговорите към различни маркетингови усилия. Това ще им даде възможност да насочват повече пари към медиите, които наистина привличат за тях продажби. 

Няма много смисъл малък местен бизнес да плаща за национална реклама. Ако потребителската ви база е специфична и живее в радиус от 10 километра от магазина ви или фирмата, използвайте локалния маркетинг. Той се е доказал във времето като добър помощник за разрастване на бизнеса.

И не подценявайте мобилното. 

По съвети на Marketing.about.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ