Има ли излишна драма в офиса?

Има ли излишна драма в офиса?

Има ли излишна драма в офиса?

Уви, много работни места страдат от ненужна драма. „Какво става? Обикновено обичам работата и мога да изпълня много задачи за това време. Но точно сега имам чувството, че цялото ми психическо пространство е погълнато от усилия за постигане на разбирателство в офиса. Нещо не е наред, или сама така ми се струва?“

Ако горното твърдение наскоро е минавало през главата ви, може сте попаднали в ситуация, в която в офиса ви има много излишна драма. Под излишна имам предвид, че тя не е причинена от някакви реални спешени случаи, нито пък е резултат от здравословни конфликти, които в крайна сметка водят до по-добри резултати.

Като коуч по управление на времето забелязах, че този тип драма, независимо дали е с ваши колеги, преки подчинени, шеф или клиенти, може да отнеме огромно количество време. Излишната драма може да се породи както докато работите, така и в извънработно време.  Проблемът е, че напрежението ви принуждава да мислите за ситуацията отново и отново, което прави екипите по-малко ефективни и сплотени.

Ето пет начина да разберете дали се сблъсквате с ненужна и нездравословна динамика на работното си място.

Изключително колебание при засягане на дори най-малките проблеми

Нормално е да искате да обмислите внимателно дискусиите с високи залози, преди да започнете разговор с колегите си. Но вероятно на работно ви място има доста излишна драма, ако сте парализирани от колебание и се страхувате да повдигнете дори незначителни теми, като например създаването на график за правенето на кафе всяка сутрин. В силно драматична среда дори и най-малките предложения могат да предизвикат обида и да доведат до размяна на думи, продължаваща часове.

Как изглежда здравословната среда: Може да повдигате въпроси, които не носят със себе си някакви сериозни последствия, без да се страхувате от силна ответна реакция и последвала продължителна дискусия.

Имате чувството, че сте влезли в спор още преди разговорът да е започнал

Друг начин да забележите ненужната драма по време на работа е ако усетите, че започвате да спорите с колегите си наум, още преди разговорът всъщност да е започнал. Например, вместо просто да мислите, че трябва да предложите нова стратегия в пет точки за продажбата на продукт на следващата среща на екипа, може предварително да преминете през цял дебат напред-назад в главата си. Може да предположите, че предложенията ви ще бъдат отхвърлени и съответно да се заредите с енергия, за да защитите на вашата позиция и да докажете на другите, че грешат. Ако през целия ден си мислите „Ако те кажат това, тогава и аз ще кажа следното“, вероятно имате проблем с излишна драма в офиса.

Как изглежда здравословната среда: Можете да говорите за вашите идеи, без да се притеснявате да се защитите от атака преди, по време или след разговора.

Дискусиите никога не приключват

Друг знак, че на работното ви място има ненужна драма е, ако проблемите никога не биват разрешавани. Ако денят ви е пълен със срещи и всяко малко свободно време в календара ви е откраднато от хора, които искат да говорят повече за това, което се е случило по време на срещите, може да имате проблем с излишна драма. В такава среда никога не можете да се доверите, че това, което сте направили в официален разговор, е завършването на дискусията - винаги има още.

Как изглежда здравословната среда: Освен ако не става въпрос за тема, която е голяма, важна и наистина изисква непрекъсната дискусия, когато говорите за нещо по време на среща не е нужно да го обсъждате отново по-късно.

Клюките не спират

Допълнителен знак за ненужна драма е, че когато кажете на един човек нещо, което искате само той да знае, всички го научават - дори хора, на които никога не бихте го казали. В тези случаи няма поверителност и филтриране, така че чувствата на хората на могат да бъдат наранени при непреднамереното разпространение на информация. Това също може да доведе до допълнително разпространение клюки.

Как изглежда здравословната среда: Можете да говорите с някого за своите основателни притеснения или разочарования, като сте сигурни, че това, което казвате, няма да се разпространи сред всички.

Повече време отива за управление на конфликти, отколкото за управление на проекти

Ако в края на деня единственото нещо, което чувствате, че сте постигнали, е да накарате хората да се успокоят, то най-вероятно сте подложени на излишна драма. В действителност има моменти, когато някакъв сериозен преход или конфликт в работата изисква да се даде на хората много допълнителна емоционална подкрепа. Но ако всеки ден, дори за най-малкото нещо, трябва да управлявате емоциите си повече, отколкото проектите, по които работите, то драмата ви идва в повече.

Как изглежда здравословната среда: Понякога може да преминавате през сезони, в рамките на които трябва да помогнете на хората на работното място да управляват емоциите, но през по-голямата част от времето можете да се съсредоточите върху изпълнението на задачи

Ако преживявате ненужна драма по време на работа, огромно количество от времето ви може да бъде погълнато от непродуктивен конфликт. Започнете да забелязвате кой и какво създава излишното напрежение и след това помислете дали можете да допринесете за  създаване на по-здравословна работна среда във всяка една от тези области

…………………….

Елизабет Грейс Саундърс, коуч по управление на времето и автор „Divine Time Management and How to Invest Your Time Like Money“, за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ