Как да не разочаровате новите служители

Как да не разочаровате новите служители

Да си представим следното: Работили сте усърдно, за да намерите, интервюирате и наемете правилните кандидати. Те имат страхотни умения, опит и отношение към работата. Може би мислите, че след като сте ги наели, можете да ги оставите да се оправят сами?

Не бързайте толкова!

Да, важно е те да знаят как трябва да бъде свършена дадена работа. Но това да подходят към нея по правилния начин и с правилната нагласа е по-важно от всичко.

Много компании смятат, че разговорите, които са водили с кандидат-служителите си по време на интервюто, са достатъчни. Е, не са. Ето четирите най-груби грешки, които повечето фирми допускат още в първия работен ден на новоназначените си служители, и с които пречат на летящия им старт:

  • Не обясняват достатъчно задълбочено как техният бизнес създава качество.

Новите кадри трябва да се научат как да вършат работата си, но първо трябва напълно да разберат предимствата и ценностите на компанията. Независимо какъв бизнес развивате, съществуват 1-2 неща, които наистина носят добри резултати. Може би е качеството на продукта/услугата, а може би обслужването. Или личната връзка, която изграждате с всеки отделен клиент. Или пък чувството за общност, което толкова сте се трудили да създадете.

Има и други важни аспекти, но ключовите са един или два. Започнете така: Обяснете им как работата им развива бизнеса и му помага да запази конкурентните си предимства. Започнете със "защо" и едва след това преминете към "какво".

  • Не представят вътрешните и външните публики, с които служителите ще работят. 

Всеки нов работник има външни клиенти - въпреки че може никога не се среща с тях, - и вътрешни такива. Нито една професия не съществува във вакуум. Познаването на нуждите на всеки клиент помага за определяне естеството на работата и начина, по който трябва да бъде свършена тя. Обяснявайте на служителите как да бъдат от полза на бизнеса ви, докато същевременно обслужват всичките си клиенти. Постигането на баланс често е трудно – не смятайте, че всеки нов от тях рано или късно ще се справи сам. Не трябва да са сами.

  • Не им задават цели, не им дават обратна връзка още от самото начало.

Вкарайте новите си служители в режим на продуктивност, уверявайки се, че всички те изпълнят някаква важна служебна задача още на първия си работен ден. Защо? Не само им давате да разберат, че резултатите са от решаващо значение, а и ги дарявате с чувство за лично постижение. Прекарвайки цял ден или цяла седмица в опити да си намерят място, те не само ще се отегчат и разочароват, но и преходът им към новата работа ще им се стори много по-труден. Фокусирайте се върху обучението, но се уверете, че всеки ден е комбинация от обучение и постижение.

Крайната цел е да обяснявате простичко, раздробявайки големите и сложни процеси на малки, лесни за изпълнение задачи. По този начин, новите служители незабавно ще разберат как тяхната роля директно развива цялата компания, а и вие ще имате много възможности да им дадете незабавна градивна критика. Това допълнително ще подобри качеството им на работа.

  • Не развиват в кадрите качествата, заради които са ги наели.

Всеки човек е вземан на работа по конкретни причини. Те обаче често се губят сред всичките безсмислени приказки, изречени по време на интервюто. Съберете новите си служители и споделете с всеки от тях причината, поради която сте го наели. Това е чудесна възможност да им покажете какво цените в тях. А и със сигурност ще им хареса. Най-важното е, че ще засилите връзката между техните умения, опит, нагласа и етика и истинската работа, която сте ги наели да вършат.

Не им позволявайте да забравят с какво са по-различни. Те със сигурност имат качества и умения, с които другите не разполагат. Назовете ги и обяснете как са повлияли на решението ви да ги наемете. Малко неща са по-мотивиращи от това да кажете "Наехме те, защото си чудесен в развиването и мотивирането на хора и разчитаме, че ще помогнеш много на останалите ни кадри". 

Джеф Хейдън, писател и помощник-редактор в Inc. Magazine, в LinkedIn

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ