PwC развива таланти с мениджърски профил

PwC развива таланти с мениджърски профил

PwC развива таланти с мениджърски профил

Поколението Z има нужда да бъде близо до мениджмънта и да създава активен контакт със своя ръководител, ние го правим възможно, казва Боряна Димова, управител и съдружник в „Прайсуотърхаус-Купърс Одит“. Тя е завършила бизнес администрация и магистърска програма по „Финанси и банково дело“ в СУ „Св. Климент Охридски“. Член е на ACCA, Великобритания, и ИДЕС. Боряна има дългогодишна професионална кариера в PwC*. Ръководи едни от най-големите одит ангажименти на PwC в Югоизточна Европа. През 2019 г. става управител на „ПрайсуотърхаусКупърс Одит“ ООД, а от юли 2022 г. е съдружник.

Бизнес моделът или хората правят една компания добра?

Все по-често говорим за дигитализация и автоматизация на бизнеса. Стремим се да предоставяме по-добра и стойностна услуга, възползвайки се в максимална степен от новите технологии. Зад всяко успешно технологично или иновативно решение обаче стои екип от мотивирани хора. Хората са в основата на всеки бизнес модел. Те са ключов фактор за успеха. Една компания се идентифицира като добро място за работа, когато бизнес моделът и хората вървят в една посока. Най-успешни са тези лидери, които умеят да намират таланти, да ги мотивират, вдъхновяват, задържат и превръщат в част от успеха на организацията.

Какво ще бъде търсенето на таланти през 2023 г. и с какви HR стратегии ще могат да бъдат привлечени?

Търсенето на таланти продължава. Стратегиите за тяхното привличане следва да бъдат съобразени с нуждите на организацията. Насочваме усилия към хора, жадни за нови знания, развитие и бързо израстване, с интерес не само във финансовата сфера, но и към новите технологии. Инвестираме в тях от първия им работен ден чрез обучителни програми, достъп до технологични решения, различни кариерни възможности, подкрепа от по-опитните колеги. Даваме възможност за вътрешна мобилност в организацията с цел повишаване на уменията. Гъвкавото работно време и възможността за дистанционна работа остават ключови за привличането и удовлетвореността на служителите. В PwC търсим таланти с разнообразен профил и опит. Вярваме, че кандидатът с вътрешна мотивация, отношение и любопитство може да се развие като успешен професионалист.

Какво търси поколението Z у работодателите? Какъв съвет давате на преките ръководители, за да задържат тези служители?

Младото поколение иска да бъде ангажирано в дейности, които създават стойност за организацията и средата, в която тя оперира. Важно за тези колеги е да знаят мястото си в компанията и какво прави тя за тяхното професионално и личностно развитие. Търсят по-добро съответствие между техните ценности и ценностите на компанията и как те се пренасят в ежедневните функции на бизнеса.

Поколението Z има нужда да бъде близо до мениджмънта и да създава активен контакт със своя ръководител, което ние в PwC правим възможно. Предоставяме менторство, възможност за работа в офиси в други територии, разнообразни международни и онлайн обучения.

През 2021 г. разработихме нова обучителна програма, Workforce of the future, за развитие на млади професионалисти в сферата на одита и финансите, която включва по-задълбочено въвеждащо обучение, комбинирано с практическа работа по клиентски ангажименти. Целта е по-бързо развитие и израстване в професионален план.

Подпомагаме колегите да получат управленски умения за ръководене на проекти в дигитална среда. Гледаме на тях като на бъдещи мениджъри и бизнес лидери. Съветът ми е да се вслушваме повече в служителите си, за да им помогнем да бъдат успешни и прогресиращи в организацията и в кариерния си път.

Всички в компанията ли трябва да бъдат ангажирани с ESG или само мениджърите? Защо?

Тонът се задава от ръководството. Служителите избират работодател в зависимост от много фактори, но все по-важ­ни критерии за избор стават устойчивият бизнес модел, грижата за персонала, това дали един работодател е отговорен корпоративен гражданин в обществото. „PwC България“ популяризира идеята за постигане на дългосрочна устойчивост чрез конкурса си ESG Awards. Тази година близо 70 компании кандидатстваха за отличията, споделяйки ефективни ESG стратегии, иновации и образователни кампании.

ESG e неразделна част от ценностите на една организация. Мениджърите създават културата, но нейни посланици са всички служители. Те движат устойчивото развитие на организацията. Често най-добрите идеи за подобни практики и инициативи идват именно от тях. Смятам, че добрата връзка между мениджъри и служители е рецепта за успех в постигането на ЕSG целите на бизнеса.

Кои са възможностите за бизнеса, които ESG създава?

Настъпващите ESG регулации и законови изисквания са насочени основно към публичните и големите компании, но те без съмнение ще засегнат и по-малките. Докладването на устойчивостта става задължително, публикува се като част от нефинансовата информация към финансовия отчет и също подлежи на одит.

Компаниите с фокус върху устойчиви дейности стават все по-атрактивни за банките и инвеститорите и получават достъп до по-евтин финансов ресурс. Те са и предпочитани доставчици на големите компании. В тази връзка помагаме на клиентите си да отговорят на увеличаващите се ESG регулаторни изисквания, да изграждат доверие в бизнесите си и да намерят правилния път за осъществяване на стратегическите си цели за устойчиво развитие. Възможностите са много, но те ще бъдат достъпни за тези, които започнат да мислят и действат в посока устойчивост възможно най-скоро.

***

ЕSG e една от новите суперсили на PwC

Компанията поема научнообоснован ангажимент да постигне нулеви нетни емисии от парникови газове до 2030 г. Експертите на PwC съдействат в процеса на преход към иновативни и устойчиви бизнес модели.

***

*PwC има за основна корпоративна цел изграждане на доверие в обществото и разрешаване на важни проблеми. PwC е мрежа от дружества в 152 държави с над 327 хил. служители, ангажирани в предоставянето на качествени одиторски, консултантски и данъчни услуги. Компанията развива дейност у нас от 1992 г., а в офиса в София работят над 250 служители.

Венцислав Савов. Текстът е от бр. 12/22 на списание "Мениджър", който ще намерите в дистрибуторската мрежа, както и онлайн на дигиталната платформа ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ