Колко токсично е работното ви място?
В днешния забързан бизнес свят токсичността на работното място се превърна в сериозен проблем, както за служителите, така и компаниите.
Проявяваща се най-често под формата на грубо или неуважително поведение и липса на професионализъм, токсичността на работното място може да обърка целия работен процес, да навреди на удовлетворението на служителите и дори да нанесе удар върху производителността на компанията.
Адресирането на този проблем е от ключово значение, за да се създаде позитивна работна среда, която позволява на всички да дават най-доброто от себе си.
Колко токсично всъщност е вашето работно място? Ето някои класически признака за висока токсичност на работното място, които алармират за нужда от промяна:
- Шеф, който открито се подиграва на служителите, като изтъква техните недостатъци или странности пред другите.
- Приписване на заслуги за работа, свършена от някой друг
- Сочене с пръст към другите, когато възникнат проблеми
- Потайност и отказ от споделяне на информация, което оставя членовете на екипа и на тъмно
- Мениджър или колега, който смята, че никога не греши и му е трудно да поеме отговорност за собствените си провали
- Взаимодействията се характеризират предимно с критика и негативизъм
- Липса на сътрудничество между членовете на екипа и отделите за изпълнение на задачите
- Има значителна конкуренция и ревност между хората на ниво, което е нездравословно
- Хората не правят това, което обещават да направят
- Клюките и слуховете се разпространяват като горски пожар
- Мениджърите или колегите са резистентни към промяната
Звучат ли ви това познато? Почти сигурно се сблъсквате с няколко от тези неща на работното си място. Как обаче може да спрете негативния цикъл?
Експертите предлагат няколко прости и практически безплатни техники, на база на които компаниите могат да изградят повече уважение и вежливост в своята фирмена култура, за да прекъснат цикъла на токсично поведение:
Изразете благодарност
Отделете малко време, за да благодарите на колегите си, когато се справят отлично със своите задачи, или протегнете ръка за помощ. Признанието мотивира хората да се представят още по-добре.
Поздравете с топлина
Едно просто „здравей“ или искрена усмивка може да озари нечий ден. Отделете време за сърдечен поздрав, създавайки атмосфера на приятелство и достъпност на работното място.
Бъдете добър слушател
Полагайте усилия да слушате активно вашите служители и колеги, когато споделят своите мисли или притеснения. Активното изслушване показва, че цените техния принос и сте готови да окажете подкрепа, когато е необходимо.
Празнувайте
Празнуването на рождени дни и важни събития е приобщаващо. Когато всеки човек получава внимание по някакъв специален повод, това насърчава чувството за принадлежност и другарство сред членовете на екипа.
Отнасяйте се с другите така, както искате да се отнасят с вас
Златното правило все още важни в пълна сила- отнасяйте се с другите така, както бихте искали да се отнасят с вас. Този прост принцип може да насърчи хармонична работна среда, изградена върху уважение и съпричастност.
Споделяйте информация
Хората допринасят по-ефективно за общия успех, когато разбират как собствената им работа се вписва в мисията и стратегията на тяхната компания.
Бъдете учтиви
Проявата на учтивост и уважение към другите на работното място винаги се отплаща. Проучвания показват, че хората, които биват смятани за учтиви, е два пъти по-вероятно да бъдат възприемани и за лидери.
Не забравяйте, че култивирането на позитивно и любезно работно място е от полза за всички в дългосрочен план. Не само подобрява удовлетворението от работата и производителността, но също така стимулира работата в екип и цялостното благосъстояние
………………..
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.