Как да се сработите с досадни служители

 Как да се сработите с досадни служители

Като мениджър, вероятно бихте искали да работите само с приятни и разбрани служители, но със сигурност се намират и такива, които не можете да понасяте. Ако последните са доказали, че са стойностни кадри, просто ви се налага да пригодите управленския си стил в името на психическото си здраве и на продуктивността на целия екип. Предлагаме ви 8 съвета, които ще ви помогнат да подобрите професионалните си взаимоотношения дори с най-кошмарните членове на персонала си.

Приемете, че не е нужно да сте приятел с всичките си служители

Трябва да разберете, че има тънка граница между професионалния и личния живот. Освен това, би било полезно да сте емоционално дистанцирани от подчинените си. Както пише Робърт Сътън, професор в Stanford University, за Harvard Business Review, „От гледна точка на представянето, прекалените симпатии към служителите, са по-голям проблем от това, да ги харесвате твърде малко“. Търканията дори биха помогнали на екипа ви да преосмисли начина си на работа.

Разберете какво точно ви дразни

Дали ви изнервя начинът им на общуване? Дали не сте твърде агресивни, или пък не достатъчно? След като установите както точно ви е неприятно, ще разберете и кой е най-добрият управленски подход. Важно е да запомните, че не можете да промените характера на неприятните си служителите, но можете да промените начина, по който се справяте с характера им.

Запазете позитивното си отношение към тях

Всички служители искат шефовете им да ги харесват. Запазете професионалните и учтиви взаимоотношения дори с най-дразнещите членове на екипа си. Така всички ще могат да се съсредоточат върху належащите задачите, а и ще избегнете излишни конфликти.

Фокусирайте се върху ценните качества на неприятните служители

Ако вече сте убедени, че даден служител е достатъчно ценен, за да го задържите на работа, опитайте се да се съсредоточите върху качествата, които го правят полезен, независимо колко ви дразни. Ако чудатостите му пречат на ролята, която изпълняват, тогава установете дали има начин той да ви служи по-добре.

Не позволявайте емоциите да пречат на лидерството ви

Не разрешавайте на досадните навици на служителите ви да влияят на отношението ви и на мнението ви за тяхната работа. Можете да подсилите обективността си, като се опитате да разберете причините за гледната им точка, пише във Forbes експертът по мениджмънт, Виктор Липман.

Бъдете искрени

Приемайте дразнещите черти на служителите си само до определена степен. Не позволявайте на никого да злоупотребява с милосърдието ви, пише Анита Брузес от Fast Track. Ако нахалното поведение или склонността към мрънкане на някой ваш подчинен спъва работата на екипа, не премълчавайте. Назовете проблема конкретно и предложете алтернативен подход към работата.

Работете в близост до тях

Колкото и нелепо да звучи, проучвания сочат, че съвместната работа по трудни проекти сближава служителите, твърди Сътън пред Harvard Business Review. Ако дадете на проблемите си подчинени възможността да докажат, че са ценни, вероятността те да ви дразнят ще намалее. Това, разбира се, не значи, че трябва да ги каните на вечеря у дома.

Наблюдавайте как другите се справят с тях

Наблюдавайте как останалите служители в офиса се отнасят към досадните си колеги. Може пък да откриете, че конфликтите помежду ви се дължат на стила ви общуване, и ще се опитате да въведете промени.

Източник: Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ