Правилният момент мениджърите да развият своите силни страни

 Правилният момент мениджърите да развият своите силни страни

Правилният момент мениджърите да развият своите силни страни

На фона на постоянния страх от нови съкращения и очаквана глобална рецесия може би си мислите, че точно сега е не е най-добрият момент да мотивирате екипите си.

Възможно ли е обаче именно това да е перфектният момент? Според последните тенденции, служителите правят пауза в търсенето на работа и остават в настоящите си роли, дори и да не са особено мотивирани или въодушевени в работата си. Според скорошен доклад на Gallup, тази група от служители, които нямат намерение да напускат работа в момента, може представлява до 59% от световната работна сила. Именно тези служители, даващи минимума от себе си в работата, могат да помогнат на мениджърите да развият силните си страни и да заредят работното място с нова енергия.

Защо мениджърите? В интервю за бъдещето на работата главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела заяви, че организацията трябва да отдели пари за приоритизиране на управленските способности, казвайки: „Това са добри старомодни управленски практики, от които се нуждаем, за да се погрижим за благополучието на хората“. Мениджърите не са просто сухожилията, от които зависи целостта на организацията. Те са и жизненоважни органи. Ако искате компанията да оцелее и да има шанс да процъфтява в тези нестабилни времена, мениджърите се нуждаят от ефективна умствена и емоционална подкрепа от висшето ръководство.

В сравнение с времето преди пандемията, мениджъри може да са натоварени с повече задачи и да  усещат тежестта на нуждите на работното място (да не говорим за собствените си - сякаш бързат да гасят следващия пожар, без да носят никаква защитна екипировка. Ако вашите мениджъри не зареждат собствените си батерии или не обръщат внимание на цялото си благосъстояние, техните екипи ще почувстват просмукването на стрес, прегаряне и прекъсване на връзката.

Още през 2021 г. проучване на Mckinsey установи, че най-популярните твърдения, с които са съгласни хората, когато става въпрос за причините да напуснат работа, са:

  • Не се чувствам обгрижен от моята организация
  • Не се чувствам обгрижен от моя мениджър

Множество мениджъри се опитват да направят твърде много за прекалено малко време, когато същността на работата им е да управляват и ръководят хората. Но именно през тези времена на големи промени са идеален момент да бъдете гъвкави и да тествате нови практики.

Ето три начина, по които можете да помогнете за развитието на уменията на вашите мениджъри, така че те да могат да мотивират своите екипи.

Питайте и докладвайте

Питайте мениджърите за това какво би им помогнало да останат ангажирани с техните роли и екипи, след което ги накарайте да поискат същата обратна връзка от своите преки подчинени.

Споделете най-често срещаните отговори и направете план за това какво имате възможност да промените/повлияете като лидер. Ако имате нужда от подкрепа и бюджет от по-високостоящи, използвайте данните от проучванията, които вашата компания вече води, и започнете да сравнявате резултатите с тези, които предлаганите от вас промени ще донесат.

Създайте психологическа безопасност

Едно от най-важните неща за ефективните екипи е психологическата безопасност. Задаването на очакване за удобна и честна комуникация с вашите мениджъри им дава „разрешение“ да правят същото с екипите си.

След като мениджърите имат психологическа безопасност, вградена във взаимодействието им с ръководството, те могат да я предоставят на всеки член на екипа. Като техен лидер можете да започнете с това да бъдете по-достъпни за контакт, извън планираните срещи. Когато отделите достатъчно време, за да погледнете мениджърите си в очите и да ги попитате как се справят, вие им давате пример за поведението, което те могат да практикуват със собствените си екипи.

Проверявайте постигнатия напредък по-често

Разберете колко често мениджърите проверяват напредъка на своите екипи и практикувайте същото ниво на контакт с тях.

Прегледайте начина, по който поставяте цели с мениджърите и как измервате напредъка им като ръководители на екипи. Да бъдеш лидер не означава само екипът да достигне определен брой продажби или ниво на удовлетворение на клиентите; става въпрос и за това колко добре се управлява и поддържа екипът в дългосрочен план.

Помислете креативно за това какво означават по-малко текучество, по-малко прегаряне и по-последователно представяне за хората във вашите екипи днес в сравнение с периода преди пандемията. Добавете въпроси, които говорят за тяхното психическо и физическо здраве.

На срещи на четири очи попитайте как можете да ги подкрепите. Доверете се на своите мениджъри и им позволете да експериментират, като през следващите месеци проследявате напредъка им, за да следите как вървят нещата за тях и техните екипи.

Въпреки че все още живеем в атмосфера на несигурност, ще се изненадате как малките действия оказва голямо въздействие, когато става въпрос за тези, които изпитват най-голямата тежест на прегарянето.

…………………

Джен Лим, автор на „Beyond Happiness: How Authentic Leaders Prioritize Purpose and People for Growth and Impact“, за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ