Формулата на добрия слоган

Формулата на добрия слоган

Въпреки популярните разбирания в маркетинга, не е задължително един слоган да е къс, за да се запомня.

Това е един от изводите на проучване на най-успешните и работещи слогани на марки, публикувано в американския Журнал за бизнес изследвания. Според авторите формулата на добрия слоган се състои от три, лесни за предполагане съставки: яснота на съобщението, креативно звучене и известност на бранда.

Друг изненадващ извод от изследването е, че многократното повтаряне на слогана пред хората в различни медийни канали действително ги кара да го запомнят, но то не гарантира положителна реакция от тяхна страна. Може би, защото виждат и чуват думите по-често и свикват с тях, стават им по-безразлични.

Изричането на слогана с последване на типична кратка мелодия или звън, както е след „I'm loving it” на McDonald's, също не гарантира позитивна реакция, твърдят изследователите. Според тях всичко се корени в трите съставки на формулата по-горе. 

Изводите им се основават на допитване до мнението на 595 души в Щатите, които били помолени да оценят някои от най-прочутите слогани в света. Резултатите показват, че следните слогани се помнят най-много:

1. "Just do it" (Nike)

2. "I'm lovin' it" (McDonald's)

3. "Have it your way" (Burger King)

4. "Melts in your mouth, not in your hand" (M&M's)

5. "Got milk?" (Калифорнийският борд на млекарите производители)

6. "Eat fresh" (Subway)

7. "Mmm mmm good!" (Campbell Soup Company)

8. "You're in good hands with Allstate" (Allstate)

9. "Think outside the bun" (Taco Bell)

10. "The ultimate driving machine" (BMW)

Характерното за тях е, че освен че са кратки, компаниите автори са отделили големи периоди от време и сериозен бюджет, за да ги промотират.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ