И най-добрите имат нужда от похвала
Да предположим, че ви е възложена отговорността да управлявате група от високо интелигентни и опитни служители. В такъв случай ви очаква трудна задача. Умните хора са наясно със своите възможности, което може да работи в тяхна полза. Това също така означава, че те имат високи очаквания за себе си и за хората, с които работят. Това оказва натиск върху мениджърите, които имат задачата да ги управляват ефективно.
И под ефективно управление не се има предвид само възлагане на задачи и следене на тяхното изпълнение. Необходими са изключителни лидерски умения, за да мотивирате, вдъхновявате и ангажирате най-интелигентните си работници.
Ето три доказани стратегии за положително въздействие върху най-брилянтните ви служители:
Създайте среда, насърчаваща ученето
В своята книга „Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us“ Даниел Пинк подчертава важността на създаването на среда, в която хората могат да постигнат лично майсторство в работата си, което е и един от основните елементи на вътрешната мотивация.
В книгата „The Fifth Discipline“ Питър Сенге нарича такава среда „учеща се организация“. Това е една от ключовите разлики, които отличават високоефективните екипи и компании. Това означава, че цялата организация разчита на знанията на отделните хора, където екипите се учат един от друг и се учат заедно с всеки проект.
Това също така означава да наемете най-умните хора, които можете да намерите (може да знаят повече дори от ръководителите си), за да задвижите учеща се организация.
Както казваше покойният Стив Джобс: „Няма смисъл да наемаш умни хора, а след това да им казваш какво да правят. Умните хора се наемат, за да ти кажат какво да правиш“.
Докато беше главен изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос следваше една мантра при наемането на служители: „Всеки път, когато наемем някого, той или тя трябва да вдигне летвата за следващия служител, така че общият набор от таланти винаги да се подобрява“.
Признайте приноса на служителите
Мениджърите трябва да си създадат навик да хвалят своите служители за тяхната изключителна работа и качества. Според проучването на Gallup компаниите с най-високи нива на ангажираност използват признанието и похвалата като мощни мотиватори, носещи ангажираност. Установено е, че когато служителите редовно получават признание и похвала, тяхната производителност се получава, клиентите им дават по-високи оценки за удовлетвореност, а вероятността да напуснат компанията намалява. От друга страна, служителите, които смятат, че не получават заслуженото признание, са три пъти по-склонни да напуснат работа през следващата година.
Бъдете ясни в насоките и очакванията към служителите
Една от най-честите причини за текучество на служители във всяка индустрия е липсата на комуникация. Въпреки че много интелигентни служители предпочитат да работят сами и да вършат нещата по свой начин, мениджърите трябва да излязат извън зоните си на комфорт и да им осигурят напътствия. Това включва редовно предоставяне на обратна връзка за тяхното представяне, адресиране на проблеми, когато е необходимо, и изясняване на целите и очакванията, особено по време на периоди на промяна.
Комуникацията обаче е двупосочна улица. Когато мениджърите не питат за мнението на най-интелигентните членове на своя екип, доверието между тях може да се влоши. Мениджърите трябва да изслушват членовете на екипа си, без да ги съдят, проявявайки възприемчивост към техните притеснения, страсти, страхове, радости, цели и стремежи. По този начин членовете на техния екип ще се чувстват оценени и разбрани.
…………..
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.